Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Медіаосвіта вчителів у сучасній школі

Максим Павленко, Дар’я Светенко

(Бердянський державний педагогічний університет, Бердянськ)

Сучасне суспільство перебуває під постійним впливом інформатизації та засобів масової комунікації які стали його невід’ємною частиною. Стрімкий розвиток комунікаційних технологій, засобів мережі Інтернет, мультимедіа технологій та їх постійне проникнення в навчальний процес викликають потребу в удосконаленні та поліпшенні методичних ресурсів та розробки загальноукраїнської інформаційно-комунікаційної системи для розвитку медіаосвіти вчителів.

Актуальність впровадження медіаосвіти в існуючий навчальний процес пояснюється тим, що в ньому виникає принципово нова концепція навчання яка містить медіаосвітні стратегії з метою формування медіакультури як необхідної складової освіченої людини.

З 2010 року в Україні вступила в силу Концепція впровадження медіаосвіти [1] головна мета якої «сприяння розбудові ефективної системи медіа-освіти заради забезпечення всебічної підготовки дітей і молоді до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формування у них медіа-обізнаності, медіа-грамотності і медіа-компетентності відповідно до їхніх вікових та індивідуальних особливостей». Подальший розвиток та заключний етап масового впровадження медіа-освіти запланований на 2017-2020 рр.

Проблеми які поставила Концепції впровадження медіа-освіти в Україні, стрімкий розвиток інформаційних технологій, поява нових медіа-засобів обумовили першочергові задачі необхідні для успішного впровадження шкільної медіа-освіти:

  • використання сучасних засобів комунікації для залучення учнів до активної участі в навчальному процесі (різноманітні месенджери, чати, електронна пошта, групи розсилки);
  • використання медійних освітніх ресурсів для підготовки домашніх завдань (електронні презентації, навчальне відео, підкасти);
  • проектування, підготовка та публікація засобів діагности та контролю;
  • використання віртуальних лабораторій та інтегрованих середовищ для різних форм організації навчальної діяльності;
  • планування та реалізація проектної діяльності з використання інтерактивних та мультимедіа технологій.

Розв’язання зазначених задач передбачає підвищення інформаційної культури вчителів. Для багатьох вчителів при розробці мультимедійних методичних засобів є проблемою: підбір матеріалу, його публікація, робота з програмними засобами зі створення та редагування інформаційних елементів мультимедіа.

Впровадження медіа в освітній процес школи може бути ефективним лише за умови, медіа-компетентного вчителя, тобто вчителя здатного якісно реалізувати на практиці можливості сучасних інформаційних та мультимедіа технологій. Це в свою чергу передбачає розробку та використання інформаційних ресурсів для методичної підтримки вчителів.

Використання розроблених інформаційних ресурсів дозволить підвищити рівень мотивації вчителів, дозволить сформувати уміння управляти потоками інформаційних ресурсів, оволодіти інформаційними технологіями та якісно їх використовувати.

БІБЛІОГРАФІЯ

1. Концепція впровадження медіа-світи в Україні. – Режим доступу: http://www.ispp.org.ua/news_44.htm.

Додати коментар

Коментарі   
0 # Новікова Ірина 21.10.2016, 16:37
Важливо, необхідно та актуально!
Відповісти
0 # Svitlana Kaplun 19.10.2016, 22:46
Тема статті дуже актуальна; на жаль її малий обсяг не дав можливості побачити як само автори пропонують реалізувати підготовку медіаграмотних учителів
Відповісти
0 # Білозеров Вадим 17.10.2016, 11:56
Власне стаття дає повну оцінку та характеристику медіаосвіти ,а також дається позитивна оцінка взагалі медіапроектам в галузі освіти.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись