Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Черкаська Любов, Матяш Людмила, Красницький Микола
Реалізацію ідеї підвищення ефективності навчання сьогодні значною мірою пов’язують із застосуванням у навчальному процесі нових інформаційних технологій, розробкою та впровадженням сучасних освітніх програмних продуктів.
Однією з переваг використання комп’ютерних програм під час засвоєння учнями нових знань є значно ширший спектр можливостей та способів подання навчальної інформації порівняно з традиційним викладом матеріалу. На цьому етапі використання мультимедійного проектора та відповідного програмного забезпечення створює умови для сприйняття матеріалу більш наочно та доступно. Учні не тільки усвідомлюють і запам’ятовують готові істини, але й самі беруть участь у пошуку розв’язання навчальних задач. Так, під час розгляду теми “Похідна” в курсі алгебри та початків аналізу за допомогою комп’ютера у динаміці можливо продемонструвати зміну положень січної залежно від приросту аргументу функції, тоді як з використанням традиційних засобів такий процес втілити в життя досить складно.
Детальніше... 2 коментарі
УДК 621.315 + 631.1
НАЗАРОВА Ольга Петрівна -
кандидат технічних наук,
доцент кафедри «Вища математика і фізика»
Таврійський державний агротехнологічний університет
orcid.org/0000-0003-0636-4748
e-mail: nazarova777o@gmail.com
РОЖКОВА Олена Павлівна -
старший викладач кафедри «Вища математика і фізика»
Таврійський державний агротехнологічний університет
orcid.org/0000-0003-2393-6090
e-mail: eleropa67@gmail.com
Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Трансформатор є унікальним пристроєм, завдяки якому синусоїдальний струм зайняв чільне місце в електроенергетиці.
Одним з головних завдань експлуатації трансформаторів є контроль режиму їх роботи. При паралельній роботі трансформаторів і змінному графіку їх сумарного навантаження можлива оптимізація кількості працюючих трансформаторів протягом доби. Критерій оптимальності - мінімум втрат активної потужності. Однак, обчислення всіх характеристик досить трудомісткий процес, також не завжди можливо наочно побудувати залежності. Тому моделювання процесів можливо розрахувати в пакеті MathCad, чому створені програмні блоки можна використовувати при написанні курсових і дипломних робіт для магістрантів спеціальності «Електроенергетика‚ електротехніка та електромеханіка».
УДК 378.096:004.738.5
ГАВРИЛЮК Ольга Дмитрівна –
аспірант Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України
ORCID: 0000-0001-9761-6511
e-mail: [email protected]
Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Динамічний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема й хмаро орієнтованих, суттєво впливає як на процес здобуття освіти так й на її здобувачів. Останнім часом технології хмарних обчислень змінили характер мережі Інтернету від статичного середовища до високо динамічного середовища, що дозволяє користувачам запускати програми, спільно працювати, обмінюватися відомостями, створювати віртуальні додатки, вчитися он-лайн тощо [1]. Дослідниця Т. Л. Архіпова стверджує, що «технології «хмарних обчислень» вносять суттєві зміни у процес навчання будь-якої дисципліни, забезпечуючи оптимальний збір, збереження, пошук, опрацювання та представлення даних, при цьому не потребуючи внесення змін до навчальних планів закладів освіти» [1, с. 72].
Т. З. Кінь (Ting Sie King), вважає, що хмарні технології – це технології для динамічної масштабності, гнучкості, низьких витрат та доступності [5]. Дослідник доводить, що це технології, що направленні на консолідацію ІТ-інфраструктур, аутсорсинг ІТ-ресурсів, та групи обчислювальних ресурсів на базі серверів, сховищ, мереж та програм зі спільним доступом [5].
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Кузьмін Анатолій
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Кузьміна Наталія
Одним з напрямів навчання сучасних методів комп’ютерного моделювання студентів інформатичних спеціальностей та прикладної математики є розгляд таких оптимізаційних задач, для яких класичні методи і алгоритми оптимізації неефективні: задачі, в яких цільова функція, екстремальне значення якої треба знайти, має «складний рельєф», тобто велику кількість близько розташованих локальних екстремумів та одночасно кілька глобальних екстремумів; у постановці задачі оптимізації відсутні вимоги гладкості (неперервності та диференційованості), яким повинна задовольняти цільова функція; у постановці задачі оптимізації необов’язково знати аналітичний вигляд цільової функції. Достатньо мати процедуру обчислення самої функції для всіх допустимих значень її аргументів тощо.
УДК 510.8
КОРІНЧУК Наталія Юріївна –
голова предметно-циклової комісії викладачів математики та фізики, викладач-методист математики
Луцького педагогічного коледжу.
ORCID ID - 0000-0001-7977-0654
E-mail – matfizlpk@ukr.net
КОРІНЧУК Володимир Васильович –
голова методичної комісії викладачів математики, викладач математики
Луцького вищого професійного училища будівництва та архітектури.
ORCID ID – 0000-0003-1084-6897
E-mail – [email protected]
Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Моделювання є важливим засобом розв’язання багатьох прикладних та практичних задач з математики. Особливого значення набуває математичне моделювання при викладанні природничо-математичних та фундаментальних дисциплін. Зазначені вище навчальні дисципліни покликані сформувати у студентів систему знань з методології та інструментарію побудови й використання різних типів математичних моделей. Тому виникає необхідність у розкритті сутності математичного моделювання під час викладання цих дисциплін у закладах вищої освіти І-ІІ рівня акредитації та у закладах професійно-технічної освіти.