Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

«Я долю обрала собі сама», або Як нас вчили «запалювати» серця учнів

Сьогодні, теплого весняного дня, ми не вчили теорію із синтаксису, не писали контрольну із зарубіжної літератури, а вчилися «запалювати» серця учнів, пробуджувати в них інтерес, бажання вчитись і пізнавати якомога більше.

img 01

Олена Володимирівна Ковальова – учитель вищої категорії, учитель-методист Богданівської ЗШ № 1 ім.І.Г.Ткаченка Знам*янської районної ради Кіровоградської області – знайшла час (навчальний процес в школі триває) поділитися із нами своїм досвідом, тією багатою методичною скарбничкою знань, яка допомагає їй протягом багатьох років готувати переможців обласних та республіканських етапів олімпіад з української мови і літератури, конкурсів знавців української мови імені Петра Яцика та імені Тараса Шевченка. Її вихованці посідають призові місця в конкурсі-захисті МАНУ.

img 02

Працюючи 26 років в школі, Олена Володимирівна зіштовхнулась із проблемою викладання української мови та літератури. На думку педагога, традиційний навчальний процес експлуатує пам’ять і розумові навички, не розвиває мовленнєві та мисленнєві вміння, а зводиться до заучування і простого відтворення інформації.

img 03

З-поміж безлічі нових методів і прийомів навчання, які пропонує сучасна лінгводидактика, Олена Володимирівна обрала ТРВЗ-педагогіку (теорії розв’язання дослідницьких задач) та ейдетику.

Уперше зустрівшись із ТРВЗ (тільки починаємо вивчати методику) ми легко засвоїли її основні принципи та структуру. Використовуючи системно-функціональний підхід аналізу, учитель, чи то початківець, чи то профі, може скласти схематичний план проведення уроку з певної теми. І тут не важливо з якого предмета буде цей урок, адже він обов’язково буде містити в собі тему уроку, головну мету, додаткові цілі уроку та узагальнення вже здобутих раніше відомостей.

img 04

На своїх слухових, зорових та інших рецепторах ми пересвідчилися в дієвій силі ейдетики (метод розвивальної образної пам’яті). Відчули себе справжніми учнями в класі Олени Володимирівни, виконували завдання, відповідали на запитання. Уважно слухали і дивились, використовували всі свої рецептори, забувши про те, що ми знаходимось у стінах університету.

Мабуть, це і є та найвища мета вчителя – досягнути такого стану учнів, щоб вони були повністю захоплені навчанням, зацікавлені в нових знаннях, розвивали свої навички, творче мислення та уяву.

img 05

Ми, студенти третього курсу, майбутні вчителі-філологи, переконалися в тому, що такі методи навчання допоможуть будь-яку дитину навчити творчому процесу, вони формуватимуть справді креативну, сміливо мислячу людину, сприятимуть становленню нового типу особистості, який відповідає викликам сьогодення.

Дуже дякуємо Олені Володимирівні за справжній урок педагогічної мудрості і чекаємо на нові зустрічі в наших університетських аудиторіях.

Дарія Левіна, студентка 31-ї групи

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись