Актуальні проблеми освіти та технологій у середній та вищій школі
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Юрій Мельник
Компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі визначено Державним стандартом базової середньої освіти, у якому відображено базові знання, наскрізні вміння, обов’язкові результати навчання та орієнтири їхнього оцінювання.
Додати коментар
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
Кремінський Борис, Черкаська Людмила
Опанування фізичною наукою є неможливим без оволодіння ґрунтовними математичними знаннями та відповідними уміннями. Водночас специфічність таких знань та вмінь полягає у їх переважно прикладному характері. Тобто ставлення до вивчення математики осіб, що вивчають фізику, як основу майбутньої професійної діяльності, відрізняється, на наш погляд, тим, що, по-перше, з прагматичних міркувань математику вони вивчають як інструмент, засіб оволодіння фізичною наукою, а по-друге тим, що стилі мислення «математиків» і «фізиків», хоча і мають багато спільного, але водночас істотно відрізняються. Ці відмінності полягають у сприйнятті і засвоєнні інформації, а також у принципових підходах і способах розв’язання прикладних задач, що своєю чергою визначаються існуючими відмінностями між математичними здібностями і здібностями до фізики.
Белорусский национальный технический университет
Кравченя Эдуард, Розин Даниил
Основными препятствиями на пути развития профессионального образования являются: дефицит ресурсов, дисбаланс функционирования и деформации общественного сознания.
Среди дефицитов связанных с нехваткой можно назвать: дефицит социального доверия (работодатели и представители органов образования, органы управления образованием и организации профессионального образования); дефицит квалификации педагогических работников; дефицит соответствующих современным требованиям учебников, учебных пособий и методик[1].
Національний технічний університет України «КПІ імені Ігоря Сікорського»
Задерей Петро, Задерей Надія, Нефьодова Галина
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Гаєвський Микола
Інформаційно-комунікаційні технології, що стали невід’ємною складовою сучасності, звісно, вплинули і на розвиток освітнього процесу. Усі учасники освітнього простору стикаються з новими вимогами, починаючи від особистісних професійних творчих якостей до значних зусиль для модернізації освіти. Впровадження цифрових технологій в освіту прискорює передачу та засвоєння знань, індивідуалізує процес навчання, сприяє підвищенню якості навчання, що дає можливість майбутнім фахівцям успішно і швидко адаптуватися в сучасному суспільстві.
Рівненський державний гуманітарний університет
Галатюк Тарас, Галатюк Юрій
Підготовка учнів у закладах загальної середньої освіти визначається ключовим завданням – забезпеченням успішної адаптації молодої людини в соціумі. Означена якість освітньої діяльності зумовлюється реалізацією діяльнісного та компетентнісного підходів у навчанні, зокрема під час вивчення природничих предметів. Важливим у цьому контексті є формування методологічної культури учня, як суб’єкта навчально-пізнавальної діяльності. Однак методологічна культура, як цілісна дидактична категорія, поки що не привертає до себе достатньої уваги з боку учасників освітнього процесу та науковців. Отже, існує протиріччя між об’єктивною потребою соціуму й практикою в освітній галузі.