Виховний потенціал змісту освіти та здоров’язбережувальна діяльність як засоби сприяння фаховій самореалізації
Керівники секції: | |
Анна Клім-Клімашевська – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дидактики – лабораторії дошкільного виховання Природничо-гуманітарного університету (м. Седльце, Республіка Польща), дійсний член Міжнародної слов’янської академії освіти ім. Я. А. Коменського, дійсний член Міжнародної асоціації професорів слов’янських країн; |
Довга Тетяна Яківна – кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. |
Олена Павленко
(м. Черкаси, Україна )
Анотація. Трансформаційні процеси у суспільстві визначають необхідність покращання теоретичної та практичної підготовки майбутніх викладачів економіки, де одним з головних завдань є формування методичної культури майбутніх викладачів економіки. Для успішного формування методичної культури майбутніх викладачів економіки нами визначені педагогічні умови. В межах даної статті ми розглядаємо одну з педагогічних умов формування методичної культури майбутнього викладача економіки – активізація самостійності та творчості студентів під час навчальної діяльності, використання різноманітних форм і методів роботи.
Ключові слова: методична культура; педагогічні умови формування методичної культури майбутнього викладача економіки; активізація пізнавальної діяльності; творча особистість; активні (інтерактивні) методи навчання.
Summary. Transformative processes in society define the necessity of improvement of the future economics teacher’s theoretical and practical training, one of main aims of which is shaping of future economics teacher’s methodical culture. We had identified pedagogical conditions for successful shaping of future economics teacher’s methodical culture. Within this article we scrutinize one of the pedagogical conditions for shaping of future economics teacher’s methodical culture- activation of student’s independence and creativity during educational activity, using of different forms and methods of work
Key words: methodical culture, pedagogical conditions for future economics teacher’s methodical culture shaping; activation of cognitive activity; creative personality; active (interactive) teaching methods.
Детальніше... 2 коментарі
Людмила Нєворова, Олена Нєворова
(Кіровоград, Україна)
Анотація. В статті наведено особливості добової адаптивності розумової працездатності у дітей 5-6 років з різними властивостями нервових процесів. Розглянуто розумову працездатність як один з адекватних критеріїв оцінювання функціонального стану організму та його адаптаційних можливостей у процесі систематичного навчання. Наведено порівняльний аналіз показників розумової працездатності у дітей з різними рівнями властивостей нервових процесів. Доведено, що організація систематичного навчання з урахуванням індивідуальних особливостей нервової системи покращує розумову працездатність.
Ключові слова: адаптація,розумова працездатність, добова адаптивність, властивості нервових процесів, функціональна рухливість нервових процесів, молодші школярі, дошкільники.
Аннотация. В статье рассмотрены особенности суточной адаптивности умственной работоспособности у детей 5-6 лет с разными свойствами нервных процессов. Представлено умственную работоспособность как один из адекватных критериев оценивания функционального состояния организма и его адаптационных возможностей в процессе систематического обучения. Проведен сравнительный анализ показателей умственной работоспособности у детей с разными уровнями свойств нервных процессов. Доказано, что организация систематического обучения с учетом индивидуальных особенностей нервной системы улучшает умственную работоспособность.
Ключевые слова:адаптация, умственная работоспособность, суточная адаптивность, свойства нервных процессов, функциональная подвижность нервных процессов, младшие школьники, дошкольники.
Annotation. This article says about a daily mental capacity of adaptability in children 5-6 years with different properties of nervous processes. Presented by mental performance as one of the appropriate evaluation criteria of the functional state of the organism and its adaptive capacity in the process of systematic training. A comparative analysis of the indicators of mental health in children with different levels of properties of nervous processes. It is proved that the organization of systematic training based on individual characteristics of the nervous system improves mental performance.
Key words: adaptation, mental capacity, daily adaptability, properties of the nervous processes, functional mobility of nervous processes, junior high school students, preschool children.
Світлана Якименко
(Миколаїв, Україна)
Анотація. У статті розглянуто авторську інтегровану технологію як технологію наступності між ДНЗ і ЗОШ І ступеня. Досліджуються класифікаційні параметри, дидактичні принципи інтегрованої особистісно-орієнтованої технології. Визначені п’ять загально-векторних модулів, які є основою для інтегрованого планування.
Ключові слова: технологія, інтеграція, класифікаційні параметри, цільові орієнтири.
Аннотация. В статье рассмотреноавторскую интегрированную технологию как технологию преемственности между ДОУ и ООШ I степени. Исследуются классификационные параметры, дидактические принципы интегрированной личностно-ориентированной технологии. Определены пять общеобразовательных векторных модулей, которые являются основой для интегрированного планирования.
Ключевые слова: технология, интеграция, классификационные параметры, целевые ориентиры.
Annotation. In the article the author integrated technology as technology continuity between preschool and secondary school level. We study the classification parameters didactic principles of integrated student-centered technology. Identified five general vector modules, which are the basis for integrated planning.
Keywords: technology, integration, classification parameters targets.
Віктор Стрельніков
(м. Полтава, Україна)
Анотація. У статті розглядаються теоретичні засади побудови концепції проектування системи акселеративного навчання майбутніх викладачів вищої школи на основі системного підходу. Визначається зміст основних понять даної концепції.
Ключові слова: концепція, проектування, система, дидактична система, акселеративне навчання, інтенсивне навчання, технологія навчання, майбутні викладачі вищої школи.
Аннотация. В статье рассматриваются теоретические основы построения концепции проектирования системы акселеративного обучениябудущих преподавателей высшей школы, базирующейся на системном подходе. Определяется содержание основных понятий данной концепции.
Ключевые слова: концепция, проектирование, система, дидактическая система, акселеративное обучение, интенсивное обучение, технология обучения, будущие преподаватели высшей школы.
Annotation. In article theoretical ambushes of construction of the concept of designing of system of accelerative training future high school teachers on the basis of the system approach are considered. The maintenance of the basic concepts of the given concept is defined.
Key words: concept, projecting, system, didactic system, accelerative learning, intensive educational, education technology, future high school teachers.
Надія Олефіренко
м.Харків, Україна
У статті розглядаються зміни у підготовці сучасного вчителя початкової школи, що викликані технологічною насиченістю навчального процесу і вільним доступом до світових інформаційних джерел. Здійснено огляд наукових досліджень, присвячених підготовці майбутнього вчителя початкової школи. Розкрито загальні тенденції у професійній підготовці майбутнього вчителя. Приділено увагу зростаючій ролі викладача у навчальному процесі та необхідності змінення методів навчання.
Ключові слова: майбутній учитель, початкова школа, підготовка учителя, інформаційно-комунікаційні технології, комп’ютер, Інтернет.
The articleconsiders changes in preparation of modern elementary school teacher, caused by technological saturation learning process and free access to global information sources. Done review of scientific studies on the preparation of future primary school teacher. Reveals general trends in the training of future teachers. It’s paid attention to the growing role of the teacher in the learning process and the need to change teaching methods.
Key words: future teacher, elementary school, teacher training, information and communication technology, computer, Internet.