Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА

Лариса Гарбузенко
(Кіровоград, Україна)

У статті представлені результати емпіричного дослідження формування художньо-естетичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва у процесі вивчення декоративно-ужиткового мистецтва. Визначено критерії: гносеологічний, аксіологічний, праксіологічний, аутопсихологічний, креативний та їх якісні характеристики. Художньо-естетична компетентність розглядається як цілісна особистісна характеристика фахівця в галузі художньо-педагогічної освіти в єдності когнітивного, мотиваційно-ціннісного, інтерпретаційного, рефлексивного, особистісно-розвивального компонентів. Технологія формування художньо-естетичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва сприяє усвідомленню студентами важливості декоративно-ужиткового мистецтва для самостановлення як художника і як педагога.

Ключові слова: художньо-естетична компетентність, майбутні учителі, декоративно-ужиткове мистецтво, технологія формування, критерії сформованості художньо-естетичної компетентності, художник, педагог, художник-педагог.

In the article presented results of empiric research of forming art-esthetic competence of future teachers of fine art in study process of decorative art. Defined such criteria : epistemological, axiological, praxiological, autopsyhological, creative and high-quality descriptions. A art-esthetic competence is examined as integral personality description of specialist in industry artistically pedagogical educations in unity of basic components: cognitive, motivational valued, interpretation, refleksivnogo, personality developing. Technology of forming of art-esthetic competence of future teachers of fine art is instrumental in the awareness of importance of decorative art students for becoming as an artist and as a teacher. On every stage technology offered task taking into account the regional features of national culture during which future teachers find out readiness to transformation and perfection it artistically creative activity and professional growth.

Key words: art-esthetic competence, future teachers, decorative-art, forming technology, formed criteria of art-esthetic competence, artist, teacher, artist-teacher.

Детальніше

Додати коментар

Коментарі   
0 # Ольга 22.05.2015, 12:34
Дякую за Вашу публікацію. Матеріали дуже корисні та цікаві як для виклдача вузу, так і молодого фахівця-художни ка. Аксіоматичним видається той факт, що вплив педагога-мистец твознавця має превалюючу роль у формуванні естетичної складової розвитку дитячої особистості.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись