Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ У ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Марина Довгополова

(студентка 3 курсу факультету педагогіки та психології)

Центральноукраїнський державний педагогічний

Університет імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький

Науковий керівник – кандидат пед. наук, доцент Т. О. Прибора

Анотація: У статті на основі аналізу наукового доробку В. Сухомлинського розкрито особливості морального виховання дітей молодшого шкільного віку. Наведені приклади виховання художніми творами В. О. Сухомлинського.

Ключові слова: В. О. Сухомлинський, моральне виховання, літературні твори, діти молодшого шкільного віку.

Моральне виховання закладається в сім’ї, продовжується в дитячому садку, в загальноосвітніх школах, а пізніше – в університетах та інших вищих навчальних закладах освіти країни. Головними методами морального виховання є переконання, привчання, заохочення та ін. Моральне виховання відбувається на національному підґрунті: за допомогою вивчення та засвоєння норм і традицій певного народу, багатої духовної культури нації, тих моральних якостей і норм, які є основними регуляторами взаємовідносин у суспільному узгодженні певних дій і вчинків індивідів.

ВТІЛЕННЯ ІДЕЙ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО В РОЗУМОВОМУ ВИХОВАННІ Й ОСВІТІ УЧНІВ

Наталя Чорна

(студентка 4 курсу факультету педагогіки та психології)

Центральноукраїнський державний педагогічний

Університет імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький

Науковий керівник – канд.пед. наук, доцент Баранюк І. Г.

Анотація. У статті розкриваються погляди В. О. Сухомлинського на розумове виховання в системі освіти. Висвітлено основні шляхи активізації розумової діяльності учнів та елементи розумового виховання.

Ключові слова: розумове виховання, пізнавальні здібності, розвиток особистості, процес навчання, наукові знання.

Постановка проблеми. Система розумового виховання В. О. Сухомлинського з кожним роком привертає все більше уваги широкої наукової і педагогічної громади як в нашій країні, так і за кордоном, адже сучасний етап розвитку суспільства висуває нові вимоги до організації освіти. Процес реформування освіти здійснюється у напрямку зміни мети навчання. Першочерговим його завданням є не організація передачі знань, а процес формування навичок і вмінь та самостійного їх здобуття. За такого підходу нової актуальності набувають погляди В. О. Сухомлинського на розумове виховання.

ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО В МОРАЛЬНОМУ ВИХОВАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Діана Величко

(студентка 4 курсу факультету педагогіки та психології)

Центральноукраїнський державний педагогічний

університет імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький

Науковий керівник − кандидат педагогічних наук, доцент Баранюк І. Г.

Анотація. У статті звертається увага на моральне виховання, моральні цінності та їх роль у розвитку, формуванні особистості дитини, проаналізовані педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського щодо морального виховання, взаємозв’язку шкільного та морального виховання.

Ключові слова: Особисті моральні переконання, моральне виховання, В.О.Сухомлинський, справедливість, патріотизм.

Постановка проблеми. Виховання дітей – дуже складна та відповідальна справа. Важливою є тема морального виховання. Адже ми маємо виховати дитину з високими моральними якостями. Саме у молодшому шкільному віці формується ставлення людини до навколишнього світу, визначається спрямованість особистості – громадська, колективістська, чи, навпаки, егоїстична, індивідуалістська.

ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК РІЗНИХ СКЛАДНИКІВ ВИХОВАННЯ У СПАДЩИНІ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

Альона Шевченко

(студентка 7 курсу факультету педагогіки та психології)

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький

Науковий керівник – д-р пед. наук, професор О. М. Ткаченко

Анотація. У статті висвітлено проблему організації цілісного педагогічного процесу, погляди Василя Олександровича Сухомлинського на взаємозв’язок різних складників виховання.

Ключові слова: виховання, складники виховання, взаємозв’язок різних складників виховання в початковій школі.

Постановка проблеми у загальному вигляді. Майбутній учитель початкової школи повинен орієнтуватися на суспільні виклики і спрямувати свою роботу на виховання людини, спроможної жити в динамічному суспільстві, готової до розв’язання проблем, що стосуються різних сфер життєдіяльності та професійної діяльності.

ПРОБЛЕМА МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ У ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Митошоп Наталія

(магістрантка VIІ курсу факультету педагогіки та психології)

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

м. Кропивницький

Науковий керівник – д. пед. н., професор О. С. Радул

Анотація. У статті розглянуто проблему морального виховання дітей молодшого шкільного віку. Особлива увага приділяється виховній діяльності як творчому процесу, розкривається оригінальність та ґрунтовність підходу видатного педагога до морального виховання дітей.

Ключові слова: моральне виховання, гармонійний розвиток, особистість, колектив.

Важливим складником всебічного розвитку особистості є моральне виховання, яке спирається на гуманістичну ідею про те, що людині від природи притаманне прагнення до доброти, правди і краси. Результатом морального виховання має бути формування моральної свідомості, на її основі – моральної культури, прищеплення навичок і звичок гідної поведінки. І тепер, в умовах сучасного суспільства проблема морального виховання є особливо актуальною. Розв’язання цієї проблеми, як підтверджує вітчизняний і світовий досвід, можливе за умови оптимізації управління процесом виховання за допомогою гуманізації освіти, що має забезпечити утвердження пріоритету загальнолюдських цінностей у суспільстві.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись