Програма Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Психологічні умови становлення особистості у сучасному суспільстві»
УДК 159.9 | Д.Т. Долматова |
Анотація. За сучасною класифікацією людей індивід займає проміжне становище (людина, індивід, особистість, індивідуальність). Це поняття, не будучи ще суто соціальним, все-таки містить у собі більше соціальних особистостей, ніж ним володіє біологічна сутність. Індивід є суспільно-історичним утворенням, здатним діяти усвідомлено. Характеристика його передбачає сукупність природних задатків, набутих знань, соціального досвіду, які виявляються у поведінці та діяльності.
Ключові слова: Індивід, особистість, рушійні сили розвитку особистості, становлення особистості.
Аннотация. По современной классификации людей индивид занимает промежуточное положение (человек, индивид, личность, индивидуальность). Это понятие, не будучи еще чисто социальным, все-таки содержит в себе больше социальных личностей, чем им владеет биологическая сущность. Индивид является общественно-историческим образованием, способным действовать осознанно. Характеристика его предусматривает совокупность природных задатков, приобретенных знаний, социального опыта, которые оказываются в поведении и деятельности.
Ключевые слова: индивид, личность, движущие силы развития личности, становления личности.
Детальніше...
УДК 159.96 | Г.М.Дубчак |
У статті викладено результати емпіричного дослідження стресостійкості сучасних студентів вищих та середніх навчальних закладів.
Ключові слова: професійна підготовка, студенти, стрес, стресостійкість.
В статье изложены результаты эмпирического исследования стрессо-устойчивости современных студентов высших и средних учебных заведений.
Ключевые слова: профессиональная подготовка, студенты, стресс, стрессоустойчивость.
The article presents results of empirical study of stress resistance of the modern students from universities and vocational schools.
Keywords: professional training, students, stress, stress resistance.
УДК 159.9 | О.О. Зінченко |
У статті розглядається питання психологічного супроводу становлення особистості в навчальній діяльності. Напрями роботи психолога в успішному становленні школяра, як особистості. Проблема становлення особистості в навчальній діяльності, як один з основних моментів роботи психолога.
Ключові слова: Супровід, психолог, особистість, психологічна служба.
В статье рассматриваются вопросы психологического сопровождения становления личности в учебной деятельности. Направления работы психолога в успешном становлении школьника как личности. Проблема становления личности в учебной деятельности, как один из основных моментов работы психолога.
Ключевые слова: Сопровождение, психолог, личность, психологическая служба.
The article discusses the issues Psychological support Formation of personality in learning activity. Directions of the work of a psychologist in the successful formation of a schoolboy as a person. The problem of the formation of personality in educational activity, as one of the main moments of the work of a psychologist.
Keywords: Escort, psychologist, personality, psychological service
УДК 159.9 | Зубченко В.В. |
Значення в цьому плані визначається як системна якість сукупності властивостей однієї з діалектичних протилежностей, протиставленої сукупності властивостей іншої протилежності в контексті їх взаємодії. Саме протиставленість певної сукупності властивостей іншій такій сукупності (при цьому вони є точками екзистенційної опори одна для одної) наділяє її значенням – інакше вона є індиферентною аморфною даністю, що не має до розвитку і тим більше до пізнання істотного відношення.
Смисл при цьому визначається як факт освоєння індивідуальністю значень, властивих інтегрованим нею протилежностям, – той або інший варіант синтезу взаємовідношення цих значень. Первинні смисли виникають разом з індивідуальністю (у актах релятивного вибору) і є її першими втіленнями, здійснюваними, відповідно, у сфері діалектичних тверджень і заперечень. Ці смисли утворюються шляхом гносеологічного підпорядкування одного значення іншому, здійснюваного як екзистенційний перехід однієї діалектичної протилежності в іншу. Підпорядковане значення при цьому знецінюється, а протилежність, що відповідає йому, яка перейшла в іншу, – заперечується; значення ж, що запанувало, переоцінюється, а протилежність, що відповідає йому, в яку перейшла інша, – затверджується. Індивідуальність осмислює значення, визначуване сукупністю особливостей властивих протилежності, з якою вона взаємодіє, будучи актуально ідентифікована з іншою протилежністю у момент смислоутворення.
Отже, значення осмислюється за посередництва його співвідношення з іншим, протилежним до нього значенням, яке у момент осмислення, за рахунок ідентифікації, є по суті властивим індивідуальності. Тобто, осмислення індивідуальністю значень протилежностей, які детермінують її в поєднанні, відбувається шляхом вироблення нею власного відношення до властивостей останніх. Але в той же час, цей процес є, в міру діалектичності пізнання, осмислення індивідуальністю самої себе за рахунок чергованої ідентифікації з протилежними аспектами власного розвитку. Таким чином, кожен акт первинного осмислення вносить свій заперечний або ствердний внесок у формування сфери самосвідомості індивідуальності.
УДК 159.9 | Л.В. Калашникова |
У статті представлено теоретичний аналіз феномену духовності з огляду теології, філософії, психології та педагогіки. Розкрито сутність просоціальної поведінки як способу становлення духовності особистості. Проаналізовано особливості впливу соціально – психологічного тренінгу в контексті становлення духовності майбутніх практичних психологів.
Ключові слова: духовність, просоціальна поведінка, ціннісне ставлення до навколишніх, гуманізація освіти, діалогічний підхід, соціально – психологічний тренінг, професійна компетентність.
В статье представлен теоретический анализ феномена духовности с точки зрения теологии, философии, психологии и педагогики. Раскрыто сущность просоциального поведения как способа становления духовности личности. Проанализировано особенности влияния социально – психологического тренинга в контексте становления духовности будущих практических психологов.
Ключевые слова: духовность, просоциальное поведение, ценностное отношение к окружающим, гуманизация образования, диалогический подход, социально – психологический тренинг, профессиональная компетентность.