Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Ємельянова Тетяна
Однією з основних проблем освіти залишається проблема розуміння наукового знання. Проблема одержання особистістю наукового знання в освітньому просторі вищої школи нерозривно пов'язана з проблемою формування когнітивних здібностей та отримання когнітивного досвіду. Когнітивні здібності визначають динаміку пізнавального процесу і обумовлюють функціональний рівень мислення. Основним механізмом мислення являє собою процес розуміння, який організований як когнітивний багатоступеневий механізм. Його базовою основою є процеси сприйняття та осмислення одержуваної інформації.
Проблема сприйняття і усвідомлення, як проблема отримання «досвіду», повинна бути досліджена в межах сучасного розуміння механізмів формування когнітивного простору та визначення факторів, які впливають на процеси активізації пізнавального простору. У пізнавальному процесі характеристики когнітивного простору (закладена інформація) можуть виявлятися лише у взаємодії чи в процесі одержання нового досвіду. Базову функцію виконує момент усвідомлення одержуваного в навчальному процесі «досвіду», коли підключається процес осмислення – процес порівняння з попереднім «досвідом» [1].
Детальніше... Додати коментар
УДК 811.161.2’276.6:54
ГУЦУЛ Лариса Іванівна –
кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
ORCID ID 0000-0001-7566-49OX
E-mail: lara.gutzul@gmail.com
Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Одним із пріоритетних напрямів розвитку продуктивної вищої освіти в Україні є переструктурування змісту підготовки майбутнього вчителя, а також формування професійно-методичних та мовно-професійних компетентностей. Важливого значення з огляду на Європейську інтеграцію освіти в нашій країні набувають питання професійної освіти компетентного фахівця – кваліфікованого, грамотного, конкурентоздатного, з глибокими теоретичними знаннями та серйозною професійною підготовкою.
Сьогодні відчутна потреба в оновленні змісту мовної підготовки майбутніх педагогів, зокрема вчителів хімії. Курс ”Українська мова (за професійним спрямуванням)” покликаний сформувати мовну особистість, яка зуміє використати усі набуті знання, уміння й навички для оптимальної мовної поведінки в професійній сфері.