Інна Курліщук
(Луганськ, Україна)
Стаття присвячена дослідженню проблеми соціального становлення особистості у теорії і практиці педагога-новатора ХХ століття А.С.Макаренка. Автор аналізує зміст макаренківського розуміння соціального виховання особистості і порівнює його з сучасним.У статті наводяться погляди А. С. Макаренка на пріоритетні шляхи реалізації ідеї соціального становлення особистості.
Ключові слова: особистість, колектив, суспільство, соціальне виховання, фактори соціального виховання, соціальне становлення особистості, програма людської особистості
This article is devoted to the problem of social formation of a personality in Makarenko’s theory and practice. The author analyzes the content of his understanding of a person’s social education and compares it with the modern one. The article presents Makarenko’s views on the priority ways of a personality’s social formation.
Keywords:person, group, society, social education, factors of social education, social formation of a personality, program of a personality.
Додати коментар
Людмила Лисенко
(Кіровоград, Україна)
У статті розглядається проблема якості професійної підготовки вчителів у США; аналізуються різні аспекти сучасного забезпечення якості професійної підготовки вчителя (контроль, допомога, оцінювання, атестація); вивчається ефективність управління якістю підготовки вчительських кадрів як в університетах США, так і в системі післядипломної освіти.
Ключові слова: професійна підготовка вчителів, забезпечення якості підготовки, управління якістю підготовки.
In the article the problem of quality of professional education of teachers in the USA is examined; different aspects of modern providing of quality of professional education of teacher are analyzed (control, help, evaluation, attestation); efficiency of quality of teacher training management is studied, both in the universities of the USA and in the system of postgraduate education.
Keywords: professional education of teachers, providing of quality of education, quality of teacher training management.
Тетяна Лях, Тетяна Спіріна
(Київ, Україна)
У статті розглядаються зміни, що відбуваються у вищій школі та впливають на підготовку майбутніх фахівців. Актуальність звернення до проблеми формування професійної культури у майбутніх фахівців соціальної сфери ми вбачаємо в тому, що реальне і кардинальне оновлення духовного життя суспільства можливе лише за умов, коли в освітньому процесі упродовж усіх років враховуватимуться ціннісні пріоритети студентів.
Ключові слова:культура, освіта, професійна культура, соціальна сфера, соціальний працівник, творчість, фахівець.
В статье рассматриваются изменения, происходящие в высшей школе и влияющие на подготовку будущих специалистов. Актуальность обращения к проблеме формирования профессиональной культуры у будущих специалистов социальной сферы мы видим в том, что реальное и кардинальное обновление духовной жизни общества возможно лишь при условии, когда в образовательном процессе на протяжении всех лет учитываться ценностные приоритеты студентов.
Ключевые слова:культура, образование, профессиональная культура, социальная сфера, социальный работник, творчество, специалист.
The article deals with the changes taking place in higher education and training which affect the future professionals. We consider the necessity of addressing the formation of professional culture among future professionals of the social sphere. In our opinion real and radical renewal of the spiritual life of the society is only possible on conditions that students’ value priorities are taken into account during the whole educational process.
Keywords:culture, education, professional culture, social services, social worker, creative, professional.
Алла Макаренко
(Київ, Україна)
Розкрито аспекти професійного становлення під час виробничої технологічної практики як умова особистісного розвитку майбутніх учителів технологій, зміст програми виробничої практики, самостійної роботи студентів, індивідуальних завдань, представлено розрахунок рейтингових балів за видами контролю.
Ключові слова: зв’язок теорії з практикою, технологічна практика з деревообробки, бази проведення практики, змістовий модуль, самостійна робота, індивідуальні завдання, вид діяльності, професійне становлення.
The article reveals the aspects of professional development during practical technological training as a condition of future technology teachers’ personal development; the content of training practice program, students' independent work, individual tasks, calculation of rating points according to the types of control.
Keywords: communication theory and practice, technological practice of woodwork, base of practice, content module, independent work, individual tasks, activity, professional development.
Людмила Меленець
(Київ, Україна)
Розкрито особливості роботи шкіл передового педагогічного досвіду на базі сільських дошкільних закладів України у ІІ пол. ХХ ст. як ефективної форми підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Підкреслено роль школи передового досвіду – діяльнісного майданчика вивчення, популяризації індивідуального або колективного досвіду, вирішення окремої освітньої проблеми.
Ключові слова: форма підвищення кваліфікації, сільські дошкільні заклади, школа передового педагогічного досвіду.
Раскрыты особенности работы школ передового педагогического опыта на базе сельских дошкольных учреждений Украины во II пол. ХХ в. в качестве эффективной формы повышения квалификации педагогических работников. Подчеркнута роль школы передового опыта - площадки изучения, популяризации индивидуального или коллективного опыта, решения отдельной образовательной проблемы.
Ключевые слова: форма повышения квалификации, сельские дошкольные учреждения, школа передового педагогического опыта.
The article reveals the features of work at schools with a leading pedagogical experience on the base of rural preschools in the second part of the twentieth century in Ukraine . It is an effective form of training teachers. The role of a school with excellence is highlighted - study area, the promotion of individual and collective experience, solving particular educational problems.
Key words:form of training, rural kindergartens, school pedagogical experience.