УДК 378.147:373.3
ОПАНАСЕНКО Наталія Іванівна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти
ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний
педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
orcid.org / 0000-0002-3265-6421
e-mail: [email protected]
Анотація. У статті розкривається питання ролі самостійної роботи у фаховій підготовці вчителя закладів початкової освіти. Зокрема проаналізовано зміст самостійної роботи в процесі вивчення студентами дисципліни «Історія педагогіки». Доводиться думка про важливість розвитку в майбутніх фахівців самостійності в освітній діяльності. Наведено приклади завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Історія педагогіки». Зокрема представлені тематика рефератів, завдання для самостійної роботи в модульному середовищі. У статті зазначається, що самостійна робота дозволяє успішно розв’язувати такі завдання: формувати усвідомлений процес засвоєння знань; удосконалювати вміння і навички, визначені програмою кожного навчального предмета; готувати майбутніх фахівців до усвідомленого застосування знань у практичній діяльності; розвивати пізнавальні здібності; виховувати культуру розумової праці; виробляти потребу ефективно підвищувати свою готовність до самостійної діяльності.
Ключові слова: самостійна робота, організація самостійної роботи, принцип самостійності, освітня діяльність, підготовка майбутнього вчителя.
Детальніше... Додати коментар
МУКОСЄЄНКО Ольга Анатоліївна,
вчитель інформатики вищої кваліфікаційної категорії,
учитель методист Комунального закладу
«Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33
Маріупольської міської ради Донецької області»
ORCID ID 0000-0002-3200-1097
e-mail: mukoseenko@ukr.net
Анотація. В статті описаний експеримент, проведений автором на уроках інформатики Комунального закладу «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33 Маріупольської міської ради Донецької області», по впровадженню ідей національно-патріотичного виховання за допомогою задач з державними святами України. Доведена доцільність використання задач з державними святами України на уроках інформатики. Проаналізовано підручники з інформатики для учнів 4-11 класів загальноосвітніх шкіл на наявність задач з державними святами України. Розроблено задачі з державними святами України з тем шкільного курсу інформатики. Представлені роботи учнів.
Ключові слова: державне свято України, загальноосвітній навчальний заклад, інформатика, патріотичне виховання.