Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ЗАДАЧІ З ВИКОРИСТАННЯМ НОВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА СУЧАСНОМУ УРОЦІ ФІЗИКИ

УДК:539.1

Микола САДОВИЙ (Кіровоград), Євгеній РУДЕНКО (м. Олександрія)

Стаття присвячена проблемі використання новітніх технологій навчання на сучасному уроці фізики. Актуальність дослідження полягає у необхідності організації та реалізації фізичного експерименту з експериментальними задачами у середніх навчальних закладах з атомної та ядерної фізики. Такий підхід значно активізує процес використання моделей і моделювання, абстрагування, ідеалізацію й аналогії. Створення ідеалізованих об’єктів, зокрема, взаємоперетворень елементарних частинок, які не існують у об’єктивній дійсності, але які мають певні прообрази в реальному світі допомагають у першому наближенні дійти до істини. У статті подано частину експериментальних задач розроблених на дослідах модельного характеру. Демонстрації здійснюються у динамічному режимі. Метою даної статті є обґрунтування необхідності використання нових інформаційних технологій та використання експериментальних задач під час вивчення ядерних процесів фізики високих енергій.

Ключові слова: нові інформаційні технології, моделювання, досліди, експериментальні задачі.

Статья посвящена проблеме использования новейших технологий обучения на современном уроке физики. Актуальность исследования заключается в необходимости организации и реализации физического эксперимента с экспериментальными задачами в средних учебных заведениях по атомной и ядерной физики. Такой подход значительно активизирует процесс использования моделей и моделирования, абстрагирования, идеализации и аналогии. Создание идеализированных объектов, в частности, взаимопревращений элементарных частиц, которые не существуют в объективной действительности, но которые имеют определенные прообразы в реальном мире помогают в первом приближении дойти до истины. В статье представлены часть экспериментальных задач разработанных на опытах модельного характера. Демонстрации проводятся в динамическом режиме. Целью данной статьи является обоснование необходимости использования новых информационных технологий и использования экспериментальных задач при изучении ядерных процессов физики высоких энергий.

Ключевые слова: новые информационные технологии, моделирование, эксперименты, экспериментальные задачи.

The article devoted to the use of new learning technologies in modern physics lesson. Relevance of the research is the need of the organization and implementation of physical experiment experimental tasks in secondary schools of atomic and nuclear physics. This approach significantly intensify the process of using models and simulations, abstraction, idealization and analogy. Create idealized objects, including interconversions of elementary particles that do not exist in objective reality, but with some prototypes of real-world help to reach a first approximation to the truth. The article of experimental tasks designed experiments to model character. The demonstrations are carried out in dynamic mode. The purpose of this article is the justification for the use of new information technologies and the use of experimental problems in the study of nuclear processes high-energy physics.

Keywords: new information technologies, simulations, experiments, experimental tasks.

Детальніше

Додати коментар

Коментарі   
0 # Хіжінська Яніна 22.10.2015, 21:05
Використання ІКТ на сучасних уроках фізики дійсно є ефективним, так як дозволяє індивідуалізува ти і диференціювати процес навчання, стимулювати пізнавальну активність і самостійність, розвиток творчих здібностей, прививає навички дослідницької діяльності, формує культуру навчання. Використання інформаційних технологій не замінює вчителя, воно наповнює його діяльність новим змістом, а під час вивчення ядерних процесів фізики високих енергій особливо необхідне.
Відповісти
0 # Дробин Андрей 19.10.2015, 08:51
Нові технології навчання безумовно передбачають використання компютерів і програмного забезпечення . Щодо програмного забезпечення, то автори статті є розробниками таких програм і це добре. :-*
Відповісти
0 # Людмила Суховірська 17.10.2015, 08:39
Стаття цікава. В наш час дуже актульним є питання активізації пізнавальної діяльності учнів. Використання під час уроків експериментальн их задач, розроблених на дослідах модельного характеру, викликає інтерес до навчання, зацікавленість учнів до вивчення фізики, використовуютьс я ІКТ-технології.
Відповісти
0 # Бензенко Тетяна 15.10.2015, 12:34
Матеріальна база багатьох шкіл не дозволяє забеспечити виконання всіх дослідів передбачених шкільною програмою, тому використання комп'ютерів дозволяє проводити віртуальні досліди та вирішувати експериментальн і задачі.
Відповісти
0 # Біляк Наталія 15.10.2015, 12:20
Микола Ілліч, дякуємо Вам за статтю присвячена проблемі використання новітніх технологій навчання на сучасному уроці фізики. Стаття є дуже цікавою і актуальною, тому що в ній висвітлено необхідність організації та реалізації фізичного експерименту з експериментальн ими задачами .
Відповісти
0 # Хайдарова Юлія 15.10.2015, 10:52
Розв'язування задач за допомогою новітніх технологій, на мою думку, набагато поліпшать та прикрасять нашу роботу. Тому-що ми живемо в світі новітніх технологій і маємо йти в ногу з часом.
Відповісти
0 # Ольга Руденко 15.10.2015, 10:52
Експериментальн а фізика значно полегшує вивчення предмету. Дякуємо за цікаво викладений матеріал.
Відповісти
0 # Максим Хомутенко 14.10.2015, 21:51
Автори детально обгрунтували можливості застосування інформаційних технологій щодо розв'язку експериментальн их задач при вивченні ядерних процесів.
Відповісти
0 # Погорілий Дмитро 14.10.2015, 21:03
Розв'язування експериментальн их задач з фізики за умовою використання новітніх інформаційних технологій значно поліпшать умову розв'язування проблеми на сучасному уроці фізики та додасть змогу учням зацікавитись в вивченню даного предмета.Дякую за викладений матеріал. :roll:
Відповісти
0 # Алла Кіктєва 13.10.2015, 21:26
Микола Ілліч, висловлюю Вам свою вдячність і повагу!
за Ваші знання та нестримне прагнення розкрити суть складних речей!
Відповісти
0 # Ольга Лунгол 11.10.2015, 21:18
Дуже цікава, логічно обґрунтована стаття. Висвітлена авторами проблема особливо актуальна для професійно-техн ічних навчальних закладів, оскільки без використання експериментальн их задач на уроках фізики неможливо сформувати висококваліфіко ваного фахівця. Дякуємо за цікавий матеріал!
Відповісти
0 # Galina Kurnat 11.10.2015, 11:36
Використання інформаційних технологій на уроках фізики значно підвищує зацікавленість учнів до вивчення предмету та розвиває фізичне мислення, що є актуальним на даний час.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись