Деякі аспекти розвитку логічного мислення учнів загальноосвітньої школи
Макаренко Олександр
ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія»
Макаренко Катерина, Матяш Людмила
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
Анотація. Стаття присвячена розкриттю розвитку логічного мислення в учнів через систему вправ, в основі якої покладено логічне відношення підпорядкування. Останнім часом виконано ряд досліджень щодо побудови систем вправ і задач (І. А. Бірюков, В. С. Володарський, К.В.Даутова, Г.А.Монахова, Л.Ф.Обухова), які як системотвірні фактори виділили дидактичні вимоги до задач чи змісту курсу фізики, та при цьому не прослідковувався розвиток вправи в багатокомпонентне завдання, як системотвірний фактор, не розглядалося логічне відношення. Основою для розв’язання методичного аспекту проблеми стали принципи оптимізації навчально-виховного процесу та діяльнісний підхід до нього, виражені в ідеї укрупнення дидактичних одиниць.
Ключові слова: логічне мислення, дедуктивний метод міркування, система вправ, відношення підпорядкування, укрупнення дидактичних одиниць.
Макаренко Александр
ВГУЗУ «Украинскаяа медицинская стоматологическая академия»
Макаренко Екатерина, Матяш Людмила
Полтавский государственный педагогический университет имени В. Г. Короленка
Некоторые аспекты развития логического мышления учащихся общеобразовательной школы
Аннотация. Статья посвящена раскрытию развития логического мышления у учащихся через систему упражнений, в основе которой лежит логическое отношение подчинения. В последнее время выполнен ряд исследований по построению систем упражнений и задач (И.А.Бирюков, В.С.Володарський, К.В.Даутова, Г.А.Монахова, Л.Ф.Обухова), которые в роли системообразующего фактора выделили дидактические требования к задачам или содержанию курса физики, и при этом не прослеживался развитие упражнения в многокомпонентное задание, как системообразующий фактор, не рассматривалось логическое отношение. Основой для решения методического аспекта проблемы стали принципы оптимизации учебно-воспитательного процесса и деятельностный подход к нему, выраженные в идее укрупнения дидактических единиц.
Ключевые слова: логическое мышление, дедуктивный метод рассуждения, система упражнений, отношение подчинения, укрупнения дидактических единиц.
Alexander Makarenko
Higher State Educational Institution of Ukraine «Ukrainian Medical Stomatological Academy»
Ekaterina Makarenko, Ludmila Matiash
The Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University
Some aspects of the development of logical thinking of the secondary school students
Abstract. The article is devoted to the development of logical students’ thinking through the system of exercises, which is based on logical relation of subordination. Recently, several studies have been done on the creation of system of exercises and tasks by I. A. Biryukov, V. S. Volodarskyy, K. V. Dautova, H. A. Monahova, L. F. Obuhova, they identified didactic requirements of the problems or content of physics course at the secondary school, as a backbone factor and, at the same time, the development of exercise in a multicomponent task, as a backbone factor was not traced, and the logical relation was not considered.
The principles of the optimization of teaching and educational process and activity approach is expressed in the idea of integration of didactic units and became a basis for the solution of methodical aspect of a problem.
Keywords: logical thinking, deductive reasoning method, a system of exercises, relationship of subordination definition, integration of didactic units.
багатокомпонентне завдання.
навчальному процесі.
Стрічка RSS коментарів цього запису