Секція 5. Теоретико-методологічні та психолого-педагогічні аспекти формування професійної компетентності в процесі навчання студентів та учнів.
Олена Семеніхіна, Артем Юрченко
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
Анотація. З огляду на експоненціальне збільшення інформаційного контенту особливої уваги потребують засоби комп’ютерної візуалізації навчального матеріалу, а вміння їх використовувати вчителями стає одним із головних у професії. У статті описані компоненти професійної готовності використовувати засоби комп’ютерної візуалізації вчителями та запропоновано можливі критеріальні показники для їх характеристики. Мотиваційний компонент – характеризується професійною вмотивованістю, ступенем інтересу до педагогічної і навчальної діяльності. Критеріальні показники – інтерес до професії вчителя та його діяльності щодо залучення ЗКВ. Теоретичний компонент – сформованою системою знань про сам предмет і шляхи використання ЗКВ. Показники – повнота і системність перелічених знань. Практичний компонент – сформованою системою методичних та технологічних умінь щодо використання ЗКВ. Показники – операційні уміння та технологічні навички. Рефлексивний компонент – здатністю здійснювати контроль, самоконтроль та аналіз власної діяльності та діяльності учнів. Показники – здатність до самоаналізу і саморозвитку.
Ключові слова: готовність вчителя, засоби комп’ютерної візуалізації, готовність до використання засобів комп’ютерної візуалізації, компоненти професійної готовності.
1 коментар
Наталія Станіславчук
Рівненський державний гуманітарний університет
Анотація. У статті розглядаються теоретичні аспекти та особливості формування етичної компетентності студентів-гуманітаріїв. Провівши теоретичний аналіз, виокремлено основні аспекти досліджуваного поняття. Зіставлено поняття компетентність, етична компетентність. Узагальнено та систематизовано наукові погляди діячів освіти та культури щодо формування етико-педагогічних ідей. Серед основних компетентностей, якими повинен володіти спеціаліст, етична має пріоритетне значення. Вона виступає показником і одночасно результатом особистісної готовності до професійної діяльності, тому що виконання будь-якого завдання має моральний зміст. Етична компетентність за специфікою реалізації належить до так званих надпредметних компетентностей. Вона має інтегрований характер і поєднує у собі певний комплекс знань, умінь і ставлень, які набуваються майбутніми вчителями протягом засвоєння всього змісту педагогічної освіти.
Ключові слова: етика, компетенція, компетентність, компетентний, етична компетентність.
СИСТЕМА ОЦЕНКИ УРОВНЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ ВЫПУСКНИКОВ МОРСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ НА ОСНОВЕ НЕЧЕТКОЙ ЛОГИКИ
Терещенкова Оксана, Стрелковская Лилия, Пуляева Анна
Херсонская государственная морская академия (Херсон)
Актуальность исследования. Одним из главных условий обеспечения безопасности мореплавания является профессиональная подготовка членов экипажа. При обслуживании судового двигателя внутреннего сгорания для обеспечения высокого уровня его надежности необходимо осуществлять постоянный контроль за его техническим состоянием, своевременно выявлять неисправности и предотвращать внезапные отказы как самого двигателя так и его систем. Подбор компетентного персонала, способного справится с поставленными задачами, играет важную роль.
Ушкань Оксана Володимирівна
Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка (Глухів)
Грона Наталія Вікторівна
Прилуцький гуманітарно-педагогічний коледж ім. І. Франка (Прилуки)
Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Це потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв’язувати проблеми, орієнтуватися в суспільстві. Тому актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетентностей особистості.
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Шаховська Анастасія
(Кропивницький)
Постановка проблеми. Проект Постанови Верховної Ради України «Про концепцію переходу України до сталого розвитку» наголошує, що нагальною потребою країни сьогодні є перехід суспільства до сталого розвитку, який передбачає собою здійснення комплексу взаємоузгоджених управлінських, економічних, соціальних, освітніх, екологічних заходів, спрямованих на зміну системи суспільних відносин на засадах довіри, толерантності, колегіальності, консенсусу, морально–етичних цінностей, якісного життєвого середовища, національних джерел духовності [1]. Науковці вважають, що освіта має бути початковим елементом трансформації суспільства до сталого розвитку, який буде забезпечувати потреби людства у можливостях втілювати свої уявлення про такий розвиток у реальність. Вона повинна надавати не тільки наукові й технічні знання, а й забезпечувати необхідну мотивацію, пояснювати і здійснювати соціальну підтримку для формування навичок та їх використання [2]. Актуальною проблемою освіти наразі є проблема підвищення рівня професійної компетентності майбутнього вчителя, який здатний впроваджувати нові технології в процес навчання та виховання, генерувати нові ідеї та втілювати їх в життя.