• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Проектування сучасного освітнього середовища на засадах особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів

Наталія Стучинська1, Ірина Новікова2

1Національний медичний університет імені О.О.Богомольця

2Донецький національний медичний університет ім. Максима Горького МОЗ України

(1м. Київ, 2м. Лиман)

Анотація. У статті проаналізовані сучасні підходи до проектування безпечного освітнього середовища на засадах компетентнісного підходу. Проведений ґрунтовний аналіз умов, які забезпечують формування фахово орієнтованих компетентностей. Запропоновано до використання методичне забезпечення курсу медичної та біологічної фізики та розроблена модель освітнього середовища, яка сприятиме розвитку особистості студентів під час практичних занять та в поза аудиторній самостійній роботі.

Ключові слова: медична та біологічна фізика, освітнє середовище, інформаційно-навчальне середовище, безпечне освітнє середовище, педагогічна технологія, середовищний підхід, особистісно орієнтований підхід, компетентнісний підхід, фахово орієнтовні компетентності, модель освітнього середовища.

 

Наталья Стучинская, Ирина Новикова

Донецкий национальный медицинский университет им. Максима Горького

ПРОЕКТИРОВАНИЕ  СОВРЕМЕННОЙ  ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ НА ОСНОВЕ ЛИЧНОСТНО ОРИЕНТИРОВАННОГО  И  КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДОВ

Анотация. В данной статье проанализированы современные подходы к проектированию безопасной образовательной среды на основе компетентносного подхода. Проведен основательный анализ условий, которые будут способствовать формированию профессионально-ориентированных компетентностей. Предложено к использованию методическое обеспечение курса медицинской и биологической физики, разработана модель образовательной среды, которая будет способствовать организации деятельности студентов на практических занятиях и во время самостоятельной работы.

Ключевые слова: медицинская и биологическая физика, образовательная среда, информационно-обучающая среда, безопасная образовательная среда, педагогическая технология, поход к образовательной среде как педагогической технологии, личностно-ориентированный подход, компетентносний подход, профессионально ориентированные компетентности, модель образовательной среды.

 

Natalia Stuchynska, Irina Novikova

Donetsk National Medical University of Maxim Gorky (DonNMU)

THE DESIGN OF MODERN EDUCATIONAL ENVIRONMENT ON THE BASIS OF PERSONALITY-ORIENTED  AND COMPETENCY-BASED APPROACHES

Abstract. In this article modern approaches to designing a safe educational environment on the basis of competence approach are taken into consideration. A thorough analysis of the conditions that will contribute to professionally-oriented competencies is made. The methodical support of medical and biological physics course is offered, a model of educational environment is developed that will facilitate the organization of students activity during practical training and  independent work .

Keywords: medical and biological physics, educational environment, information educational environment, safe educational environment,  pedagogical technology, approach to the educational environment as educational technology, personality-oriented approach, competence based approach, professionally oriented competence, model of educational environment.

Детальніше

Додати коментар

Коментарі   
0 # Вадим Петухов 20.10.2016, 18:16
Автори дуже добре проаналізували сучасний підхід проектування безпечного освітнього середовища а також умови, які забезпечують формування фахово орієнтованих компетентностей.
Стаття та тематика актуальні в наш час та мають чималу практичну значимість.
Відповісти
0 # Вадим Петухов 20.10.2016, 17:29
У статті дуже добре проведено аналіз сучасних підходів проектування освітнього середовища а також умов формування фахово орієнтованих компетентностей . Вважаю, що данна тематика перспективна для нашого часу.
Відповісти
0 # Новікова Ірина 20.10.2016, 17:26
Головною особливістю інтеграції медичних вузів (мій погляд) - створення єдиного між вузівського простору на хмарах.
Відповісти
0 # Вадим Петухов 20.10.2016, 17:22
Тема статті актуальна в наш час і дуже цікава запропонована авторами модель сучасного освітнього середовища.
Відповісти
0 # Новікова Ірина 20.10.2016, 17:11
Єдиний між-вузівський простір (ДДМА та медичний університет) може бути зразком сучасних інтеграційних процесів у вищий школі. Співпраця допомагає розвиватися всім разом і кожному окремо. Це актуально для всіх сфер суспільного взаємодії, а особливо, для вищої освіти. Щиро вам вдячні.
Відповісти
0 # Новікова Ірина 20.10.2016, 16:59
Проблема моделювання освітнього середовища на інших рівнях вирішена за рахунок інтеграції систем освіти Донбаської машинобудівної академії та Донецького медичного університету. За що ми щиро вдячні керівництву і кафедрі фізики ДДМА.
Відповісти
0 # Новікова Ірина 20.10.2016, 16:11
Проектування освітнього середовища можна здійснювати на різних рівнях (університет, кафедра, викладач). Подальше проектування і дослідження будуть здійснюватись на рівні викладача. Мене будуть цікавити питання організації освітнього середовища в аудиторний та в поза аудиторний час, за рахунок використання різних технологій навчання та їх елементів та психолого-дидак тичного проектування (Панов).Усі чотири компоненти освітнього середовища будуть розглядатися з цієї позиції.Тому я не вважаю, що щось порушила, але обмежилася своїм рівнем - викладача, але ці питання може стати перспективою кафедрального дослідження. Дякую за пропозицію.
Відповісти
0 # Тетяна Богданова 20.10.2016, 10:20
В статті порушені актуальні питання моделювання сучасного освітного середовища. Складність полягає в багатофакторнос ті запропонованої моделі. В цілому, на мій погляд, модель є адекватною сучасним вимогам. Але виникає питання: чи є вплив різних компонентів освітнього середовища рівнозначним? якщо "ні", то які комоненти є більш значимими? Вважаю, що пошук відповідей на ці питання може стати перспективою подальших досліджень.
Відповісти
0 # Трифонова Олена 19.10.2016, 15:26
Питання проектування сучасного освітнього середовища є досить актуальним. Найбільш цікавим є виділені авторами особливості
та принципи побудови освітнього середовища.
Відповісти
0 # Тетяна Волобуєва 19.10.2016, 07:22
Дуже цікава стаття, практично зорінтована. Має безумлвну практичну значущість.
Відповісти
0 # Тетяна Волобуєва 19.10.2016, 07:20
Дуже цікава стаття, практично зорінтована. Бузумовна практична значущість.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись