Лариса Гарбузенко
(Кіровоград, Україна)
У статті висвітлюються можливості фасилітації у формуванні особистісно-розвивального компоненту художньо-естетичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва засобами декоративно-прикладного мистецтва.
Ключові слова:фасилітація, художньо-естетична компетентність, особистісно-розвивальний компонент, майбутній вчитель образотворчого мистецтва.
In the article the author investigates the possibilities of facilitation in theformingofpersonally-developing component of art-ethics competence of the prospectiveteachers of applied art.
Key words:facilitation, art-ethics competence, personally-developing component, would-be teacher of applied art.
Додати коментар
Тетяна Гущина
(Київ, Україна)
В статті проаналізовано суттєві характеристики самоосвітньої діяльності як професійної якості Визначено, що реалізація самоосвітньої діяльності на рівні професійної якості ґрунтується на навичках автономного навчання, ініціативної дієвості в умовах невизначеності та самоорганізації пошуку шляхів вирішення складних проблем.
Ключові слова:самоосвіта, самоосвітня діяльність, професійна компетентність, самовдосконалення, автономне навчання.
In this articlethe essential characteristics of self-education as a professional quality have been analyzed. It has been determined that realization of self-education of the professional quality level is based on the autonomous learning skills,initiative activity on the conditions of uncertainty and self-organizing of thesearch of solutions of difficult problems.
Key words:self-education, self-educational activity, professional competence, self-cultivation, autonomous learning.
Юлія Картава
(Євпаторія, Україна)
У статті визначено, обґрунтовано та описано організаційно-педагогічні умови розвитку професійної компетентності вчителів-філологів у системі післядипломної освіти.
Ключові слова. Умови, організаційно-педагогічні умови, професійна компетентність, розвиток компетентності, вчитель-філолог, система післядипломної освіти, професійна компетентність вчителів-філологів.
The article has identified, grounded and described the organizational and pedagogical conditions of professional competence of teachers-philologists in the system of postgraduate education.
Key words. Conditions, organizational and pedagogical conditions, professional competence, competence development, teachers-philologists, the system of postgraduate education, professional competence of teachers-philologists.
Лілія Харламова
(Кіровоград, Україна)
Автор визначає зміст процесуально-діяльнісного компоненту соціокультурної компетентності майбутніх менеджерів міжнародних авіаційних перевезень, обґрунтовує можливість його формування під час вивчення гуманітарних навчальних дисциплін, аналізує реалізацію діяльнісного та діалогічного підходів у процесі формування процесуально-діяльнісного компоненту соціокультурної компетентності майбутніх менеджерів міжнародних авіаційних перевезень.
Ключові слова:соціокультурна компетентність, діяльнісний підхід, діалогічний підхід, гуманітарні навчальні дисципліни, майбутні менеджери міжнародних авіаційних перевезень.
The author has determined the content of the procedural and functional component of social and cultural competence of future managersin international aviation transportations, proved the possibility of its forming in the process of studing the humanities, analysed the implementation of functional and dialogic approaches in the process of forming the procedural and functional component of social and cultural competence of future managers in international aviation transportations.
Key words:social and cultural competence, functional approach, dialogic approach, the humanities, future managers in international aviation transportations.
Валентина Коваль
(Умань, Україна)
У статті представлені термінологічні аспекти дослідження проблеми формування професійної компетентності майбутнього вчителя-філолога. Розглянуто та проаналізовано складові понять «компетентність», «професійна компетентність» та «компетенція» у структурі теоретичної і методичної підготовки майбутніх учителів-філологів. Обґрунтовано ключові поняття організаційно-методичної системи фoрмування прoфeciйнoї кoмпeтeнтнocтi мaйбyтнiх yчитeлiв-фiлoлoгiв, названо функції ключових компетенцій. Визначено, що компетентність – знaння, умiння, нaвички та дoсвід, якi є основою розвитку професійних якостей спеціаліста для відмінного викoнання ним прoфесійних функцiй, кoмпетенція – сукупнiсть знaнь, вмiнь i нaвичок, нaбутих упрoдoвж нaвчання і неoбхідних для викoнання певнoго виду прoфесійної діяльності.
Ключові слова:компетенція, компетентність, ключові компетенції, термінологічний аспект, знання, уміння, навички, способи діяльності, професійні характеристики, освітньо-науковий простір тощо.
This paper presents terminological aspects of research on professional competence of future teachers and philologist. The article considersand analyzesthe components of concepts «competence», «professional competence» and «competency» in the structure of theoretical and methodological training of teachers, philologists. Reasonably key concepts of organizational and methodical system formation professional competence of future teachers and philologist, functionalkey competencies are given. It is determined that competence isknowledge, abilities and skills, experience, which arethe basis of merit specialist for excellent performance of hisprofessional functions, competence is body of knowledge, abilities and skills, asquired during study and it is necessary for the performance of certain types ofprofessional activities.
Keywords:competence, core competencies, terminological aspect, knowledge, abilities, skills, ways of working, professional characteristics, educational and scientific community and others.