Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Бодненко Тетяна, Власенко Володимир

В Україні нині активно відбувається процес реформування системи професійної освіти. Це пов’язано з динамічними змінами, які відбуваються у європейському й світовому освітньому просторі та стрімким розвитком інформаційного суспільства. Також існує проблема, пов’язана з недостатньою кількістю у державі кваліфікованих професійних кадрів, які зможуть раціонально упроваджувати професійні знання на сучасного ринку праці.

Тому, є актуальним дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики, що зумовлена такими чинниками:  розвиток суспільства та соціальних запитів на інформаційно компетентних працівників; трансформація змісту навчання; зміна змістового наповнення професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики [2].

Тому, особливої уваги слід приділити професійній підготовці майбутніх вчителів інформатики. У сучасному процесі навчання цих майбутніх фахівців важко уявити без застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання. Оскільки, саме вчителі інформатики в першу чергу повинні орієнтуватися в сучасних технологіях навчання, зокрема, вміти їх застосовувати [3].

Застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання під час професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики надає можливість створити неперервне, змістовне засвоєння навчального матеріалу, яке можна здійснити за допомогою навчального середовища Moodle, яке є найпоширенішим у світі та в Україні й застосовується частіше за всі існуючі системи дистанційного навчання. Воно є найбільш використовуваним сучасним інструментом створення динамічних курсів серед викладачів для студентів.

Так, для професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики динамічне навчальне середовище можна застосовувати для: змістовного наповнення, наприклад, дисципліни «Методика навчання інформатики»; створення завдань до курсу; створення завдань для контролю якості знань студентів та перевірки знань студентів тощо (рис. 1).

image002

Рис. 1. Приклад створення курсу дисципліни «Методика навчання інформатики» в динамічному навчальному середовищі Moodle

Навчальне середовище Moodle надає багато можливостей створення різного наповнення дисципліни, наприклад: лекційного матеріалу; лабораторних та практичних занять; контроль якості знань студентів; відео; презентації; ребуси, кросворди; створення різного типу завдань; отримання звітів виконаних завдань студентами. Також Moodle представляє типову функціональність: здача завдань; дискусійні форуми для обговорення питань між студентами та викладачем, які виникли у процесі навчання; завантаження файлів; обмін повідомленнями; календар подій; новини та анонси подій; проведення онлайн тестування; вікі [4].

Таке навчання є цікавим і корисним для студентів. Воно відрізняється від одноманітних стандартних занять та надає більше можливостей для творчого підходу навчання.

Застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики є основним елементом підвищення якості освіти у процесі вивчення інформатичних дисциплін. Навчальне середовище Moodle можна використовувати на всіх етапах навчальної діяльності студентів.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Саган О. В. Методика навчання інформатики в початкових класах – [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/123456789/5188/1/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%A1%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD.pdfтези.
  2. Сікора Я. Особливості змісту професійної підготовки бакалаврів інформатики / Науковi записки / Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, Випуск 7 (І). – С. 170-174. – [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://eprints.zu.edu.ua/17162/1/170_znp-2015-04-08.pdf .
  3. org: open-source community-based tools for learning – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.moodle.org. Moodle – [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Moodle.

 

Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись