Урок професійної майстерності від найкращого учителя
Замість того, щоб відпочивати на канікулах, невтомна філологиня з Миколаєва Ганна Новицька, лауреат конкурсу «Учитель року – 2015», автор найкращого конкурсного уроку приїхала до Кіровограда ділитися своїм багатим учительським досвідом і невичерпними знаннями зі студентами та вчителями Кіровоградщини.
Її глибина і потенціал справді вражають – за один день вона провела дві пари зі студентами-філологами КДПУ ім. В.Винниченка, зустрілася з учителями-словесниками області на курсах післядипломної педагогічної освіти в КОІППО ім. В.Сухомлинського, а ввечері виступила перед слухачами безкоштовних курсів української мови міста Кіровограда. І після цього у неї ще вистачало сил та енергії на особисті спілкування, екскурсії містом тощо.
Відгуками про зустріч з учителем ділиться студентка 42 групи ффж Гавриш Катерина.
Учитель-словесник – це професія, до якої треба мати неабиякий хист, уяву та професійне філологічне чуття. Якщо ви маєте це чуття, то це основа роботи вчителя української мови та літератури. Уміти правильно і цікаво подавати програмовий (і не лише) матеріал – це найвища майстерність. Приклади такої майстерності продемонструвала студентам-філологам КДПУ ім. В.Винниченка Ганна Володимирівна Новицька – лауреат конкурсу «Учитель року 2015», яка приїздила нещодавно до нашого університету.
Ганна Новицька вразила мене своїм умінням орієнтуватися у сучасному медійному просторі. Вона розкрила секрети, як навчити учнів медіа-культури і медіа-грамотності, виділила критерії, за якими можна відрізнити об’єктивну інформацію від пропаганди, «фейкові» новини «вирвані з контексту», ситуації, «поставлені за сценарієм». Іншими словами – «фільтри» інформаційного простору.
Досвід і практика для вчителя є дуже важливими. Ганна Володимирівна прекрасний практик з 15 – ти річним стажем, у якого нам є багато чому повчитися.
Ліна Костенко говорила про притаманний українцям комплекс меншовартості. Завдання вчителя-словесника – запобігати формуванню цього комплексу. Ганна Володимирівна вирішує це питання представленням українських письменників як успішних і щасливих людей, доля деяких хоч і була трагічною, проте не варто лише на цьому наголошувати під час вивчення. Наші митці щасливі, життєрадісні, цілеспрямовані, сильні особистості, свідомі громадяни своєї держави, життя яких наповнене світлими епізодами. Саме такий підхід до вивчення біографій письменників формує щасливу, свідому, здатну на вчинки молодь, здатну будувати нову квітучу Україну!
Цікавим з цього погляду є вибір зображення письменників. Портрет повинен якнайповніше відображати сутність письменника, містити вагому деталь, що натякає на його життя і світогляд. З продемонстрованих Ганною Володимирівною портретів, найбільше закарбувався в моїй пам’яті недомальований портрет Довженка, який свідчить про «недореалізацію » Довженка як митця.
Мене найбільше вразила відкритість Ганни Володимирівни до спілкування та її інтелектуальна глибина. Вона щедро ділилася з нами своїми цінними професійними порадами і здобутками. Сила слова учителя, потік нестримної енергії, який вона випромінює, захоплює і нікого не може залишити байдужим.
Гавриш Катерина 42 група ффж
Інформація надана медіа-групою «Університетський меридіан»