ДЕЯКІ ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Петренко Володимир, Рябець Сергій
Пріоритетним завдання старшої школи є всебічний розвиток особистості учня, який зможе успішно використовувати накопичені знання, уміння та навички у житті та майбутній професії. На уроках Технологій формування творчого мислення учнів старшої школи є першочерговим завданням, оскільки, саме навчальний предмет «Технології» дає виключну можливість формувати творчу та політехнічну особистість одночасно. Зокрема проблема формування творчості та творчої особистості розглянута такими вченими як: І.Беха [1], І.Зязюна [2], В.Моляко [4], С.Сисоєва [5]. На думку зазначених науковців : формування творчого школяра є одним з найскладніших видів педагогічної діяльності, що вимагає від вчителя відповідної підготовки та певних педагогічних умов. Для успішного виконання такого завдання, необхідно створити сприятливі умови для реалізації технічної творчості учнів старших класів на уроках трудового навчання.
У філософському розумінні умови визначають зовнішні обставини, які детермінують виникнення певного явища, результату цілеспрямованої діяльності [6].
Педагогічні умови, пов’язані з організацією навчально – виховного процесу у навчальному закладі, навчально ‑ виховним середовищем, у якому відбувається пізнавальна, навчальна, науково ‑ дослідницька і виховна діяльність учнів. Зазвичай ця діяльність пов’язана з формуванням певних знань, умінь і навичок, світогляду, культури учня, майбутньої професійної компетентності [3].
На нашу думку основними умовами реалізації технічної творчості на уроках технологій учнів старших класів є:
- створення умов для самостійних творчих дій учнів з метою вдосконалення їхніх особистісних якостей раціоналізаторів-винахідників;
- політехнічний та творчий розвиток учня, враховуючи його індивідуальність, ціннісні орієнтації, здібності та творчі задатки;
- усвідомлення старшокласником основних принципів та пріоритетів у навчанні Технологіям. Серед таких є гуманізації; індивідуалізації; диференціації; відродження національних традицій; демократизації;
- формування унікальної, неповторної, творчої особистості учня в процесі навчання на уроках Технологій;
- реалізація адміністрацією школи принципів демократизації та гуманізації в управлінській діяльності;
- підтримка інноваційних процесів громадськістю, органами місцевого самоврядування та органами управління освітою.
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
- Бех І. Д. Біля витоків сутності особистості / І. Д. Бех // Шлях освіти. – 1999. – № 2. – С. 10–14.
- Зязюн І. А. Інтелектуально-творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти / І. А. Зязюн // Неперервна професійна освіта: Проблеми, пошуки, перспективи : моногр. – К. : Віпол, 2000. – 636 с.
- Корінна Л. В. Формування творчої особистості учня в системі роботи ліцею // Інноваційні підходи до виховання студентської молоді у вищих навчальних закладах : матеріали Міжнар. наук.-практ. конференції (м. Житомир, 22-23 травня 2018 р.) / За ред. О. А. Дубасенюк, В. А. Ковальчук. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. – С. 249-263.
- Моляко М.А. Психологическая система творческого развития ученика / М.А. Моляко. // Інноваційні технології навчання обдарованої молоді : матеріали ІX–ї Міжнародної науково-практичної конференції, 7–8 грудня 2017 року, м. Київ. – 2017. – С. 231 – 235.
- Сисоєва С. О. Теоретико-методологічне обґрунтування педагогічної творчості / С. О. Сисоєва // Відкритий урок. – 2015. – № 21–22. – С. 13-19.
- Философский энциклопедический словарь. – М.: ИНФА, 1998. – 576 с
Стрічка RSS коментарів цього запису