Загальносвітові тенденції розширення й модернізації освітнього простору
Керівники секції: | |
Кондрашова Лідія Валентинівна – заслужений діяч науки і техніки України, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького; |
Садовий Микола Ілліч – доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи, завідувач кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, професор кафедри фізики та методики її викладання Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. |
Ірина Казанжи
(Миколаїв, Україна)
Метою статті євизначення шляхів оновлення базової підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах формування загальноєвропейського освітнього простору. Методологічними засадами дослідження виступили положення теорії пізнання про діалектичний взаємозв’язок і взаємообумовленість явищ, соціальну детермінованість і творчу сутність особистості. Теоретичне і практичне значення дослідження полягало у розкритті сутності таких важливих понять, як „фундаменталізація” та „модернізація” професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Розглянутий досвід дозволив визначити умови модернізації фахової підготовки в умовах вищого навчального закладу.
Ключові слова: професійна підготовка, інноваційна діяльність, фундаменталізація освіти, модернізація вищої педагогічної школи, персоналізований підхід, інноваційний підхід, наукова компетентність, стратегія інноваційного розвитку, індивідуальна освітня стратегія.
The aim of the article is a determination of the modern approaches to the professional training of future elementary school teachers in scientific explorers’ researches on the modern stage. Methodological foundations of the research are thesis of the cognitive theory about the dialectical interconnection and interdependence of phenomena, social determination and the creative essence of a person. Theoretical and practical significance of the research was in the illumination of such important notions’ essence as “fundamentalization” and “modernization” of the professional training of future elementary school teachers. Examined experience let determine the conditions of professional training modernization in the conditions of the Higher School.
Modernization of pedagogical practice is an important condition, which provides effective professional training of a future elementary school teacher. It exists according to three models: pedagogical practice gets a subordinate part; students master only the methodical devices during the practice; student master analytical pedagogy and methodical devices.
Детальніше... 1 коментар
Наталія Грицай
(Рівне, Україна)
У статті зроблено спробу проаналізувати особливості методичної підготовки майбутніх учителів біології в різних країнах. Констатовано, що найбільше наукових досліджень з проблеми методичної підготовки студентів-біологів серед країн СНД виконано в Росії. У Білорусі, Казахстані, Узбекистані, Азербайджані впроваджують цікаві курси за вибором методичного спрямування, а також використовують інноваційні технології навчання майбутніх фахівців. У Молдові реалізовано компетентнісний підхід у навчальному процесі, визначено основні та спеціальні компетенції майбутніх педагогів. Досвід зарубіжних країн потребує ретельного аналізу, систематизації та узагальнення, а також запровадження кращих досягнень у вітчизняній освіті.
Ключові слова. методична підготовка, майбутні вчителі біології, методика навчання біології, дисципліни за вибором, інноваційні технології навчання.
В статье сделана попытка проанализировать особенности методической подготовки будущих учителей биологии в разных странах. Констатировано, что больше всего научных исследований по проблеме методической подготовки студентов-биологов среди стран СНГ выполнено в России. В Беларуси, Казахстане, Узбекистане, Азербайджане вводят интересные курсы по выбору методического направления, а также используют инновационные технологии обучения будущих специалистов. В Молдове реализован компетентностный подход в учебном процессе, определены основные и специальные компетенции будущих педагогов. Опыт зарубежных стран требует тщательного анализа, систематизации и обобщения, а также внедрения лучших достижений в отечественном образовании.
Ключевые слова: методическая подготовка, будущие учителя биологии, методика обучения биологии, дисциплины по выбору, инновационные технологии обучения.
Reforming of educational sphere is a priority task in many countries. The faculty should be properly trained for implementation of the new content and innovative teaching technologies. The article analyzes the special features of future biology teachers’ methodical trainingin some countries of the former USSR. It is stated that most researches dealing with the biology teachers’ methodical training arecarried out in Russia. In Belarus, Kazakhstan, Uzbekistan,Azerbaijan the interesting courses towards the choice of methodical direction are introduced, and innovative teaching technologies of future professionals are also used. In Moldova the competence approach in the educational process is realized, the basic and special competences of future teachers are defined. Foreign experience requires a careful analysis, summing up and introduction of the best achievements into the national education.
Keywords: methodical training, future biology teachers, methods of teaching biology, optional disciplines, innovative teaching technologies.
Світлана Челало
(Кіровоград, Україна)
У статті розглядається суть поняття «емоційний інтелект», його структура, характеристика високого та низького EQ. Описується співвідношення емоційного інтелекту з типами особистості. В роботі науково підтверджено єдність емоцій, почуттів, напрямів дослідження емоційного інтелекту, подана історична довідка про EQ як феномен сучасності ХХ1 століття, про який багато дискутують і обговорюють в наукових колах. Чітко простежується емоційний інтелект у бізнесменів життєвих ситуаціях сьогодення, доповнюючи даними літератури. В статті подається порівняльна характеристика емоційного інтелекту у дітей, дорослих; описуються необхідні етапи розвитку EQ для успішної самореалізації особистості; розглядається самостійна можливість розвитку EQ зусиллями особистості. В статті науково підтверджено необхідність розвитку емоційного інтелекту як важливого засобу для успішного розвитку і самореалізації особистості.
Ключові слова: інтелект, емоційний інтелект, особистість в умовах сьогодення, почуття, самореалізація, андрогінність, здібності, модель емоціййного інтелекту.
The article highlights the essence of the concept “emotional intellect”, its structure and gives characteristics of the high and low IQ. The correlation of the emotional intellect and the types of personality is described. The article gives scientific confirmation of the unity of emotions, feelings and directions of the development of the emotional intellect. There is also a historical reference about the IQ as a phenomenon of the XXI century, that is being discussed nowadays a lot. The emotional intellect can be clearly seen in the living circumstances of the businessmen, which are supplied by the data in the literature. The article gives the comparing characteristics of the emotional intellect of children and adults, the description of the necessary stages of the development of the IQ for the successful evolution of the personality, and consideration of the ability of the development of the IQ by means of personality. There is a scientific acknowledgement of the necessity of the development of the emotional intellect as one of the most important means for the successful development and personal actualization.
Key words: intellect, emotional intellect, personality in todays circumstances, feelings, personal actualization, shades of the androgyny, abilities, the model of the emotional intellect.
Олена Трунова
(Чернігів, Україна)
Анотація. У статті порушено питання адаптації існуючих математичних методів до сучасної практики управління. Продемонстрований безпосередній зв’язок класичного математичного апарату з теорією прийняття управлінських рішень, при визначенні стратегії економічного розвитку підприємства. Проведені оцінка і прогнозування економічної стійкості підприємства із застосуванням апарату теорії марківських процесів. Розглянуто алгоритм, за яким здійснюється оцінка і прогнозування економічної стійкості підприємства. Мірою економічної стійкості підприємства запропоновано вважати ймовірність досягнення цілі - заплановане значення вартості підприємства. Розглянута методика може бути використана в навчальному процесі в формі|у формі| лабораторної та курсової робіт, у дипломних роботахта безпосередньо на виробництві.
Ключові слова: компетентність, прогнозування, економічна стійкість підприємства, вартість підприємства, марківські процеси, матриця станів.
Аннотация. В статье затронуты вопросы адаптации существующих математических методов современной практики управления. Продемонстрирована непосредственная связь классического математического аппарата теории принятия управленческих решений, при определении стратегии экономического развития предприятия. Проведены оценка и прогнозирование экономической устойчивости предприятия с применением аппарата теории марковских процессов. Рассмотрен алгоритм, по которому осуществляется оценка и прогнозирование экономической устойчивости предприятия. Мерой экономической устойчивости предприятия предложено считать вероятность достижения цели - запланированное значение стоимости предприятия. Рассмотренная методика может быть использована в учебном процессе в форме лабораторной и курсовой работ, в дипломных работах и непосредственно на производстве.
Ключевые слова: компетентность, прогнозирование, экономическая устойчивость предприятия, стоимость предприятия, марковские процессы, матрица состояний.
Abstract. The article raised the issue of adapting existing mathematical methods to modern management practices. Demonstrated direct connection of classical mathematical apparatus of the theory of management decisions in determining the economic development strategy of the company. Assessment and forecasting economic viability of using the apparatus of the theory of Markov processes. The algorithm on which the assessment and forecasting of economic viability. Measure of economic viability invited to consider the likelihood of achieving objectives - scheduled importance of value. The method could was used in the classroom in the form of laboratory and course work, thesis.
Keywords: competence, forecasting, economic sustainability of the enterprise, enterprise value, Markov processes, matrix classes.