Державний заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі»
Ткачук Надія
З введенням в дію 2019 року Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (далі – Порядок) [1] активізувалася робота з підвищення кваліфікації педагогічних працівників ліцею, особливо викладачів предметів загальної середньої освіти, психолога та соціального педагога, які відповідно до Порядку (п. 14) [1] повинні підвищувати кваліфікацію щорічно.
Детальніше... 9 коментарів
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Пуляк Ольга, Мироненко Наталя
Сучасні жорсткі обмеження до форм проведення занять та до освітнього процесу загалом стали глобальним тестом на перевірку соціально-психологічних Soft skills усіх учасників освітнього процесу. В першу чергу це стосується стресостійкості, адаптивності і креативності – вміння керувати емоціями в стресових ситуаціях, знаходити розв’язок в нестандартних умовах та швидко змінювати стратегію.
Державний заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі»
Криворучко Юлія
Як зазначається у програмі зі шкільного предмету «Українська мова», здобуті в процесі її вивчення знання, набуті вміння й навички мають бути опорою, яка дасть учням змогу реалізувати себе в житті тощо [2, с. 2]. Однією з особливостей процесу навчання української мови старшокласників є приділення уваги на виявленні інтересів і здібностей старшокласників, які відіграють важливу роль у виборі професії; розвиткові організаційно-діяльнісних умінь, формуванні здатності працювати в колективі й індивідуально; формуванні вмінь приймати рішення і бути відповідальним за нього; розвиткові вмінь ставити цілі й системно працювати над реалізацією їх; формуванні внутрішньої потреби самонавчання і самовдосконалення [2, с. 10].
Державний заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі»
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Гонсалес Юлія, Абрамова Оксана
В дослідженні [1] здійснено прогнозування пріоритетних галузей до 2030 року. При опитуванні молоді, 24,7% мріють працювати в сфері послуг [1, с. 44]. Також на думку молоді, сфера послуг займатиме у майбутньому 3 місце серед найбільш перспективних у розвитку та інноваційності [1, с. 45]. Перелік професій сфери послуг є широким, це і освіта, і креативні індустрії (дизайн, мода, ремесла, реклама тощо) та інші. Проте більшість відомих професій потребуватимуть набуття нових вмінь, компетентностей, а сьогоднішні працівники потребуватимуть перекваліфікації через зростання впровадження технологій.
Державний заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі»
Галіцька Марина
Сучасне суспільство будує світ, що повинен задовольняти потреби окремого індивіда і не в майбутньому, а «тут і зараз». Ми часто чуємо «антропоцентризм», «індивідуалізація», але глобальне прискорення усіх суспільних, технологічних та інноваційних процесів породжує парадокс, де, з одного боку, ми тяжіємо до індивідуалізації, а з іншого – потребуємо умінь чи й навіть навичок колективної взаємодії, щоб встигати за темпом змін. Нинішній ринок праці зазнав значних модифікацій у структурі попиту й пропозиції. А навичками, що, за дослідженнями Гарвардського й Стенфордського університетів, є домінантними та на 85 % впливають на кар'єрний успіх, визнано soft skills, які тільки трохи більше ніж 60 років тому отримали свою назву. Якщо проаналізувати поняття soft skills («м'які навички»), то можемо стверджувати, що потреба у них була ще задовго до їх обґрунтування та визнання.