Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Петренко Володимир, Рябець Сергій
Пріоритетним завдання старшої школи є всебічний розвиток особистості учня, який зможе успішно використовувати накопичені знання, уміння та навички у житті та майбутній професії. На уроках Технологій формування творчого мислення учнів старшої школи є першочерговим завданням, оскільки, саме навчальний предмет «Технології» дає виключну можливість формувати творчу та політехнічну особистість одночасно. Зокрема проблема формування творчості та творчої особистості розглянута такими вченими як: І.Беха [1], І.Зязюна [2], В.Моляко [4], С.Сисоєва [5]. На думку зазначених науковців : формування творчого школяра є одним з найскладніших видів педагогічної діяльності, що вимагає від вчителя відповідної підготовки та певних педагогічних умов. Для успішного виконання такого завдання, необхідно створити сприятливі умови для реалізації технічної творчості учнів старших класів на уроках трудового навчання.
Детальніше... 4 коментарі
УДК 372.853
ДРОБІН Андрій Анатолійович
кандидат педагогічних наук,
методист науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін
комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»
ORCID iD 0000-0002-4414-0465
e-mail: drobin@bigmir.net
Анотація. Стаття присвячена розгляду одного з важливих понять шкільного курсу фізики - оцінювальним задачам. У статті проаналізовано завдання олімпіад з фізики у сучасному освітньому процесі, встановлено факт малодослідженості поняття «олімпіада з фізики». Сформульовано означення оцінювальної задачі, розглянуто її завдання та місце у олімпіадах з фізики, основні властивості, показання для застосування цих задач. Виходячи із специфіки, сформульовано орієнтовний узагальнений порядок (алгоритм) розв’язання оцінювальної задачі з фізики. На конкретних прикладах поданих оцінювальних задач показано реалізацію окреслених завдань цього типу задач у навчанні фізики, фізичних олімпіадах, напрямки екстраполяції оцінювальних задач на інші навчальні предмети, розвиток міжпредметних зв’язків між фізикою та іншими дисциплінами. Зазначено переваги, позитивні здобутки, ефект від використання оцінювальних задач у олімпіадах з фізики. Запропоновано напрями подальших досліджень з даної тематики.
Ключові слова: шкільний курс фізики, оцінювальна задача, задача-оцінка, олімпіада з фізики, олімпіадна задача.
УДК 378.091.12.011.3-051
СОРОКО Наталія Володимирівна,
кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник,
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України,
ORCID: 0000-0002-9189-6564,
e-mail: [email protected]
Анотація. Стаття присвячена проблемам створення умов для розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителя основної школи за допомогою STEAM-орієнтованого освітнього середовища. Метою статті є уточнення поняття STEAM-орієнтоване освітнє середовище та виокремлення основних його елементів для розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителя основної школи. В результаті аналізу педагогічних, психологічних, філософських, соціологічних праць, методичної та спеціальної літератури для з’ясування проблеми створення STEAM-орієнтованого освітнього середовища та його сприяння на розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителя основної школи, уточнено поняття STEAM-орієнтоване освітнє середовище та виокремлено основні його елементи для розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителя основної школи, а саме: відкриті електронні освітні ресурси, що включають в себе ресурси для учнів і ресурси для вчителів; інформаційно-комунікаційні технології, що забезпечують комунікацію та співробітництво між учнями; між вчителями; між учнями і вчителями; між фахівцями, роботодавцями, учнями, вчителями; інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють розвитку STEAM освіти і її впровадженню у навчально-виховний процес основної школи та ін.; онлайн оцінювання та само оцінювання; лабораторії STEAM освіти; профілі учасників STEAM-орієнтованого освітнього середовища.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-цифрова компетентність вчителя, хмарні сервіси, загальний заклад освіти, STEAM-орієнтований підхід, STEAM-освіта, STEAM-орієнтоване освітнє середовище.
УДК 378.091.33-027.22:796
БЄЛКОВА Тетяна Олександрівна
лаборант кафедри анатомії людини
Донецького національного
медичного університету
e-mail: belkovato@ukr.net
Aнотація. У статті розглядається проблема особистого здоров’я студентів медичного університету та особливості їх рухової активності. Автором розкривається процес переходу студентів експериментальних груп до більш вищому функціональному рівню. Підвищення рівня рухової активності тісно пов’язаний з ефективним впровадженням в навчальний процес різноманітних засобів фізичної культури для зміцнення і збереження здоров’я студентів медичних вузів, які використовуються у вільний або спеціально відведений для цього час. Введення профілактично-оздоровчих програм в освітній процес з фізичного виховання молоді дає підстави стверджувати про позитивні зміни в показниках рухової активності студентів. Залучення студентів до складання індивідуальних профілактично-оздоровчих програм «для себе» приведе до самоактуалізації занять фізичним вправами з чітким усвідомленням поставленої мети й шляхів її досягнення. Виникає потреба отримання необхідних знань, умінь та навичок щодо збереження власного здоров’я засобами фізичного виховання, що спонукає до саморозвитку, стимулює до самостійної роботи.
Ключові слова: здоров’я, студент, рухова активність, фізичні вправи, фізичне виховання, здоровий спосіб життя, індивідуальні профілактично-оздоровчі програми.
УДК 37.016
ПЕТРЕНКО Володимир Анатолійович –
магістрант освітньо-професійної програми
Середня освіта (Трудове навчання та технології)
фізико-математичного факультету
Центральноукраїнського державного
педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
РЯБЕЦЬ Сергій Іванович –
кандидат технічних наук,
доцент, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки,
охорони праці та безпеки життєдіяльності
Центральноукраїнського державного
педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
ORCID ID:0000-0002-7426-1217
e-mail: [email protected]
Анотація. У статті розглянуто деякі методи стимулювання творчої активності учнів старшої школи на уроках Технологій. Акцентовано увагу на основних умовах реалізації деяких творчих методів стимулювання творчої активності в процесі технологічної підготовки.
Ключові слова: творчість школяра, творча активність, методи творчої активності, старшокласники, технологічна підготовка, Технології.