Підготовка майбутніх викладачів спеціальних дисциплін ПТНЗ швейного профілю до професійної діяльності
Тетяна Васенок
(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, м. Глухів, Україна)
Суттєві зміни у вітчизняному професійному освітньому просторі, вимоги, що висуваються до фахівців ринком праці, акцентують увагу на необхідності створення належних умов для забезпечення країни якісним трудовим потенціалом. Означені чинники мають істотний вплив на всі компоненти системи професійної підготовки молоді: її цілі, зміст, принципи, методи, засоби, систему контролю та оцінювання результативності функціонування, визначають напрями її вдосконалення у навчальних закладах.
Завдання підготовки молоді до професійної діяльності стояли і стоятимуть перед людством завжди. Питання професійної підготовки майбутніх фахівців «високої кваліфікації, здатних здійснювати соціально-професійну та виробничо-технологічну діяльність … є першочерговим, пріоритетним напрямком розвитку вищої освіти» [1, с. 5] і постійно знаходиться у центрі уваги педагогів.
В сучасних умовах реформування освіти суттєво змінюється статус педагога. Відповідно зростають і вимоги до його професійної компетентності, рівня його професіоналізму.
Питання характеру і змісту професійно-педагогічної діяльності розглядалися у роботах В. Безрукової, С. Гончаренка, О. Коваленко, Н. Кузьміної, Н. Ничкало, В. Радкевич та ін.; питання підготовки викладачів спеціальних дисциплін (інженерів-педагогів) досліджували Л. Горбатюк, С. Гура, Т. Девʼятьярова, С. Дичковський, О. Макаренко, О. Прохорова, Т. Чаусова, Т. Яковенко.
Професійна освіта здійснює підготовку фахівців з врахуванням перспектив розвитку освіти і вдосконалення виробництва. Професійна діяльність майбутніх фахівців швейної галузі безпосередньо пов’язана з проектуванням швейних виробів, яка потребує застосування комп’ютерних технологій і систем автоматизованого проектування одягу (САПРО).
Проблеми підготовки фахівців швейного профілю досліджували Н. Алік, І. Гриценок, О. Здолбнікова, О. Кириченко, Г. Омельченко, Н. Родіонова, М. Рябчиков, Л. Тархан та ін. Проблемами комп’ютерного проектування одягу, визначенням ролі і місця систем автоматизованого проектування одягу займалися Л. Агошков, М. Артамошина, А. Білевич, О. Булатова, Д. Васильківський, Л. Гладкова, Є. Головчанська, О. Єжова, В. Єщенко, О. Журавльова, Г. Івлева, Р. Ієвлева, Л. Коблякова, М. Колосніченко, Г. Кононенко, О. Костюкевич, Л. Лопасова, А.Мартинова, Г. Параска, О. Поліщук, К. Процик, М. Рахманов, О. Родіонова, В. Романов, С. Стаханова, В. Щербань та ін.
І немає жодного дослідження, у якому розглядалося б застосування систем автоматизованого проектування одягу у навчально-виробничому процесі ПТНЗ швейного профілю.
Тому метою нашого дослідження є пошук сучасних освітніх технологій для навчання проектуванню швейних виробів, які базуються на застосуванні сучасної комп’ютерної техніки, найновішого електронного та автоматичного обладнання.
Якщо розглядати загальний процес автоматизації у швейній галузі, то можна зазначити, що конструктори одягу або дуже консервативні і не мають бажання автоматизувати свою працю, або запропоновані комп’ютерні технології не забезпечують вирішення основних теоретичних і практичних завдань [2].
Провідні швейні підприємства вже оснащені системами автоматизованого проектування, а середні та малі підприємства перебувають на стадії впровадження або вибору системи САПР. Більшість майбутніх кваліфікованих робітників швейної галузі працюватимуть на підприємствах, оснащених системами автоматизованого проектування одягу. Навчальні заклади, в яких відбувається професійна підготовка майбутніх фахівців швейної галузі придбання САПР для навчально-виробничого процесу є неможливим через велику вартість. Це негативно впливає на підготовку сучасного працівника.
Нами було запропоновано здійснювати розробку базової конструкції одягу в автоматизованому режимі під час проектування швейних виробів. В основу розробки було покладено розроблену нами безрозрахункову методику конструювання жіночого плечового виробу. Це значно спростило і прискорило процес проектування.
Широке впровадження комп’ютерних технологій у навчально-виробничий процес дозволить змінити функції сучасного фахівця швейної галузі і краще підготувати до професійної діяльності. В умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства викладачі та їх учні мають не тільки орієнтуватися в основних теоретичних питаннях використання комп’ютерних технологій, але і вміти застосовувати їх на практиці під час проектування та виготовлення одягу.
БІБЛІОГРАФІЯ
1. Білевич А.Ю. Удосконалення методів проектування базових конструкцій верхнього жіночого одягу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.техн. наук: спец. 05.19.04 «Технологія швейних виробів» / А.Ю. Білевич. – К., 1999. – 20 с.
2. Колосніченко М.В. Комп’ютерне проектування одягу: навчальний посібник / Колосніченко М.В., Щербань В.Ю., Процик К.Л. – К. : Освіта України, 2010. – 236 с.
Стрічка RSS коментарів цього запису