Житомирський державний університет імені Івана Франка
Дмитро Вербівський, Світлана Карплюк
Модернізація українського освіти одним зі своїх пріоритетів виділяє інформатизацію освіти, головним завданням якої є створення єдиного електронного освітнього середовища (ЕОС), що розглядається як одна з умов досягнення нової якості освіти.
Планування і дизайн освітнього простору школи має бути спрямованим на розвиток дитини і мотивації її до навчання. Організація освітнього середовища Нової української школи потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення лабораторної бази для вивчення предметів природничо-математичного циклу. Запровадження ІКТ в освітній галузі перейде від одноразових проектів до системного процесу, що охоплює всі види діяльності. ІКТ суттєво розширять можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності [4].
Детальніше... 1 коментар
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Бодненко Тетяна, Власенко Володимир
В Україні нині активно відбувається процес реформування системи професійної освіти. Це пов’язано з динамічними змінами, які відбуваються у європейському й світовому освітньому просторі та стрімким розвитком інформаційного суспільства. Також існує проблема, пов’язана з недостатньою кількістю у державі кваліфікованих професійних кадрів, які зможуть раціонально упроваджувати професійні знання на сучасного ринку праці.
Тому, є актуальним дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики, що зумовлена такими чинниками: розвиток суспільства та соціальних запитів на інформаційно компетентних працівників; трансформація змісту навчання; зміна змістового наповнення професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики [2].
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Бондарук Володимир, Мартинюк Олександр
Освітні можливості робототехніки, як нової інноваційної галузі, надзвичайно широкі та перспективні. Нині в багатьох школах є досить різноманітне сучасне обладнання, яке забезпечує можливість провести фізичний експеримент на високому рівні. Це лабораторії «Cobra», «NOVA», практико-лабораторні комплекси тощо. В останні роки популярними серед школярів стали конструктори LEGO MINDSTORMS. Тепер діти можуть самі зібрати конструкцію, скласти програму й створити модель робота. Перспективи використання LEGO в освітньому процесі надзвичайно широкі [5; 6]. Відкривається багато цікавих можливостей, особливо з використанням датчиків Vernier, сумісних з конструктором.
УДК 004.6
Болілий Василь Олександрович –
кандидат фізико-математичних наук, доцент,
доцент кафедри інформатики та ІТ
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
Олійник Владислав Михайлович –
студент IІ курсу рівня магістр
фізико-математичного факультету
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
ORCID ID 0000-0002-5584-1531
e-mail: [email protected]
Анотація. Arduino – фізична обчислювальна платформа з відкритим вихідним кодом, заснована на платі та середовищі розробки. Arduino може застосовуватися для розробки самостійних інтерактивних пристроїв або може бути пов'язана з програмою на комп'ютері. Завдяки своїй простоті, доступності та широкому вибору, Arduino використовується в тисячах різних проектах та додатках. Програмне забезпечення Arduino досить гнучке для досвідчених інженерів та програмістів, і в той самий час, просте у використанні для початківців. З Arduino можна працювати, як на Mac, Linux, так і на Windows.
В статті розглянуто питання використання платформи Arduino при вивченні основ програмування. Показано переваги використання відкритої платформи Arduino. В роботі аналізуються можливі напрямки поєднання традиційних методів та інноваційних технологій у навчанні програмуванню. Пропонуються варіанти використання програмно-апаратної платформи Arduino. Описуються реальні приклади і задачі, які можна адаптувати для інтерактивної роботи з платформою Arduino.
Ключові слова: Arduino, програмування, відкритий код, організація навчального процесу, скетч, програма
УДК 378.53
МАНОЙЛЕНКО Наталія Володимирівна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри теорії та методики технологічної підготовки,
охорони праці та безпеки життєдіяльності
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький.
ORCID: ID 0000-0001-6679-4313
e-mail: [email protected]
КУЦЕНКО Тетяна Володимирівна –
старший викладач кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
ORCID ID 0000-0002-0087-2664
e-mail: [email protected]
Анотація. Сучасний етап суспільного розвитку пов'язаний з інформаційними технологіями, які зазнали такого глобального поширення, що зараз важко уявити життя сучасної людини без них. Так можна без особливих труднощів навести приклади використання інформаційних технологій у освітній галузі. Успіх у освітній діяльності матиме той вищий навчальний заклад, який володіє найсучаснішими комп'ютерними технологіями. Прогрес в галузі освіти можна досягти, впроваджуючи відповідні інформаційні комп’ютерні технології, які роблять процес здобуття знань більш гнучким, індивідуалізованим, що дає змогу студентам використовувати глобальні ресурси для навчання, спілкуватись та обмінюватись досвідом із студентами інших країн. Насправді, перспективи розвитку інформаційних технологій безмежні [4]. Стаття присвячена визначенню формування інформаційно-комунікаційних компетентностей у професійній підготовці вчителя трудового навчання.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні компетентності, технологія, інформаційно-комунікаційні технології, творчий потенціал.