SOFTSKILLS ТА HARDSKILLS: НАВИЧКИ ДЛЯ СКЛАДАННЯ УСПІШНОГО РЕЗЮМЕ
Державний заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі»
Бирса Юлія
Перше на що роботодавець звертає увагу, шукаючи ідеального кандидата, це досвід і навички. Не всі претенденти мають досвід роботи, тому на допомогу приходять навички які потрібно правильно подати в резюме. Потрібно приділити ретельну увагу цьому розділу, щоб він виглядав професійно. Перед тим як розпочати складати резюме ознайомтесь з навичками, на які потрібно акцентувати увагу, а про які краще зовсім не згадувати. За допомогою цих навичок можна вигідно себе подати в очах рекрутера. LinkedIn[2; 3] склали список кращих «HARD» і «SOFT» навичок, які затребувані роботодавцями в 2021 році (таблиця 1).
Таблиця 1.
Список hardskillsта softskillsза даними LinkedIn [2; 3]
«HARDSKILLS» |
«SOFTSKILLS» |
Хмарні обчислення |
Креативність |
Штучний інтелект |
Здатність переконувати |
Аналітичне обґрунтування |
Уміння працювати в команді |
Управління персоналом |
Вміння адаптуватися |
UX Дизайн |
Високий рівень тайм менеджменту |
Для того, щоб приступити до написання власного резюме кандидату потрібно визначити, що конкретно він вже вміє, та чому він навчився під час роботи на попередньому місці (якщо таке було). Вказувати тільки ті навички і досвід, які у вас є, та навести переконливі приклади цих навичок в дії.
Розглянемо приклад професій сфери послуг.
Перукар, продавець, кухар, кравець; закрійник: ні в якому випадку не потрібно вписувати ті навички(термінологію) які відомі тільки вам(«гаврош», «врізання», «градуювання» – перукар; «валовини», «гоблет», «пошатниця» – кухар; «фастригування», «виточка», «окантування» – кравець; закрійник). Доцільніше описати професійні навички які набуто з досвідом та вжити загальні фрази, також перерахувати іноземні мови, роботу з програмним забезпеченням, технічні прийоми, машинні операції (для кравців; закрійників); зупиніться на комунікативних якостях, креативності, лідерству, соціальних та персональних навичках «виконую різні модельні стрижки», «обвалюю м'ясо», «працюю з парогенератором».
Найкраще – вказати як hardskills так і softskills, але тільки ті, що підходять для роботи. Ідеальне резюме має складатися з ключових навичок, які найбільше відповідають посаді. Тому, коли на одну вакансію претендують десятки людей, роботодавець шукає претендента з конкретним технічним досвідом, щоб витратити мінімум вкладень в його навчання. Таким чином при великому попиті, «hardskills» йдуть в пріоритеті. Але якщо співробітник може добре освоїти якусь програму, та не зможе працювати в колективі, проявляти самоорганізованість і прагнення розвиватись на отриманій посаді, навряд чи такий працівник затримається на даній посаді. Універсальні якості також важливі для продуктивної роботи. У 2019 компанія LinkedIn провела дослідження, в ході якого вони проаналізували 50 000 навичок. Найбільш бажаною навичкою стала креативність[1]. Отже, обидва типи навичок важливо включити в резюме, але потрібно звернути увагу на список вимог з вакансій.
Для виграшного резюме краще проаналізувати не тільки опис вакансії, а і всю галузь в цілому, тоді легше зрозуміти вимоги до образу ідеального кандидата на дану вакансію. Щоб привернути увагу до свого резюме, можна додати розділ «OBJECTIVE» і описати мотивацію в отриманні цієї роботи, переваги та очікування від майбутньої посади. Переглядаючи вакансії не завжди зустрічається багато деталей про посаду, але ви самостійно можете переглянути чим займається дана компанія, як розвивається, або зв’язатися з рекрутером і уточнити вимоги. Після чого необхідно обдумати власні навички, подати інформацію вигідно та згадати весь досвід.
Навички в резюме призначені для того, щоб показати своєму майбутньому роботодавцеві, що ви і є тим самим кандидатом який йому потрібен, тому в резюме потрібно поділити на розділи:
-
Освіта.
-
Комунікабельність.
-
Навички.
-
Досвід роботи.
-
Знання мов.
-
Ціль пошуку роботи та побажання.
-
Технічні навички.
Описуючи навички, використовуйте маркери щоб зробити розділ читабельним, а також уникайте суцільного тексту.
Отже, в резюме повинен бути розділ з навичками, ревалентними для нового місця роботи; присутні ті навички, які описані у вакансії; розділ з навичками логічно пов'язаний з іншою інформацією; присутній поділ навичок на професійні(технічні) та універсальні; рівень володіння навичками; структура розділів.
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
- Навички в резюме: як заповнити, приклади і рекомендації на 2021. Ключові навички та вміння: посібник сучасного резюме. URL: https://sweetcv.com/ua/guide/resume-skills
- Навички для успішної кар’єри [курс для здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти].Київ, 2020. 300 с.
- LinkedIn. URL:https://ua.linkedin.com/
Інформація яка подана у статті буде корисна для кожного
Стрічка RSS коментарів цього запису