Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові конференції ЦДУ

ДОСВІД ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «WEB-ОРІЄНТОВАНІ ТА ПОСТРЕЛЯЦІЙНІ БАЗИ ДАНИХ»

Центральноукраїнський державний університет

імені Володимира Винниченка

Пузікова Анна

Розробники програмного забезпечення все частіше використовують нереляційні підходи при роботі з базами даних. В свою чергу, основним завданням курсу «Web-орієнтовані та постреляційні бази даних» є вивчення поширених сучасних нереляційних підходів до організації баз даних, таких як: сховища типу ключ-значення, документоорієнтовані, стовпцеві, а також графові сховища. З огляду на вище сказане можна зробити висновок, що вивчення даної дисципліни студентами спеціальності 122.Комп’ютерні науки та споріднених спеціальностей є надзвичайно актуальним.

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ

Донецький національний медичний університет

Пилипенко Олена

Сучасні реалії вносять корективи в різні сфери життя та навчання. Тому освітній процес повинен бути налаштований та адаптований під потреби та проблеми сьогодення.

Використання сучасних інформаційних технологій та цифровізації навчального процесу допомагає підвищити якість навчального процесу на заняттях природничого циклу, зокрема і з медичної хімії, біоорганічної та біологічної в Донецькому національному медичному університеті. Дистанційне онлайн навчання з використанням інформаційних технологій будується таким чином, що всі етапи подачі та засвоєння матеріалу чітко структуровані та лаконічно пов’язані. Структурована інформація краще сприймається та створює впевненість у розумінні мети та цілей навчання[1, с.98].

Для того, щоб студент протягом вивчення циклу з медичної хімії краще орієнтувався по темах та завданнях, створюється дорожня карта заняття з допомогою технології «Education Roadmap» [2]. В даному путівнику по предмету зазначені чітко час занять, форми роботи, види оцінювання, дедлайни по практикумах, ресурси для користування. Ця технологія  створює повну візуалізацію шляху навчання предмету. Також такий підхід допомагає рівномірно розподілити завантаженість завданнями та вчасно їх здавати в чітко зазначені терміни. В Education Roadmap також передбачається коригування тривалості занять та виведення проміжних форм оцінювання.

Користування на заняттях такою технологією як «OKR – Objective & Key Results» допомагає оптимізувати час та мотивувати студентів до навчання[3]. Згідно такої програми, потрібно зі студентами сформулювати загальну мету, якої вони повинні досягти до завершення циклу. Для цього використовується Roadmap та силабус дисципліни. Як приклад, метою може бути успішно зданий екзамен з медичної хімії або «вивчення та розуміння 90%матеріалу з біологічної хімії» чи «підготуватися до успішної здачі ліцензійного іспиту КРОК-1». Далі створюються необхідні маркери для поетапного досягнення мети.

Тобто два обов’язкові складники даної технології це постановка завдань та ключові дії. Все повинно бути прописаним та оговореним, щоб студенти чітко рухалися за планом до успішного результату. Дана технологія ОКР допомагає студентам чітко рухатися до поставленої мети за сформованими завданнями та діями[4].

Ще одним важливим засобом взаємодії між студентами та викладачами під час вивчення природничих дисциплін, є використання спеціальних онлайн дошок. Наприклад, Jamboard від Google[5]. Дані інтерактивні дошки покликані допомогти передати інформацію, яку слід прописувати, оскільки на слух вона сприймається тяжко. В хімічних дисциплінах це формули, рівняння реакцій, електронні конфігурації та ін.

Тому володіючи знаннями про сучасні інформаційні технології, можна організувати зрозумілі, чітко структуровані заняття з рівномірним розподілом навантаження та зрозумілою подачею матеріалу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1) Prokopiv Liubov New information technologies as a means of intensification of students' scientific and research activities / L. Prokopiv// Сontemporary technologies in the educational process. – Katowice School of Technology. – 2020. Р. 97-106

2)  Figma. Figma. URL: https://www.figma.com/community/figjam

3) Методика OKR - Objectives and Key Result. Talent Management. URL: https://www.talent-management.com.ua/3295-metodika-okr-objectives-and-key-results

4) What Are OKRs and How Do They Align Teams?. Betterworks. URL: https://www.betterworks.com/okrs/

5) Google Jamboard: можливості для дистанційного навчання URL: https://vseosvita.ua/news/google-jamboard-mozhlyvosti-dlia-dystantsiinoho-navchannia-36229.html

ВИКОРИСТАННЯ GNU OCTAVE ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ ЗА ОСВІТНЬОЮ ПРОГРАМОЮ  «ТЕХНОЛОГІЇ ЕЛЕКТРОННИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ВИДАНЬ»

Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Норік Лариса

Видавничо-поліграфічна галузь України є однією з поширених галузей діяльності у суспільстві. Як зазначено в [1] «сучасний період видавничої діяльності позначений стрімким розвитком технологічних та інформаційних процесів, що водночас дає можливості та кидає виклики як видавцям-практикам, так і освітянам та науковцям, які вивчають галузь, готують для неї фахівців». Дійсно, ця галузь потребує сьогодні креативних фахівців, які здатні орієнтуватися у великому інформаційному просторі та володіють вміннями й навичками пошуку ефективних шляхів вирішення прикладних професійних завдань.

ОСНОВНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ І КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ

Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Мехед Катерина, Мехед Ольга

Зростання вимог в освіті щодо професійної готовності майбутнього педагога до професійної діяльності складається з компетентнісних складових, що, зокрема, передбачають інформаційну компетентність [2]. У ході професійної підготовки майбутніх фахівців-педагогів широко застосовується сучасна комп’ютерна техніка, зумовлена сучасним інформаційним розвитком суспільства. Для дієвого здійснення, контролю та регулювання освітніх процесів важливим є застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у ході професійної підготовки здобувачів освіти закладу вищої освіти [3]. Вивчення та аналіз рівня впровадження ІКТ та перспектив використання інноваційних освітніх технологій освіти у професійній підготовці майбутніх вчителів, а також розроблення та упровадження новітніх програмних засобів є актуальним питанням сучасної професійної освіти [1].

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ МАТРИЧНОЇ АЛГЕБРИ ЗАСОБАМИ КТ

Національний університет харчових технологій

Листопад Володимир

Операції з матрицями (додавання, віднімання, множення, піднесення до степеня, знаходження оберненої матриці, транспонування тощо) або їх елементами є достатньо громіздкими та довготривалими в часі. У процесі обчислення добутків матриць та знаходження оберненої матриці до даної велика вірогідність допустити помилку. На практичному занятті по темі «Дії з матрицями та обчислення оберненої матриці» вдається розв’язати максимально 2-3 приклади. Якщо під час вивчення цієї теми скористатися комп’ютерною підтримкою, то кількість виконаних завдань зросте в кілька разів. Для роботи кожний викладач обирає програму (для комп’ютерної підтримки), яка є в наявності, або ту, з якою здобувачі освіти знайомились на практичних/лабораторних заняттях з інформатики раніше.

Детальніше

 

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись