• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові конференції ЦДУ

ВИКОРИСТАННЯ GNU OCTAVE ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ ЗА ОСВІТНЬОЮ ПРОГРАМОЮ  «ТЕХНОЛОГІЇ ЕЛЕКТРОННИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ВИДАНЬ»

Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Норік Лариса

Видавничо-поліграфічна галузь України є однією з поширених галузей діяльності у суспільстві. Як зазначено в [1] «сучасний період видавничої діяльності позначений стрімким розвитком технологічних та інформаційних процесів, що водночас дає можливості та кидає виклики як видавцям-практикам, так і освітянам та науковцям, які вивчають галузь, готують для неї фахівців». Дійсно, ця галузь потребує сьогодні креативних фахівців, які здатні орієнтуватися у великому інформаційному просторі та володіють вміннями й навичками пошуку ефективних шляхів вирішення прикладних професійних завдань.

Метою підготовки бакалаврів освітньої програми «Технології електронних мультимедійних видань» у Харківському національному економічному університеті імені Семена Кузнеця (ХНЕУ ім. С. Кузнеця) є підготовка фахівців, які здатні до технологічної, експертної, проектної, інформаційно-комунікативної, науково-дослідної діяльності у сфері технологій електронних мультимедійних видань [2]. При цьому формування математичної компетентності, що починається вже з першого року навчання, стає фундаментом розвитку майбутнього фахівця з видавництва та поліграфії.

Вивчення основних дисциплін математичного спрямування в ХНЕУ ім. С. Кузнеця відбувається з використанням навчально-методичного комплексу кафедри вищої математики та економіко-математичних методів, ресурсів й модулів інтерактивної платформи LMS Moodle, засобів забезпечення комунікаційного зв’язку та різноманітного програмного забезпечення (MS Excel, Mathcad, Matlab, Octave, Statistica та ін.), застосування якого спрямоване на розвиток критичного й алгоритмічного мислення, активізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів та сприяння ефективному засвоєнню ними навчального матеріалу. В роботах [3;4] здійснено порівняльний аналіз найпоширеніших систем комп’ютерної математики та описано їх структуру. Під час викладання навчальних дисциплін математичного циклу освітньої програми «Технології електронних мультимедійних видань» – «Математичний аналіз та лінійна алгебра» й «Прикладна математика» на практичних та лабораторних заняттях активно використовується он-лайн система GNU Octave [5] ­– вільне програмне середовище для математичних обчислень, що використовує сумісну з Matlab мову високого рівня. Дана програма є потужною альтеративною Matlab і відповідає певним вимогам, що забезпечує системність, послідовність, доступність та наочність як викладання змісту теоретичних питань освітньої компоненти математичного циклу так і реалізації методів розв’язання практичних завдань. Формат он-лайн дозволяє застосовувати цю програму відповідно розкладу занять як аудиторних так і дистанційних. Серед функціональних можливостей середовища GNU Octave у контексті застосування на заняттях майбутніх фахівців видавництва та поліграфії можна визначити такі: комплекс математичних функцій GNU Octave демонструє методи розв’язання практичних завдань математичного аналізу та лінійної алгебри (операції з векторами та матрицями, обчислення значення виразів, розв’язування рівнянь и систем рівнянь, визначення границь числових послідовностей і функцій, диференціальне та інтегральне числення функцій однієї або декількох змінних, пошук екстремуму функцій, розкладання функції в ряд) та прикладної математики (виконання операцій над множинами, аналіз логічних формул, інтерполяція функцій); можливості створення графічних зображень (геометричні фігури на площині та поверхні у тривимірному просторі, графіки функцій розподілу експертного оцінювання) допомагають урізноманітнити методи навчання, організовувати комп’ютерні експерименти на заняттях, забезпечити взаємозв’язок між математичною та професійною підготовкою студентів та удосконалити дидактичні матеріали, мультимедійні презентації навчального призначення та ін. 

Організація занять із застосуванням GNU Octave дає можливість створити умови підтримки інформаційно-цифрової технології навчання, посилити моделі групової та індивідуальної форм вивчення навчальних дисциплін математичного спрямування, підвищити пізнавальний інтерес до навчання, сформувати математичні компетентності та реалізувати особистісно-орієнтований підхід до навчання. Оволодіння GNU Octave забезпечує вихід студента на більш високий рівень знань, вмінь та навичок, що значно підвищує у майбутньому кваліфікацію такого фахівця і гарантує конкурентоспроможність на ринку праці.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  • Видавнича діяльність в умовах розвитку новітніх технологій: вивчення запитів фахівців : монографія / за заг. ред. Г. В. Горбенко; упоряд., наук. ред. Н. М. Вернигора ; Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. Київ, 2019. 272 с.
  • Освітньо-професійна програма «Технології електронних мультимедійних видань» URL: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/1/Tehnologiyi-multemedijnyh-vydan-OPP-2022-bakalavr.pdf (дата звернення: 15.11.2022).
  • Юнчик В. Л., Федонюк А. А. Порівняльна характеристика функціональних можливостей систем комп’ютерної математики в процесі розв’язування задач. Інформаційні системи і мережі: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2019. №6. С. 90–102. https://doi.org/10.23939/sisn2019.02.090
  • Lysenko I. V., Borodavka V. V. Розробка теоретико-числового тулбокса для системи комп’ютерної математики Matlab. Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. Полтава: ПНТУ, 2017. Т.2(42). С.89– URL: http://journals.nupp.edu.ua/sunz/article/view/677 (дата звернення: 21.11.2022).
  • Octave Online · Cloud IDE compatible with MATLAB URL: https://octave-online.net/ (дата звернення: 10.11.2022).
Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись