Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Чорна Олена
Людина проявляє себе у спілкуванні. Навіть сторонній спостерігач, за умови, що володіє навичками аналізу комунікативного іміджу людини, може укласти доволі детальний портрет мовця: описати його соціальний і комунікативний статуси, особливості тезаурусу, лексикону і прагматикону, визначити базові концепції світогляду, культурну приналежність, психологічні особливості інтеракції з іншими.
Комунікативний імідж є сукупністю вербальних стереотипів поведінки (ролей), механізмів і засобів їх реалізації (стратегій), що використовуються комунікантом, наділеним високим соціальним та професійним статусом, з метою (вираженою в інтенціях) формування у свідомості слухачів / співрозмовників узагальненого образу своєї особистості [4, с. 30].
Детальніше... 4 коментарі
Дніпровська академія неперервної освіти
Сергієнко Антоніна
Ми маємо визнати факт, що освіта до деяких пір була досить закритою домашньою сферою, але у наш час світ настільки стрімко глобалізується, що й у освіті не може не відбуватися кардинальних змін. Тому все частіше чуємо: зміни творять учителі, учителі важливі, формула успіху сучасного вчителя, світові освітні тренди тощо. Здається, про освіту говорять усі. Безумовно, зважаючи на технічний прогрес, школа потребує модернізації, матеріально-технічного й навчально-методичного оновлення, перегляду питання реального фінансування тощо. Та дуже важливою, на думку організаторів популярних (не)конференцій EdCamp Ukraine, залишається проблема готовності учителя до впровадження змін, особистого усвідомлення необхідності неперервного педагогічного розвитку, власного розуміння того, як ефективно навчатися самому і навчати інших [2, с. 11].
Працюючи у системі післядипломної освіти, бачимо, що вчителі мобільні, креативні, інноваційні особистості, які розуміють, що від них залежить рівень компетентності майбутніх фахівців в епоху інформаційних технологій. Тому вони постійно навчаються, беруть участь у тренінгах, вебінарах, інтернет-змаганнях та втілюють у практику зміни уже сьогодні.
Інститут педагогіки НАПН України
Коршевнюк Тетяна
Модернізація загальної середньої освіти шляхом запровадження профільної загальноосвітньої школи ставить зрослі вимоги до змісту і методики шкільної біологічної освіти. Одним із способів їхнього удосконалення є розроблення варіативного складника, який забезпечує здобувачам профільної середньої біологічної освіти створення умов для вибору індивідуальних освітніх маршрутів відповідно до здібностей, життєвих цілей і професійних планів.
Реальне забезпечення профільного навчання старшокласників на основі індивідуальних освітніх траєкторій – непросте організаційно-педагогічне завдання. Його виконання уможливлює варіативний складник змісту освіти у старшій школі, зокрема курси за вибором як його структурні елементи.
УДК 378.14
КЛЮЧНИК Інна Геннадіївна –
кандидат фізико-математичних наук, доцент
доцент кафедри математики
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
ORCID ID 0000-0001-6874-7811
e-meil: [email protected]
Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Якість підготовки фахівців великою мірою залежить від стану контролю навчальних досягнень студентів. Саме тестування, рейтинги та інші засоби педагогічного контролю можуть покращити якість навчання студентів, удосконалювати навчальну, методичну, виховну діяльність викладачів.
Тестовий контроль – це процедура визначення рівня підготовки фахівців у певній галузі знань, психологічного, фізичного та розумового стану, професійної придатності, обдарованості та інших якостей особи за допомогою системи спеціально підготовлених завдань.
Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана П.Сагайдачного
Центр математичного моделювання ІППММ НАН України
Войтович Микола, Ліщинська Христина, Сеник Юлія
Професійна підготовка курсантів вищих військових навчальних закладів – це процес формування компетентної особистості офіцера, що володіє високою технічною, гуманітарною та педагогічною культурою, знаннями, навичками і вміннями суспільної взаємодії, організації, управління і здійснення процесів навчання, виховання, розвитку і психологічної підготовки військовослужбовців. Особливістю підготовки військових кадрів є висока вимогливість до фахівців у зв'язку з винятковою складністю обраної професії. Модернізація навчального процесу спрямована на пріоритет людської особистості, розвиток якої має стати головною цінністю і найважливішим результатом освіти. Ці орієнтири системи освіти проявляються в різних напрямках її розвитку: в побудові системи безперервної освіти, особистісно-орієнтованому навчанні, компетентнісному підході, появі нових форм альтернативного навчання, розробці інноваційних шляхів формування змісту освіти, створенні нового інформаційно-освітнього середовища.