Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

МЕТОДИКА АНАЛІЗУ КОМУНІКАТИВНОГО ІМІДЖУ ОСОБИСТОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З ТЕОРІЇ КОМУНІКАЦІЇ

 Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Чорна Олена

Людина проявляє себе у спілкуванні. Навіть сторонній спостерігач, за умови, що володіє навичками аналізу комунікативного іміджу людини, може укласти доволі детальний портрет мовця: описати його соціальний і комунікативний статуси, особливості тезаурусу, лексикону і прагматикону, визначити базові концепції світогляду, культурну приналежність, психологічні особливості інтеракції з іншими.

Комунікативний імідж є сукупністю вербальних стереотипів поведінки (ролей), механізмів і засобів їх реалізації (стратегій), що використовуються комунікантом, наділеним високим соціальним та професійним статусом, з метою (вираженою в інтенціях) формування у свідомості слухачів / співрозмовників узагальненого образу своєї особистості [4, с. 30].

До структурних компонентів поняття відносимо такі засоби: комунікативні ролі (ментальний образ, який мовець прагне створити у свідомості слухачів), комунікативні стратегії (засоби планування і здійснення комунікації) та комунікативні інтенції (цілі спілкування).

На заняттях з «Основи теорії мовної комунікації» [3] та нашого авторського курсу «Комунікація успіху» [2] ми разом із студентами розглядаємо й аналізуємо кожен із названих компонентів спершу теоретично, щоб сформувати понятійний апарат, а потім – практично – за допомогою відеофрагментів та власних записів студентів.

Студенти також отримують домашні завдання – проаналізувати 3-5 випадків власного позанавчальне спілкування за допомогою цього ж інструментарію. Результати вражають: уже на третьому занятті студенти описують, як змінилось (в кращій бік) їхнє щоденне спілкування, як вони змогли досягти успіху у розмові / переговорах, застосувавши доречну комунікативну стратегію чи обравши інакшу комунікативну роль з парадигми можливих.

Таким чином, вивчення феномену комунікативного іміджу допомагає студентам виробити цінні комунікативні навички, освоїти принципи успішної самопрезентації, ділового спілкування, підвищити власний рівень EQ – емоційного інтелекту, який займає провідне положення у досягнені людиною соціального успіху.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Гоулман Д. Эмоциональный интеллект: почему он может значить больше, чем IQ. М. : «Манн, Иванов и Фербер», 2013. 560 с.

  2. Комунікація успіху [дистанційний курс]. URL: http://moodle.kspu.kr.ua/enrol/index.php?id=716.

  3. Основи теорії мовної комунікації [дистанційний курс]. URL: http://moodle.kspu.kr.ua/enrol/index.php?id=411

  4. Чорна О. О. Комунікативний імідж президента : Монографія. К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017. 300 с.

 

Додати коментар

Коментарі   
0 # Гаврилюк Ольга 22.04.2019, 14:41
Дякую за цікавий матеріал, а також на посилання курсів. Поширимо між колегами аспірантами.
Відповісти
0 # Апанасєвич Богдан 17.04.2019, 15:05
Я вважаю, що це дуже актуальна тема. Сучасна молодь і навіть деякі дорослі люди не завжди можуть гідно презентувати себе у соціумі. Подібні заняття допоможуть розвивати у людей представлення себе у комунікативній сфері її життя. Дякую автору за підняття даної проблеми.
Відповісти
-1 # Вікторія 17.04.2019, 00:23
Цікава тема. Імідж - це набір якісних ознак, що асоціюються з тією чи іншою особистість. У кожного свій імідж тому що кожний з нас неповторний:)
Відповісти
+1 # Трифонова Олена 14.04.2019, 18:29
Комунікативна компетентність є важливою складовою підготовки майбутніх фахівців з вищою освітою. Дякую автору за цікаве дослідження феномену комунікативного іміджу
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись