Софія Плахотня
(студентка ІІІ курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Науковий керівник – викладач Наталя Андросова
Постановки проблеми. Початок навчання дитини в 1–му класі – складний і відповідальний етап її житті. Дитина зазнає багато змін. Це не лише нові умови життя і діяльності – це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція, соціальний інститут навчання і виховання, навчальна діяльність стає провідною. Змінюється все життя дитини. Саме в ці перші місяці починають формуватися системи відносин дитини зі світом і самим собою, стійкі форми взаємин з однолітками і дорослими, базові навчальні установки, які в істотній мірі визначатимуть у подальшому успішність її шкільного навчання, ефективність стилю спілкування, можливості особистісної самореалізації у шкільному середовищі.
Аналіз досліджень. Проблемами підготовки дитини до навчання займались такі науковці, як Л. Божович – автор моделі особистісно-розвивального навчання, Л. Венгер – розробник теорії формування пізнавальних здібностей (сенсорних й інтелектуальних), Д. Ельконін ˗ дослідник системи розвивального навчання. Особливе місце проблема підготовки дітей до навчання займає у творчій спадщині В. Сухомлинського.
Детальніше... 1 коментар
Наталія Данілова
(студентка 3 курсу факультету педагогіки і психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – канд. пед. наук, Т. О. Прибора
Анотація. У статті розкривається поняття «виховання красою слова», за допомогою книг, а саме казок. Представлено погляди педагогів і В.О. Сухомлинського на проблему виховання словом та його практичну діяльність у прищіпленні учням любові до слова. Висвітлено думки про значення слова у вихованні дитини.
Ключові слова: «краса слова», книга, літературна творчість В.О.Сухомлинського, казка.
Тетяна Степанюк
(студентка 4 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент І. Г. Баранюк
Анотація. У статті розглянуто способи розвитку читацьких умінь учнів початкових класів, методи та прийоми, які слід використовувати вчителю під час навчання читанню учнів на основі досвіду В. О. Сухомлинського.
Ключові слова: читацькі уміння, розвиток читацьких умінь, навчання читати.
Ірина Іванютенко
(магістрантка VІ курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
м. Кропивницький
Науковий керівник – канд пед. наук, доцент І. Г.Баранюк
Анотація: Статтю присвячено розгляду ідей В. О. Сухомлинського щодо шляхів удосконалення спостережливості та уваги школярів засобами гри. Аналіз наукової літератури з психології та педагогіки, а також аналіз педагогічних творів В. О. Сухомлинського засвідчив, що вивчення даної проблеми є актуальним, оскільки увага і спостережливість мають велике значення в навчальній діяльності особистості.
Ключові слова: увага, спостережливість, шкільний вік, гра.
Інна Германчук
(магістрант факультету перепідготовки та підвищення кваліфікації)
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
м. Київ
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент В.І. Саюк
Анотація. У статті актуалізовано проблему підготовки майбутніх педагогів до роботи з дітьми раннього віку та зосереджено увагу на важливості використання творчого доробку В.О. Сухомлинського для її успішного розв’язання.
Ключові слова: ідеї В. Сухомлинського, професійна підготовка майбутніх педагогів, робота з дітьми раннього віку.