Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ВИКОРИСТАННЯ GOOGLESITES У ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ-ФІЗИКІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Анна ТКАЧЕНКО, Людмила КУЛИК, Ольга ГРИЦЕНКО (м. Черкаси)

Навчальна дисципліна «Шкільний курс фізики та методика його викладання» у структурі професійної підготовки майбутніх вчителів фізики є невичерпним джерелом формування професійних компетентностей випускників ВНЗ, серед яких важливого значення набуває ІКТ-компетентість та ІКТ-грамотність, які продиктовані вимогами часу, оскільки нині ми живемо  у сучасному світі нових інформаційно-комунікаційних технологій, який визначає процеси оновлення та удосконалення практично всіх сфер людської діяльності та зокрема сфери освітніх послуг.

Важливою характеристикою цифрових джерел нового покоління є їх відкритість. Це означає, що в учителя у роботі з цими джерелами завжди є можливість застосовувати вбудовані в них матеріали та інструменти для створення власних освітніх ресурсів (відкритих навчальних Інтернет-середовищ) за рахунок насиченості нових цифрових матеріалів розробленими авторськими дидактичними матеріалами (текстами, ілюстраціями, вправами і тренажерами, віртуальними лабораторіями, питаннями і задачами для самоконтролю, тестовими завданнями для  контролю і самоконтролю та ін.), які можуть застосовуватись і на уроці, і в самостійній роботі учнів, і зокрема, при підготовці педагогів до проведення занять. Тому важливою виступає проблема формування готовності випускника ВНЗ до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у майбутній професійній діяльності.

На практичних заняттях зі «Шкільного курсу фізики і методики його викладання» ми пропонуємо студентам окрім розробки і написання традиційних планів-конспектів уроків з фізики ще й створити власний інформаційно-освітній ресурс в Інтернеті, на якому вони мають розмістити власноруч створені WEB-уроки. Під «WEB-уроком» ми розуміємо мультимедійний он-лайновий документ, який відображає усі етапи традиційного уроку (будь-якого типу) з повним (розгорнутим) комплексним дидактичним наповненням (історичні відомості, відео-фрагменти, відеоряди, презентації, відеодемонстрації, віртуальні досліди і спостереження, тестові завдання у форматі он-лайн, корисні та цікаві посилання тощо), що створений у мережені Інтернет, і є вільним та доступним для усіх користувачів [1, 2].

Відповідно до змісту навчальної програми з фізики для загальноосвітньої школи студентами напряму підготовки 6.040203   Фізика на практичних заняттях зі «Шкільного курсу фізики та методики його викладання» розроблено навчально-методичне он-лайнове Інтернет-середовище за допомогою форм GOOGLESITESдо теми «Будова речовини» (рис.1), на якому розміщено WEB-уроки, які повністю узгоджуються з календарно-тематичним плануванням.

Рис.1. Web – сторінка з розробленими Web-уроками до теми «Будова речовини»

Тема включає 8 уроків різного типу: 5 комбінованих уроків, 2 уроки формування практичних вмінь, один урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв’язування задач та один урок контролю знань.

Приклад структурних елементів Web-уроку з теми «Густина речовини» (режим доступу Урок №11)

Рис. 2. Web-урок на тему: «Густина речовини»

Рис. 3. План уроку і хід уроку до Web-уроку на тему: «Густина речовини»

з посиланнями на форми для виконання самостійної роботи

Рис. 4. Форма для виконання самостійної роботи до

Web-урок на тему: «Густина речовини»

Рис. 5. Вивчення нового матеріалу до Web-урок на тему: «Густина речовини»

 з посиланнями на корисну інформацію для учнів

Рис. 6. Корисна інформація для учнів «Густини деяких речовин»

до Web-урок на тему: «Густина речовини»

Рис.7. Закріплення вивченого матеріалу до Web-урок на тему: «Густина речовини»

з посиланнями на приклади розв’язування задач по цій темі

Рис. 8. Рубрики «Це цікаво знати!» і «Я – Юний фізик» до Web-уроку

на тему: «Густина речовини»

БІБЛІОГРАФІЯ

  1. Ткаченко А.В. Проблема формування готовності майбутніх учителів фізики до застосування WEB-орієнтованих засобів навчального призначення / А.В. Ткаченко, Л.О. Кулик // Проблеми математичної освіти (ПМО-2015): Матеріали міжнародної науково-методичної конференції, м. Черкаси, 4-5 червня 2015 р. – Черкаси: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2015. – С. 217.
  2. Ткаченко А.В.технології – як засіб посилення практично-орієнтованої спрямованості фахової  підготовки майбутнього вчителя фізики / А.В. Ткаченко, Л.О. Кулик //Науково-дослідна робота в системі підготовки фахівців-педагогів у природничій, технологічній та економічній галузях: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, м. Бердянськ, 15-17 вересня 2015 р. – Бердянськ: БДПУ, 2015. – С. 159.

Ткаченко Анна Валеріївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Кулик Людмила Олександрівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Гриценко Ольга Миколаївна – ст. викладач кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Додати коментар

Коментарі   
0 # Людмила Суховірська 17.10.2015, 09:10
Дякуємо авторам за статтю. В час розвитку інформаційно-ко мунікаційних технологій важливого значення набуває ІКТ-компетентіс ть та ІКТ-грамотність . Створення студентами, під час занять фізики, власних інформаційно-ос вітніх ресурсів в Інтернеті, робить їх конспекти уроків дидактично наповненими, це впливає на зацікавленість учнів предметом.
Відповісти
0 # Барановська Т.І. 15.10.2015, 13:45
Дана стаття є актуальною та досить цікавою. Як учням так і студентам буде корисно працювати та засвоювати матеріал за допомогою мережі Інтернет.
Відповісти
0 # Максим Хомутенко 14.10.2015, 22:58
Цікава та якісна розробка WEB-уроку на тему: "Густина речовини"!
Відповісти
0 # Марина Мястковська 14.10.2015, 18:06
Наразі продовжує відбуватися світова інформаційна революція, яка актуалізує проблеми модернізації освіти. У статті автори торкнулися світових тенденцій у розвитку освіти: використання інформаційно-ко мунікаційних технологій в освіті, освіта впродовж життя. В таких умовах підсилюється конкуренція на ринку праці, що супроводжується необхідністю в мобільності фахівців та їх професіоналізац ії впродовж життя; відбувається переоцінка ролі вчителя. Автори використовують у своїй роботі також можливості хмарних сервісів компанії Google.
Стаття є актуальною та цікавою.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись