Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Методичні аспекти формування професійної компетентності в процесі навчання студентів та учнів

Керівник секції: Сушенцева Лілія Леонідівна (доктор педагогічних наук, Національний університет «Львівська політехніка»)

Секретар секції: Царенко Ірина Леонтіївна (кандидат педагогічних наук, Кіровоградський державний педагогічний університет іменя Володимира Винниченка)

 

МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ЕЛЕКТРИКІВ У ВНЗ НА ЗАСАДАХ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Олександр Сушенцев (Кривий Ріг, Україна)

Стаття присвячена розкриттю методичних аспектів формування конкурентоздатності майбутніх інженерів-електриків у вищих навчальних закладах на засадах впровадження інноваційних педагогічних технологій. Визначено головне завдання вищого навчального закладу – в порівняно короткий термін сформувати у студента якості конкурентоздатної особистості. Важливе  значення має правильно сформульована мета навчання та вибір форм і методів навчання. Встановлено, що для ефективного формування конкурентоздатності майбутніх інженерів-електриків недостатньо проводити традиційні лекційні та практичні чи лабораторні заняття. Для підвищення активізації пізнавальної діяльності студентів рекомендуємо використовувати лекції-шоу, лекції-презентації, активні лекції, лекції-візуалізації, лекції-ситуації. Для реалізації мети формування професійних компетенцій майбутнього конкурентоздатного інженера-електрика доцільно використовувати такі методи як робота з направляючим текстом, дидактичні професійні задачі, ділові ігри, проектна діяльність студентів. Саме активні форми і методи навчання сприяють формуванню у студентів якостей конкурентоздатної особистості.

Ключові слова: конкурентоздатність, інноваційні педагогічні технології, формування конкурентоздатності, майбутній інженер-електрик.

Александр Сушенцев

(Кривой Рог, Украина)

Методические аспекты формирования КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ БУДУЩИХ инженерОВ-электрикОВ В вузах на основе внедрения инновационных педагогических технологий

Статья посвящена раскрытию методических аспектов формирования конкурентоспособности будущих инженеров-электриков в высших учебных заведениях на основе внедрения инновационных педагогических технологий. Определена главная задача вуза - в сравнительно короткий срок сформировать у студента качества конкурентоспособной личности. Важное значение имеет правильно сформулированая цель обучения и выбор форм и методов обучения. Установлено, что для эффективного формирования конкурентоспособности будущих инженеров-электриков недостаточно проводить традиционные лекционные и практические или лабораторные занятия. Для повышения активизации познавательной деятельности студентов рекомендуем использовать лекции-шоу, лекции-презентации, активные лекции, лекции-визуализации, лекции-ситуации. Для реализации цели формирования профессиональных компетенций будущего конкурентоспособного инженера-электрика целесообразно использовать такие методы как работа с направляющим текстом, дидактические профессиональные задачи, деловые игры, проектная деятельность студентов. Именно активные формы и методы обучения способствуют формированию у студентов качеств конкурентоспособной личности.

Ключевые слова: конкурентоспособность, инновационные педагогические технологии, формирование конкурентоспособности, будущий инженер-электрик.

Alexander Sushentsеv

(Krivoy Rog, Ukraine)

METHODICAL ASPECTS OF COMPETITIVENESS OF FUTURE Electrical Engineer In UNIVERSITIES BASED ON THE IMPLEMENTATION OF INNOVATIVE TEACHING TECHNOLOGY

Article is devoted to methodological aspects of formation of competitiveness of the future electrical engineers in higher education through the introduction of innovative educational technologies. It is defined the main task of the university - in a relatively short period of time to form a student competitive personality qualities. Of fundamental importance for the formation of competitiveness is increasing the motivation of students to learn through their involvement in the research and design activities. To intensify the educational process through the introduction of innovative educational technologies, development and deployment of forms and methods of training and this training-methodical material, which would provide targeted development of the students' mental abilities, interest in academic work, autonomy and creativity. At the same time, the future electrical engineers should not only be competent and responsible, but also such fluent in their profession and are guided in the adjacent areas, ready for continuous professional development, social and professional mobility. Of particular importance is correctly formulated the goal of education and the choice of forms and methods of teaching. It was found that the effective formation of competitiveness of future engineers-electricians enough to hold the traditional lectures and practical or laboratory classes. To increase the activation of cognitive activity of students is advisable to use the lecture-shows, lecture-presentations, active lectures, lectures-visualization, lectures-situation. To achieve the goal of formation of professional competence of the future competitive electrical engineer is advisable to use techniques such as working with the guiding text, didactic professional tasks, business games, project work students. In particular, active forms and methods of teaching contribute to the formation of the students' competitive qualities of the person.

         Keywords: competitiveness, innovative pedagogical technologies, the formation of competitiveness, the future electrical engineer.

ЗНАЧЕННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ УМІНЬ ЕКОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ

Марія Скиба  (Київ)

         У  підготовці майбутніх учителів біології до еколого-педагогічної діяльності важливу роль відіграє формування пізнавальних (уміння шукати способи одержання інформації та самостійно її здобувати), проективних (уміння прогнозувати наслідки впливу діяльності людини на довкілля,  розробляти рекомендації щодо охорони об’єктів і раціонального природокористування), комунікативних (уміння налагоджувати спілкування із суб’єктами еколого-педагогічної діяльності)  умінь.

            Цьому сприяє застосування проектної діяльності, що забезпечуватиме формування ефективних прийомів спілкування, співробітництва учасників навчального процесу з метою активізації пізнавальної діяльності. Організації проектної діяльності присвячені сучасні дослідження науковців О. О. Демчук і  Н. О. Хупавцевої,  О. В. Кручай,   Г. І. Литвинюк, Г. Лопушанської, О. С. Полат, О. Рибіної, С. Сисоєвої, Г. М. Шкільової та ін.

СУТНІСТЬ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Олена Радіонова (Кіровоград)

Анотація. У статті теоретично обґрунтовані проблеми підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування здоров’язбережувальної компетентності учнів, окреслено сучасний стан професійної підготовки студентів у вищих навчальних закладах України. Виявлено різні підходи до визначення поняття «професійна підготовка», з’ясований зміст та основні принципи підготовки майбутнього вчителя фізичної культури.

Ключові слова: професійна підготовка, фізичне виховання, майбутній вчитель фізичної культури.

Радионова E.Л.

Суть проблемы подготовки будущих учителей физической культуры к формированию здоровье сберегающей компетентности учащейся молодежи.

Аннотация. В статье теоретически обоснованы проблемы подготовки будущих учителей физической культуры к формированию здоровье сберегающей компетентности учащихся, обозначено современное состояние профессиональной подготовки студентов высших учебных заведениях Украины. Выявлены различные подходы к определению понятия «профессиональная подготовка», выяснено содержание и основные принципы подготовки будущего учителя физической культуры.

Ключевые слова: профессиональная подготовка, физическая культура, будущий учитель физической культуры.

The gist of the problem in the preparation for the future teacher of physical culture is in the forming of health-saving competence of young students.

Annotation.  In the article, theoretically grounded problems regarding the preparation of the future teachers of physical culture in the forming of health-saving competence of students, the modern state of professional preparation of students is outlined in higher educational establishments of Ukraine. The different approaches having been detected towards the determination of the concept of "professional preparation", clarified the content and basic principles of preparation for future teachers of physical culture.

Keywords: professional preparation, physical education, future teacher of physical culture.

ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ З ДИСЦИПЛІНИ «БІОХІМІЯ» У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Олена Маркова (Кіровоград)

Анотація. Стаття присвячена впровадженню методу проектів як одного з ефективних способів організації самостійної роботи студентів. Мета дослідження – розкрити сутність проектних технологій та умови їх ефективного застосування під час вивчення дисципліни «Біохімія» у підготовці майбутніх вчителів фізичної культури. Методи дослідження: педагогічне спостереження, дослідницька бесіда, вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, першоджерел, вивчення продуктів діяльності студентів. Результати дослідження – ефективне впровадження в навчальну діяльність студентів методу проектів з врахуванням рівня мотивації до навчання. Практичне значення проектної діяльності полягає у засвоєнні великого об’єму інформації із самостійної роботи студентів протягом всього семестру. Таким чином, проектна діяльність студентів з дисципліни «Біохімія» підвищує мотивацію до навчання та сприяє: ефективному засвоєнню знань, навчанню та формуванню міжособистісного спілкування та вмінню працювати в команді. Перспективами подальших наукових розвідок є аналіз успішності майбутніх вчителів фізичної культури з дисципліни «Біохімія» та тестуванні й анкетуванні для з'ясування рівня здобутих знань та мотиваційних установок до самостійного навчання студентів.

Ключові слова: метод проектів, проектна діяльність, особистісно-орієнтоване навчання, студенти, біохімія, дослідницький проект, прикладний проект, інформаційний проект, педагогічний проект, проект WebQuest

Елена Маркова

Применение метода проектов по дисциплине «Биохимия» в подготовке будущих учителей физической культуры

Аннотация. Статья посвящена внедрению метода проектов как одного из эффективных способов организации самостоятельной работы студентов. Цель исследования – раскрыть сущность проектных технологий и условия их эффективного применения при изучении дисциплины «Биохимия» в подготовке будущих учителей физической культуры. Методы исследования: педагогическое наблюдение, исследовательская беседа, изучение и обобщение педагогического опыта, первоисточников, изучение продуктов деятельности студентов. Результаты исследования – эффективное внедрение в учебную деятельность студентов метода проектов с учетом уровня мотивации к обучению. Практическое значение проектной деятельности заключается в усвоении большого объема информации самостоятельной работы студентов в течение всего семестра. Таким образом, проектная деятельность студентов по дисциплине «Биохимия» повышает мотивацию к обучению и способствует: эффективному усвоению знаний, обучению и формированию межличностного общения и умению работать в команде. Перспективами дальнейших научных исследований является анализ успешности будущих учителей физической культуры по дисциплине «Биохимия» и тестировании и анкетировании для выяснения уровня полученных знаний и мотивационных установок к самостоятельному обучению студентов.

Ключевые слова:метод проектов, проектная деятельность, личностно-ориентированное обучение, студенты, биохимия, исследовательский проект, информационный проект, педагогический проект, прикладной проект, проект WebQuest

Olena Markova

Abstract: The article is dedicated to the introduction of the project method as one of the effective means of the organization of the independent work of future teachers of Physical culture with parallel learning of biochemistry subject.

Project work, as one of the most forward-looking method of education is getting more and more widespread in the frameworks of high educational establishment that is why the article highlights the problem of the development of the critical thinking of the modern expert and the usage of project work for the independent work of students through active ways of operations which are aimed at realization of the personally-oriented communication.

The aim of the research is to disclose the essence of the project technologies and the conditions of its effective usage during studying biochemistry subject while preparing future teachers of Physical culture.

The methods of the research are pedagogical observation, research discussion, close studying and generalization of the pedagogical experience, the original sources, as well as studying of the students’ activities materials.

The results of the research are the effective introduction of the project method into the educational work of the students of the physical culture faculty taking into account the level of the motivation to learning.

The practical value of the project work consists in mastering of a great amount of the information out of the independent work of students during the whole semester. In such a way project work of students studying biochemistry subject higher their motivation to learning and assist their mastering the knowledge, that goes out of the teaching programme frame, mastering the valuable researching potential, and working out the information in a better way, the development of collation and classification skills  as well as analyzing and synthesizing, the development of the skills to search and analyze the information, to form person-to-person communication and the ability to work in team.

The perspective of the further educational researches is the analysis of the progress of the future teachers of Physical culture in biochemistry subject in both experimental and control groups, as well as testing andpolling of the students to check not only the level of gained knowledge while working on project but also motivation of the project members to independent learning.

Key words: project method, project work, personally-oriented education, students, biochemistry, researching project, informational project, pedagogical project, Web Quest project.

ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ЗАСІБ НАВЧАННЯ НА ХУДОЖНЬО-ГРАФІЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ

Ирина Малиніна (Харків)

Постановка проблеми. Необхідність розв'язання глобальних проблем, що постають перед людством на початку третього тисячоліття, вимагає високого рівня освіти, зростання інтелектуальних і духовних ресурсів суспільства. Інформаційна культура тісно змикається з комунікаційної культурою - культурою спілкування, діалогу в широкому сенсі слова: діалогу народів, людини з людиною, людини і комп'ютера, внутрішнього діалогу, уявного діалогу читача і письменника, актора і глядача, учня і викладача. Інформаційна культура вимагає, насамперед, від викладача і від студента до нових знань і вмінь, особливого стилю мислення, забезпечує їм необхідну соціальну адаптацію до змін, і гарантує гідне місце в інформаційному суспільстві

Аналіз  останніх  досліджень  і  публікацій. В педагогічній науці, як показує аналіз наукової літератури, склалися передумови, що дозволяють застосування інформаційно-комунікаційних технологій в ВНЗ. Розроблені наступні управлінські аспекти: управління освітнім процесом в умовах інформаційного суспільства (В. С. Бусигіна; Ф. В. Семяшкін та ін); Інноваційні педагогічні технології (І. М. Дичківська); Інноваційні освітні технології та методики у системі професійно-педагогічної підготовки (О.А. Дубасенюк);  Інформаційні технології навчання: інтегрований підхід. (Р.С.Гуревич, М.Ю.Кадемія, М.М.Козяр).

Актуальність обраної наукової проблеми "Застосування інформаційно-комунікаційних технологій та засіб навчання на художньо-графічному факультеті" є недостатньо розробленою, що послужила і визначила вибір теми дослідження.

Мета написання статті. Необхідність інноваційних розробок і апробації в процесі дослідно-пошукової роботи, моделі інноваційної методики навчання студентів, застосування інформаційно-комунікаційних технологій та засіб навчання на художньо-графічному факультеті.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись