Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Проблеми навчання нерівноважних процесів

Садовий М.І. (м. Кіровоград)

Анотація: стаття присвячена важливій проблемі дослідження розвитку нерівноважних, відкритих, неізольованих систем. Проаналізовано рівноважні процеси, чотири начала термодинаміки. Визначені межі їх застосування. Приведено порівняння рівноважних та нерівноважних систем, механізм утворення локальних лінійних нерівноважних систем та перспективи їх розвитку.

Ключові слова: нерівноважний, рівноважний, термодинаміка, відкрита система.

Аннотация: Статья посвящена важной проблеме исследования развития неравновесних, откритых, неизолированных систем. проанализировано равновесные процессы, черыре начала термодинамики. Определены границы их применения. Показано сравнение равновесных и неравновесных систем, механизм создания локальных линейных неравновесныых систем и перспектив их развития.

Ключевые слова: неравновесний, равновесний, термодинамика, открытая система.

Анотація: стаття присвячена важливій проблемі дослідження розвитку нерівноважних, відкритих, неізольованих систем. Розкрито дві найважливіші події минулого століття: створення еволюційної теорії Дарвіна та феноменологічної термодинаміки.

Проаналізовано рівноважні процеси, чотири начала термодинаміки. Визначені межі їх застосування. Приведено порівняння рівноважних та нерівноважних систем, механізм утворення локальних лінійних нерівноважних систем та перспективи їх розвитку.

Для вивчення нерівноважних процесів як і у рівноважних системах окреслені умови складання рівняння балансу. але уже у відкритій системі для маси, енергії, імпульсу, ентропії складових елементів цієї системи. Такі рівняння розглядаються спільно з рівняннями, які описують функціонування системи. І.Р.Пригожин звернув увагу на порушення другого начала термодинаміки при розгляді таких систем і створив теорію термодинамічних нерівноважних процесів.

Ключові слова: нерівноважний, рівноважний, термодинаміка, відкрита система.

Детальніше

Додати коментар

Коментарі   
0 # Бачкіна Тетяна 20.10.2016, 23:51
В цій статті автор докладно проаналізував структуру у відкритих системах. Актуальні погляди на проблеми навчання нерівноважних процесів. Стаття досить цікава і логічно побудована.
Відповісти
0 # Шаховська Анастасія 20.10.2016, 09:44
Безумовно,статт я є дуже цікавою, а також актуальною у наш час.У статті розкриваються рівноважні процеси, визначені межі їх застосування. Приведено порівняння рівноважних та нерівноважних систем. Все чітко і лаконічно.
Відповісти
0 # Людмила Суховірська 20.10.2016, 07:51
Стаття актуальна. Автор детально проаналізував рівноважні процеси, провів порівняльну характеристику рівноважних та нерівноважних систем. Науково!
Відповісти
0 # Руденко Євгеній 20.10.2016, 01:25
Питання розриті у статті дійсно майже не розглядаються у шкільному курсі фізики,а тому питання нерівноважних систем дійсно потребує вивчення.
Відповісти
0 # Курнат Галина 19.10.2016, 23:24
У повному обсязі розкрито створення еволюційної теорії Дарвіна та феноменологічно ї термодинаміки. Дякую.
Відповісти
0 # Хомутенко Максим 19.10.2016, 22:15
Цікаво та грунтовно проаналізовано рівноважні процеси. Наведені вдалі приклади. Охарактеризован о актуальне питання навчання нерівноважних процесів.
Відповісти
0 # Погорілий Дмитро 19.10.2016, 21:26
Автор зрозуміло описав проблему дослідження нерівноважних процесів, і на сам перед ця стаття є актуальною на даний час.
Відповісти
0 # Новікова Ірина 19.10.2016, 20:49
На мою думку дуже цікаво і корисно.Як відомо організм людини є відкритою термодинамічною системою, тобто він обмінюється з навколишнім середовищем речовинами, енергією та інформацією. Тобто підкоряється законам термодинаміки.У складнення організації в процесі еволюції (розвитку організму) передбачає дезорганізацію або руйнування наперед заданої структури. Внаслідок зміни температури відбувається фазовий перехід у мембранах, який формує мембранну пам'ять клітини.Розвито к організму розвиток організму подібно зростанню кристала.
Відповісти
0 # Лунгол Ольга 19.10.2016, 20:34
Статья очень познавательна и актуальна. Автор сравнил равновесные и неравновесные системы, показал, что термодинамика неравновесных процессов является общепризнанной физической теорией макроскопическо го описания неравновесных процессов. В статье описаны интересные лабораторные опыты и примеры из повседневности по теме исследования. В конце работы автор заинтересовывае т нерешенными проблемами исследования, что побуждает к ее более детальному изучению.
Відповісти
0 # Екатерина 19.10.2016, 19:57
хоороша стаття )
Відповісти
0 # Алла 19.10.2016, 19:54
Астор зумів змістовно охарактеризуват и та роз'яснити аспекти фізики на які раніше просто не зверталася увага.
Відповісти
0 # Ольга Кузьменко 19.10.2016, 17:04
Стаття є актуальною, так як в шкільному курсі фізики нерівноважні процеси мало розглядаються. На даному етапі розвитку фізичної освіти потрібно приділиляти увагу методиці вивчення нерівноважних процесів, використовуючи новітні засоби навчання у процесі вивчення фізики в загальноосвітні х закладах освіти.
Відповісти
0 # Настя 19.10.2016, 15:05
Стаття актуальна і повязана з соорганізаційни ми процесами у фізиці. Вдало проаналізовані всі 4 начала термодинаміки для рівноважних процесів. Але саме головне, що розкрито сутність нерівноважних процесів у термодинаміці. Цікавими є комірки Бенара, реакція Білоусова, узагальнення Жаботинського. Хороші приклади, які можна самостійно виконати в домашніх умовах.
Відповісти
0 # Стрілець Л.Ф. 19.10.2016, 15:04
Цікаво, актуально, науково! На особливу увагу заслуговує здійснене автором порівняння рівноважних та нерівноважних систем, механізм утворення локальних лінійних нерівноважних систем та перспективи їх розвитку.
Відповісти
0 # Левченко Людмила 19.10.2016, 15:02
Автором запропоновані досить цікаві елементи методики навчання нерівноважних процесів у курсі фізики загальноосвітні х навчальних закладів.
Відповісти
0 # Трифонова Олена 19.10.2016, 14:59
Питання дослідження нерівноважних процесів є досить актуальною проблемою сучасної науки. Автор статті досить грунтовно аналізує висхідну ідею зазначених досліджень.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись