Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського

Кендюхова Антоніна

Післядипломна педагогічна освіта в Україні, зокрема, підвищення кваліфікації педагогічних працівників розглядається як важлива передумова, що забезпечує здійснення модернізації освіти на основі осмислення національного і зарубіжного досвіду та забезпечує безперервний професійний розвиток і компетентнісне зростання педагогічних кадрів відповідно до вимог державної політики в галузі освіти, запитів роботодавців і стейкхолдерів, а також потреб споживачів освітніх послуг. [2].

Враховуючи той факт, що система національної освіти є процесом послідовним, системним і безперервним, то варто говорити про інтернаціоналізацію освітніх процесів як в межах загальної середньої освіти  так і в системі післядипломної педагогічної освіти, яка тісно пов’язана з процесами глобалізації, євроінтеграції, міжнародного співробітництва, мобільності, модернізації, автономізації та розвитку освітніх систем.

З метою  надання пріоритетності, розкриття сутності інноваційного розвитку та модернізації освітнього процесу в комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»  на основі міжнародної співпраці та  набуття конкурентоздатності серед закладів освіти  дорослих,  нами була розроблена Модель інтернаціоналізації освітнього процесу як основного чинника   професійного розвитку науково-педагогічних та педагогічних працівників інституту в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа».

Пропонована модель передбачає створення цілісного підходу до організації та забезпечення наукового й науково-методичного супроводу освітнього процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників області на основі глибокого усвідомлення сутності  розвитку освітніх процесів  та  їх  оновлення в умовах утвердження цінностей єдиного європейського простору.

Проблема теоретичного осмислення сутності інтернаціоналізації освіти розкрито в працях зарубіжних дослідників (Ф. Альтбах, С. Арум, Б. Бьорн) та у вітчизняному науковому просторі (В. Кремень, О. Локшина, Т. Десятов). Проте сьогодні є потреба у розробці і обґрунтуванні цілісної моделі управління освітнім процесом на основі інтернаціоналізації.

Базовими компонентами моделі є наукові підходи до сутності поняття інтернаціоналізації та  оновлення  системи  управління якістю освітнього процесу, які формуються на філософських, культурологічних, світоглядних засадах, психолого-педагогічних парадигмах європейського освітнього простору та з урахуванням компетентнісного підходу.

Основними складниками Моделі є: Інтернаціоналізація наукової діяльності Інституту. Інтернаціоналізація організації та науково-методичного забезпечення навчального процесу. Інтернаціоналізація освітнього інформаційного середовища. Створення дієвої структури  міжнародного партнерства.

Автентичність розробленої Моделі характеризується визначенням пріоритетних напрямів функціонування освітнього процесу  та специфікою розробки шляхів реалізації окреслених завдань.

Така модель забезпечує досягнення прогнозованого результату – якість освітнього процесу, що знаходить своє відображення в умотивованості до професійного розвитку, самоосвіти та самореалізації; володінні знаннями сучасної світової політики в галузі освіти, педагогіки, психології, інноваційними освітніми технологіями; генеруванні нових ідей, розробленні, апробації та впровадженні нових  освітніх технологій та європейських практик.

Розроблену нами Модель інтернаціоналізації освітнього процесу  можна  розглядати  не  лише  як  засіб  оновлення процесу підвищення кваліфікації, а як механізм приведення його у відповідність до сучасних вимог підвищення кваліфікації педагогічних працівників в  умовах  єдиного європейського освітнього  простору.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Модернізація шкільної освіти в Україні: шляхи інтернаціоналізації О. П. Кивлюк, Г. В. Жукова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/24506/Kivlyuk.pdf?sequence=1
  2. Гальцова О.Л. , Дмитриченко М.І. Міжнародна співпраця України з країнами Європи в галузі освіти. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://bses.in.ua/journals/2019/44_2019/2.pdf
  3. Андрущенко В.П. Основні характеристики Європейської університетської освіти та можливості їх реалізації в системі освіти України. Науковий часо­пис НПУ імені М.П. Драгоманова. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 26. С. 3–15. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://ua.kursoviks.com.ua/osnovni-harakteristiki-evropeyskoi-universitetskoi-osviti
Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись