Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE CLASSROOM В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Трифонова Олена, Курнат Галина

Нині, на тлі пандемії COVID-19, набувають особливого значення дистанційні форми навчання, що регламентуються, зокрема, Положенням про дистанційне навчання (наказ МОНУ від 25.04.2013 № 466) та Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти (наказ МОНУ від 08.09.2020 № 1115).

Проведене опитування вчителів і власний педагогічний досвід дає змогу стверджувати, що однією з вдалих платформ для забезпечення дистанційної освіти є безкоштовна платформа Google Classroom, перевагою якої є й те, що наявні в ній сервіси дають змогу урізноманітнювати навчальну діяльність здобувачів освіти. Хмаро орієнтована платформа Google Classroom об’єднує корисні сервіси Google, організовані спеціально для навчання та має ряд можливостей, які забезпечують інтенсифікацію освітнього процесу, сприяють підвищенню пізнавальної активності здобувачів освіти.

Проблемі забезпечення функціонування дистанційних форм освіти присвячують дослідження В.М. Кухаренко, Н.В. Мироненко, О.В. Рибалко, М.І. Садовий, Н.Г. Сиротенко, С.І. Ткачук, М.В. Хомутенко та ін. Зазначені дослідження далеко не вичерпують увесь спектр робіт присвячених питанню дистанційної освіти, зазначена тематика систематично вивчається та доповнюється новими розробками та напрацюваннями. Разом із тим аспект дистанційної освіти досить багатогранний і складається з різноманіття методичних систем, методик, прийомів і засобів навчання, що сам процес дистанційного навчання розкриває нові грані організації та забезпечення дистанційної освіти, а також спільні можливості діяльності учасників освітнього процесу.

Метою дослідження передбачено розкрити можливості застосування платформи Classroom від Google в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти під час навчання фізики.

Розглянемо для прикладу створення та наповнення навчальним контентом розділу «Електричне поле» (10 клас) платформи Google Classroom. Зручність цієї платформи полягає в тому, що вона дає змогу завантажувати завдання за темами. Ми розмістили в ній додаткові методичні матеріали – підручник «Фізика» для 10 класу, збірник задач з фізики та блог. Наповненість довідкових матеріалів довільна. У блозі виділено головні аспекти вивчення розділу «Електричне поле»: викладено мету вивчення розділу, практичну значимість вивченого матеріалу та застосування знань і вмінь у повсякденному житті. Також блог містить посилання на викладення теоретичного матеріалу, навчального відео, презентації, тести для самоконтролю, посилання на практичні матеріали, дидактичні матеріали. Блог учителя є засобом педагогічної взаємодії з суб’єктами навчання.

Одним із засобів наочності є постер (інтерактивний плакат), основною метою якого є демонстративне подання інформації. Даний вид цифрової наочності має інтерактивну навігацію. Інформація може відкриватися блоками, подання інформації дає можливість забезпечити анімаціями, звуковим супроводом чи відео. Використання у навчанні інтерактивного плакату сприяє застосуванню технології активного навчання, формує навички самостійної практичної роботи з джерелами інформації. На нашу думку, демонстрацію постеру доречно використовувати як при викладенні нового матеріалу, так і при закріпленні, або при підготовці до самостійної чи контрольної робіт.

На уроці розв’язування задач ми пропонуємо опрацювати ментальну карту. Це дасть змогу значно розширити можливості загально дидактичних методів навчання. Після завершення уроку доцільно, на нашу думку, запропонувати учням продовжити гілки у ментальній карті доповненням, що створить умови для розвитку логічного мислення, усвідомлення та розуміння причинно-послідовних зв’язків у фізичних явищах і процесах.

Значною мірою підвищує зацікавленість учнів до опанування фізики процес створення та використання мультимедійних вправ за допомогою хмарних технологій у learningapps. У застосування даного методу навчання використовується прийом мотивації через гру. Використовувати learningapps можна, як для перевірки знань, підготовки до контрольної роботи, а також і для проектної діяльності учнів. Використовуючи дану платформу кожен може самостійно підготувати інтерактивні вправи, а також є можливість групової роботи.

Вцілому, нами окреслені лише деякі можливості використання платформи Google Classroom та застосунків у організації дистанційної освіти. Але навіть з наведено прикладу видно, що потенційні можливості окремих ресурсів дистанційної освіти досить широкі та сприяють забезпеченню здобувачів освіти необхідним об’ємом інформації, розширюють потенційні можливості педагога у використанні різноманітних методів для досягнення мети освітнього процесу.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Садовий М.І., Трифонова О.М., Хомутенко М.В. Методика формування уявлень про сучасну наукову картину світу в хмаро орієнтованому навчальному середовищі. Вісник Черкаського національного університету. Серія: Педагогічні науки. 2016. Вип. 7. С. 8–16.

  2. Хомутенко М.В. Використання платформи Classroom під час вивчення фізики. Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентністних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технічного профілю: тез доп. X Міжнар. наук. конф., 7–8 жовтня 2015 р., Кам’янець-Подільський. С. 160–161.

Додати коментар

Коментарі   
0 # Худякова Вікторія 16.05.2021, 19:21
Дякую за актуальну статтю. Платформа Google Classroom є простою доступною та логічною у використанні.
Відповісти
0 # Каленчук Еліна 13.05.2021, 20:49
Повністю згодна з автором статті. На сьогоднішній день ця платформа є найзручнішою для використання у форматі дистанційного навчання. Дозволяє крім того кожному учню працювати у власному темпі (індивідуальний підхід), проводити опитування, тестування та отримувати швидкий зворотній звязок. Звичайно є й певні недоліки, над якими я думаю компанія Google вже працює (наприклад застосунок Форми не такий багатофункціона льний як інші подібні ресурси для створення тестів).
Відповісти
0 # Кожина Анастасія 13.05.2021, 20:06
Дякую за статтю, було б цікаво побачити продовження про застосування Google Classroom тестів та можливості групових проектів.
Відповісти
0 # Суботінова Ангеліна 13.05.2021, 18:45
Дякую авторам статті за актуальну інформацію. Зараз є багато різних платформ для проведення дистанційного навчання, але я згодна з авторами що платформа Classroom є дуже зручною як для вчителів так і для учнів.
Відповісти
0 # Світлана Буднікова 13.05.2021, 16:51
Дякую за актуальну підняту тему. На разі, дійсно платформа Google classroom в освіті стала дуже популярною і широко використаємою, вона є зручна у використанні і достатньо матеріаловмісна . На зараз без неї, вже не обійтись. Інші запропоновані інтерактивні платформи, теж є зручними і на зараз і в майбутньому стануть, ще більш використовувані , адже вони дотримуються логічності, послідовності і наочності, якраз те, чого вимагають методи і відповідні форми навчання.
Відповісти
0 # Колісник Анастасія. 13.05.2021, 15:53
Колісник Анастасія. Тема набуває своєї актуальності в теперішній час, через панлемдію і є головним інформаційним носієм під час навчального процесу в умовах дистанційного навчання, як для вчителів так і учнів та студентів.
Відповісти
0 # Лариса Явтушенко 13.05.2021, 13:21
Дякую. Було цікаво дізнатися про нові можливості використання інноваційних технологій під час дистанційного та змішаного навчання.
Відповісти
0 # Канчук Уляна 12.05.2021, 22:24
Дякую авторам за таку актуальну й цікаву статтю. Дійсно, унаочнення навчального матеріалу дає змогу студентам і учням краще аналізувати, запам'ятовувати і відтворювати дану їм інформацію. Ще як прикладом унаочнення може слугувати 3-D моделювання, наприклад на просторах інтернету є багато платформ які допомогають змоделювати різні об'єкти й явища, що дає можливість спостерігати їх під різними кутами, а також детальніше різібратися в будові та принципі роботи. :lol:
Відповісти
0 # Лілія Лєвша 12.05.2021, 06:22
Лєвша Лілія.Ваше тема дослідження є досить цікавою. Оскільки, сьогодні, коли у багатьох країнах світу навчальні заклади закриті на карантин, функціонал Google Classroom виявився актуальним.
Відповісти
0 # Коврига Діана 11.05.2021, 23:31
Підтримую думку авторів, адже діти з такими відхиленнями особливі і до них потрібен особливий підхід.
Відповісти
0 # Коврига Діана 11.05.2021, 23:21
Тема в наш час досить актуальна. Не можу не погодитись, що платформа Classroom найзручніша та зрозуміла у використанні, і справді на ній досить легко оглядати матеріал та виконувати завдання.
Відповісти
0 # Вергун Ігор 11.05.2021, 22:47
Стаття на сьогодні є актуальною адже в преод пандемії весь світ перейшов на дистанційне навчання. Погоджуюсь з автором що Google classroom хороша платформа для організації дистанційного навчання
Відповісти
0 # Наталія Донець 11.05.2021, 22:46
Погоджуємося з авторами, що платформа Google Classroom об'єднує ряд переваг севісів Google. Наведений Вами приклад використання ментальних карт під час навчання є дуже цікавим.
Відповісти
0 # Ренат Ріжняк 08.05.2021, 21:44
Актуальність теми виступу безперечна. Справді, зараз дуже важливо напрацювати практичний досвід роботи із засобами дистанційної освіти. Це на часі, так як останній рік дуже серйозно змінив освіту. Вона вже буже іншою. Треба максимально вивчати цю "іншість" і знаходити шляхи подолання сьогоденних невизначеностей . Підтримую авторів.
Відповісти
0 # Наталія Крамаренко 08.05.2021, 15:32
Наразі ця тема є досить вдалою. Використання Google платформ є один із ефективних методів взаємодії з учнями та студентам.
Дякую авторам за наданні ідеї.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись