• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

РОЗВИТОК ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ ПЛАТФОРМ ПРИ ВИВЧЕННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ: ГОЛОВНІ АСПЕКТИ, ВИКЛИКИ, ПРОБЛЕМИ

Національний технічний університет України «КПІ імені Ігоря Сікорського»

Задерей Петро, Задерей Надія, Нефьодова Галина

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Гаєвський Микола

Інформаційно-комунікаційні технології, що стали невід’ємною складовою сучасності, звісно, вплинули і на розвиток освітнього процесу. Усі учасники освітнього простору стикаються з новими вимогами, починаючи від особистісних професійних творчих якостей до значних зусиль для модернізації освіти. Впровадження цифрових технологій в освіту прискорює передачу та засвоєння знань, індивідуалізує процес навчання, сприяє підвищенню якості навчання, що дає можливість майбутнім фахівцям успішно і швидко адаптуватися в сучасному суспільстві.

Перехід навчального процесу з аудиторій до віртуального простору, що відбувся масово і одночасно, змусив педагогів перейти до швидкої реалізації питань, що до того часу були лише предметом обговорень. Дистанційне навчання – це достатньо організована і контрольована самоосвіта з використанням комп’ютерної техніки і комунікаційних мереж.

В НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» дистанційну форму освіти було запроваджено в 2001 році та пізніше реорганізовано в Український інститут інформаційних технологій в освіті при НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського». Центр обладнаний комп’ютерною системою на основі багатопроцесорних серверів з операційними системами Linuх, MS Windows. Платформа «Сікорський» для дистанційного навчання з того часу активно і неперервно розширює свої можливості, крім Moodle вона використовує пакет хмарних технологій Google G Suite for Education, налічує 340 курсів у межах навчальних планів та 115 курсів у вільному доступі, більшість студентів КПІ імені Ігоря Сікорського є її користувачами.

Основними базовими елементами платформи Сікорського є лекції, тести, глосарій, завдання та надання можливостей для інтерактивного спілкування за допомогою відеоконференцій, семінарів, чатів, відеофорумів, анкетувань, відеокурсів, використовуючи Zoom, Skype, Google Classroom, Google Meet. Зручність користування підтверджена тим, що кількість користувачів, зареєстрованих на платформі Сікорського, досягла 22861 осіб (дані на 31.01.2021).

Доступ користувачів до системи Moodle, G Suite for Education, відеоматеріалів з сайтів https://do.ipo.kpi.ua/ та https://uiite.kpi.ua/ відбувається в режимі 24х7.

Недоліками онлайн-освіти є відсутність безпосереднього контакту між викладачем і студентом при виконанні тестових, контрольних, розрахунково-графічних робіт, складно перевірити самостійність виконання завдань, прослідкувати засвоєння студентом відповідної теми. Важко проходить дистанційне навчання у першокурсників, які не вміють опрацьовувати самостійно теоретичний матеріал, недостатньо організовані та відповідальні, іноді лише формально є присутніми на онлайн-заняттях. Вплинути на таких студентів у викладача майже немає можливостей.

Комп’ютерні технології, що застосовуються при тестуванні, сприймаються молодим поколінням позитивно, крім того, тести можна пройти в діапазоні широкого проміжку часу, після занять, і таким чином на безпосередні лекційні чи практичні заняття відводиться більше часу.

Застосування віртуальної інтерактивної дошки дає можливість поєднати текст, зображення, відео і аудіоматеріал на одному майданчику. IDroo – одна з інтерактивних онлайн-дошок з повним набором інструментів для введення математичних формул і малювання. Вагомою перевагою онлайн-дошки є одночасність роботи кількох користувачів, це відтворює звичайне заняття з виходом студента до дошки; нескінченний розмір; зберігання записів з можливістю переглядів у довільний момент часу.

Комп’ютерні технології – основа перспективних методичних систем навчання, дієвий спосіб перенесення освіти у сучасні реалії.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Цифрова аджента України – 2020. URL: https://ucci.org.ua/uploads/ files/58e78ee3c3922.pdf.

  2. Платформа дистанційного навчання «Сікорський» https://www.sikorsky- - distance.org/

  3. О. О. Дем’яненко, А. А. Репета Особливості дистанційного навчання на прикладі викладання курсу вищої математики студентам технічних спеціальностей КПІ ім. Ігоря Сікорського. Математика в сучасному технічному університеті Матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції. – Київ. 28-29 грудня 2020 р., с. 285-287

Додати коментар

Коментарі   
0 # Ренат Ріжняк 08.05.2021, 21:54
В КПІ справді накопичений солідний досвід використання дистанційних курсів у навчанні. Я це вивчав при написанні своєї наукової роботи. На жаль, у тезах дуже мало інформації про особливості навчання вищої математики за допомогою названих систем. Надіюся почути повний варіант доповіді на секційному засіданні.
Відповісти
0 # Олександр Школьний 11.05.2021, 19:13
Наскільки я розумію, крім пленарного засідання інших засідань не передбачено. Тому цілком можна розповісти про досвід тут, у коментарях, мені дійсно дуже цікаво, бо схожі проблеми зараз є у всіх..
Відповісти
0 # Олександр Школьний 08.05.2021, 17:29
Так, дякую, проблеми дійсно сформульовано добре! Врешті, вони всім відомі і лежать на поверхні. А от які шляхи до їх вирішення пропонують автори? Цікаво почути!
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись