Секція 5. Теоретико-методологічні та психолого-педагогічні аспекти формування професійної компетентності в процесі навчання студентів та учнів.
Валентина Шевченко, Вікторія Лавріненко
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Анотація. У статті розглянуто різноманітні підходи до визначення поняття «компетентність». Описана сутність поняття «професійна компетентність». В статті зазначені характеристики та складові професійної компетентності. Розкрито методичні особливості формування професійної компетентності у майбутніх фахівців екологів під час виконання лабораторних занять з дисципліни «Екологічні біотехнології». Розглядається роль лабораторних робіт із даної дисципліни у формуванні професійних компетентностей майбутніх екологів. Описані методичні функції підготовчого, основного та кінцевого етапу лабораторного заняття. До основних груп професійних навичок, необхідних для студентів екологів і які формуються під час виконання лабораторного заняття належать інтелектуальні та сенсомоторні. Вказано форми роботи, які є важливим засобом оперативного зворотного зв’язку між викладачем і студентом.
Ключові слова: біотехнологія, екологія, лабораторне заняття, компетентність, формування професійних компетентностей.
Додати коментар
Вікторія Шимко
(Миргород)
Анотація. У статті розглядається сучасний стан професійної мистецької освіти в Україні. Особлива увагу приділяється питанню професійної підготовки майбутніх художників-керамістів на прикладі Миргородського художньо-промислового коледжу імені М. В. Гоголя. В статті вивчаються схожі статті та дослідження зроблені іншими авторами в цьому напрямку. Детально розглядається законодавча база професійно-технічної освіти. Автор розглядає галузеві стандарти, які визначають зміст професійної підготовки художників-керамістів, а також комплекс нормативних документів для розробки складових системи стандартів вищої освіти. На прикладі Миргородського художньо-промислового коледжу розглянуте питання особливості освіти та професійної підготовки майбутніх художників-керамістів. В статті проводиться дослідження основних напрямків сучасної мистецької освіти у контексті розвитку професійної освіти художників-керамістів. Автор робить висновки та прогнозує основні шляхи розвитку освіти спеціалістів з виготовлення кераміки. Стаття може бути корисною для викладачів мистецьких дисциплін та науковців, які досліджують професійну освіту художників-керамістів.
Ключові слова: мистецька освіта, професійна освіта, художники-керамісти.
Наталія Школяр (м. Хмельницький)
Глибинні й стрімкі політичні, соціально-економічні та інноваційно-освітні трансформації, що відбуваються в Україні, а також глобалізаційні процеси, пов’язані з орієнтацією нашої держави на інтеграцію із світовою спільнотою, зумовлюють актуальність проблеми професійної підготовки фахівців у галузі графічного дизайну.
На нашу думку, формування термінологічної компетентності, що є однією з основних складових професійної компетентності, є важливим етапом у підготовці кваліфікованого майбутнього дизайнера, оскільки володіння термінологічно-понятійним апаратом спеціальності належить до категорії спеціальних знань, без оволодіння якими неможлива успішна професійна діяльність майбутнього графічного дизайнера.