Наступність у формуванні фізичної компетентності в початковій та основній школі
Герасімова Тетяна, Михайло Каленик
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
(Суми)
Анотація. Стаття присвячена проблемі реалізації принципу наступності фізичної освіти в початковій і основній школі. Проаналізовано програми початкової школи, 5-6 класів, програми з фізики 7-11 класів та змістову класифікацію між предметами. Запропоновані відповідні методичні вдосконалення щодо ліквідації розриву між початковою та старшою ланками освіти, в контексті вивчення окремих фізичних понять, через покращення адаптації учнів при переході із початкової школи до основної, зокрема, при переході від окремих питань з курсів математики, природознавства та інших до курсу фізики, де і відбувається реалізація предметної компетентності. З огляду на це, пропонується вчителям початкової та середньої ланок навчання, при вивченні компонентів змісту шкільного курсу фізики, дотримуватися узагальнених планів їх вивчення, як і в самому шкільному курсі фізики.
Ключові слова: формування, фізична компетентність, предметна компетентність, принцип наступності, принцип безперервності, компонент.
Герасимова Татьяна, Михаил Каленик
Сумской государственный педагогический университет имени А.С. Макаренко
ПРЕЕМСТВЕННОСТЬ В ФОРМИРОВАНИИ ФИЗИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ В НАЧАЛЬНОЙ И ОСНОВНОЙ ШКОЛЕ
Аннотация. Статья посвящена проблеме реализации принципа преемственности физического образования в начальной и основной школе. Проанализированы программы начальной школы, 5-6 классов, программы по физике 7-11 классов и содержательную классификацию между предметами. Предложены соответствующие методические усовершенствования по ликвидации разрыва между начальной и старшей звеньями образования, в контексте изучения отдельных физических понятий, путем улучшения адаптации учащихся при переходе из начальной школы в основную, в частности, при переходе от отдельных вопросов курсов математики, естествознания и других к курсу физики, где и происходит реализация предметной компетентности. Учитывая это, предлагается учителям начального и среднего звеньев обучения, при изучении компонентов содержания школьного курса физики, придерживаться обобщенных планов их изучения, как и в самом школьном курсе физики.
Ключевые слова: формирование, физическая компетентность, предметная компетентность, принцип преемственности, принцип непрерывности, компонент.
Tatyana Gerasimova, Michael Kalenik
Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko
CONTINUITY IN FORMATION OF PHYSICAL COMPETENCE IN PRIMARY AND BASIC SCHOOL
Abstract. The article deals with the problem of the principle of continuity of physical education in elementary and primary school. Analyzed primary school, 5-6 classes, 7-11 program in physics classes and semantic classification between objects. Competence approach provides students not mastering specific knowledge, skills, rational ways of life, and mastering them together. In this connection, the system is updated teaching methods. The proposed relevant methodological improvements to eliminate the gap between primary and senior management of education in the context of the study of certain physical concepts, by improving the adaptation of students in the transition from primary school to the core, including the transition of some of the courses in mathematics, science and others to physics course, where implementation is subject competence. Given the proposed teachers of primary and secondary links teaching of component content of school physics course comply summarized their study plans, as in the school course of physics.
Keywords: formation, physical competence, subject competence, continuity principle, the principle of continuity, component.
значної роботи та співпраці не тільки з боку вчителів фізики та вчителів початкових класів, а й адміністрації навчального закладу в цілому.
Стрічка RSS коментарів цього запису