Валентина Коваль
(Умань, Україна)
У статті представлені термінологічні аспекти дослідження проблеми формування професійної компетентності майбутнього вчителя-філолога. Розглянуто та проаналізовано складові понять «компетентність», «професійна компетентність» та «компетенція» у структурі теоретичної і методичної підготовки майбутніх учителів-філологів. Обґрунтовано ключові поняття організаційно-методичної системи фoрмування прoфeciйнoї кoмпeтeнтнocтi мaйбyтнiх yчитeлiв-фiлoлoгiв, названо функції ключових компетенцій. Визначено, що компетентність – знaння, умiння, нaвички та дoсвід, якi є основою розвитку професійних якостей спеціаліста для відмінного викoнання ним прoфесійних функцiй, кoмпетенція – сукупнiсть знaнь, вмiнь i нaвичок, нaбутих упрoдoвж нaвчання і неoбхідних для викoнання певнoго виду прoфесійної діяльності.
Ключові слова:компетенція, компетентність, ключові компетенції, термінологічний аспект, знання, уміння, навички, способи діяльності, професійні характеристики, освітньо-науковий простір тощо.
This paper presents terminological aspects of research on professional competence of future teachers and philologist. The article considersand analyzesthe components of concepts «competence», «professional competence» and «competency» in the structure of theoretical and methodological training of teachers, philologists. Reasonably key concepts of organizational and methodical system formation professional competence of future teachers and philologist, functionalkey competencies are given. It is determined that competence isknowledge, abilities and skills, experience, which arethe basis of merit specialist for excellent performance of hisprofessional functions, competence is body of knowledge, abilities and skills, asquired during study and it is necessary for the performance of certain types ofprofessional activities.
Keywords:competence, core competencies, terminological aspect, knowledge, abilities, skills, ways of working, professional characteristics, educational and scientific community and others.
Додати коментар
Ірина Кузава
(Київ, Україна)
У статті розглядається проблема індивідуального оцінювання соціальної компетентності дошкільників із психофізичними порушеннями в умовах інклюзивного навчання. Розкрито теоретичні та практичні аспекти даної проблеми.
Ключові слова: інклюзивне навчання; компетентність; соціальна компетентність; базові потреби; дошкільники з психофізичними порушеннями; оцінювання.
В статье рассматривается проблема индивидуальной оценки социальной компетентности дошкольников с психофизическими нарушениями в условиях инклюзивного обучения. Раскрыты теоретические и практические аспекты данной проблемы.
Ключевые слова:инклюзивное обучение, компетентность; социальная компетентность; базовые потребности; дошкольники с психофизическими нарушениями; оценка.
The article has revealed the problem of individual assessment of social competence of preschool children with mental and physical disabilities in inclusive education. The theoretical andpracticalaspects of the problem have been enlightened.
Keywords:inclusive education; competence; social competence; the basic needs; children with mental and physical disabilities;evaluation.
Григорій Луценко,
Людмила Малюк
(Черкаси, Україна)
У статті проаналізовано результати визначення рівня мотиваційної компетенції та рівня позитивного ставлення до наукової діяльності, які факторів, які впливають на ефективність фундаментальної підготовки та успішної майбутньої професійної діяльності фахівців фізико-математичного та природничого профілю.
Ключовіслова:фундаменталізація, мотиваційнакомпетенція, науковадіяльність.
The results of the estimation ofthemotivational competenceand level of positive attitude to scientific activity as factors which influence the effectiveness of fundamental training and successful future professional activity for specialists in Physics and Mathematics and Natural Sciences have been analyzed.
Key words:fundamentalization, motivation competence, scientific activity.
ПОНЯТТЯ «ГОТОВНОСТІ» ТА ВИЗНАЧЕННЯ СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
Наталія Мазур
(Київ, Україна)
У статті розглянуто ключові підходи до тлумачення поняття готовності та запропоновано узагальнене трактування цього поняття у контексті підготовки вчителів. Наведено структуру професійної компетентності вчителя інформатики. Крім того, було запропоновано структуру готовності вчителя інформатики до здійснення моніторингу навчальних досягнень учнів профільної школи.
Ключові слова: готовність, професійна готовність, компоненти готовності, структура готовності, компетентність, професійна компетентність, компетенції.
The article considers the key approaches to the definition of the concept “readiness”. The generalized interpretation of this conceptis offered in the context of teachers’ preparation. The structure of professional competence of the teacher of informatics has been given. The readiness structure of the IT teacher for carrying out monitoring of pupils’ educational achievements in profile school has been offered.
Keywords: readiness, professional readiness, readiness components, readiness structure, competence, professional competence, competences.
Олена Непокрита
(Кіровоград, Україна)
Стаття присвячена аналізу окремих питань із визначення готовності майбутніх учителів до оцінювальної діяльності. Висвітлюються його особливості. Пропонуються деякі шляхи формування готовності майбутніх учителів початкових класів до оцінювальної діяльності, зокрема, звертається увага на навчально-педагогічні ситуації.
Ключові слова:готовність, оцінювальна діяльність, вчитель початкових класів, навчально-педагогічні ситуації.
The article analyzes the specific issues in the determining of readiness of teachers to the assessment activities. Its characteristic features have been highlighted. We offer some ways of the readiness forming of future primary school teachers to the assessment activities; in particular, attention is focused on the teaching situations.
Key words:readiness, primary school teacher, teaching-pedagogical situations.