Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Про навчання фізики і астрономії в гуманітарних класах старшої профільної школи

Юрій Краснобокий (Умань)

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Анотація. У статті обґрунтовується важливість освоєння учнями гуманітарних класів старшої школи природничо-науковими знаннями, зокрема вивченням фізики і астрономії. Зазначаються специфічні моменти, пов’язані з організацією навчально-виховного процесу з цих дисциплін. Обговорюються можливі варіанти упровадження та вивчення фізики і астрономії в гуманітарних класах старшої профільної школи.

Ключові слова: гуманізація, гуманітаризація, фізика, астрономія, навчально-виховний процес, старша профільна школа, концепція розвитку освіти, метапредметні компетентності.

 

Юрий Краснобокий

Уманский государственный педагогический университет имени Павла Тычины

ОБ ОБУЧЕНИИ ФИЗИКИ И АСТРОНОМИИ В ГУМАНИТАРНЫХ КЛАССАХ СТАРШЕЙ ПРОФИЛЬНОЙ ШКОЛЫ

Аннотация. В статье обосновывается важность освоения учениками гуманитарных классов старшей школы естественно-научными знаниями, в частности изучением физики и астрономии. Отмечаются специфические моменты, связанные с организацией учебно-воспитательного процесса по этим дисциплинам. Обсуждаются возможные варианты внедрения и изучения физики и астрономии в гуманитарных классах старшей профильной школы.

Ключевые слова: гуманизация, гуманитаризация, физика, астрономия, учебно-воспитательный процесс, старшая профильная школа, концепция развития образования, метапредметные компетентности.

Yuriy Krasnobokiy

Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University

ABOUT TEACHING PHYSICS AND ASTRONOMY IN HUMANITARIAN CLASSES SENIOR PROFILE SCHOOL

Annotation. In the article importance of mastering of humanitarian classes of senior school students is grounded naturally by scientific knowledges, in particular by the study of physics and astronomy. Specific moments, related to organization of  teaching educational process of these disciplines, are marked. The possible variants of introduction and study of physics and astronomy come into question in the humanitarian classes of senior type school. Humanization of teaching physics considered in two ways - as it is associated with the content of education, which should transfer emphasis on examples of applications of laws of physics in various sectors of the economy; and the process of study to students acquiring relevant knowledge. In the process of teaching physics students of the humanities classes should take into account the specific contingent of students of these classes in terms of providing a significant share of those practical skills that students will learn and bring it to the school as vital competencies for use in their future profession or at least at home.

Keywords: humanizing, physics, astronomy, teaching educational process, senior type school, concept of education, the goal of substantive competence.

Детальніше

Додати коментар

Коментарі   
+1 # Svitlana Kaplun 19.10.2016, 22:14
Дякую авторові за розгляд найактуальнішої , з моєї точки зору, проблеми навчання фізики та астрономії в гуманітарних класах.Розумінн я методології наукового пізнання необхідно не тільки майбутнім "технарям", але й фахівцям будь якого профілю.
Відповісти
+1 # Трифонова Олена 19.10.2016, 10:04
Погоджуюсь з думкою автора, що у процесі навчання фізики і астрономії учнів гуманітарних класів необхідно враховувати специфіку контингенту учнів цих класів у плані забезпечення значної долі тих практичних умінь і навичок, які учні засвоять і винесуть із школи
у якості життєвих компетенцій заради
використання їх у своїй майбутній професії або, принаймні, у побуті.
Відповісти
+1 # Олександр 18.10.2016, 10:53
Сподобалась ця конференція, бо в ній дуже чітко і якісно розкриті сутності
та
особливості
навчання фізики
й астрономії
у класах гуманітарного профілю
старшої школи
Відповісти
+1 # Наталія Подопригора 18.10.2016, 10:37
Приємно знайомитись із методичними напрацюваннями вчителів-практи ків, які здійснюють їх проектування на дидактичних засадах. Водночас цікавим є результативніст ь таких упроваджень у практичній площині шкільних умов.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись