Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СЕРЕД СТУДЕНТІВ ФАХОВИХ КОЛЕДЖІВ

ДВНЗ «Рівненський коледж економіки та бізнесу»

Білецький В’ячеслав

Несподіваний розвиток подій, що пов’язаний з поширенням інфекційного захворювання COVID-19, змусило докорінно змінити систему організації освітнього процесу у фаховій передвищій освіті і повністю перейти на дистанційну форму навчання.

Дистанційне навчання – це нова форма організації освіти, яка базується на принципах відкритого навчання з використанням комп’ютерних навчальних програм різного призначення і засобів телекомунікацій, які становлять якісно нову технологію. Для цієї технології характерна позитивна пізнавальна мотивація тих, кого навчають та безмежний простір творчості і креативності викладачів, які навчають. Викладач повинен вміти не тільки організувати дистанційне навчання, ознайомивши студентів з темами і завданнями, але повинен вміти координувати пізнавальний процес, постійно вдосконалюючи курси викладання, таким чином стимулювати роботу студента.

До дистанційного навчання висувають ряд вимог. Згідно із законом України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» від 25.04.2013 №466 науково методичне забезпечення повинно включати:

  • методичні рекомендації, щодо розроблення та використання педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;
  • критерії, засоби і системи контролю якості дистанційного навчання;
  • змістовне, дидактичне та методичне наповнення дистанційних курсів навчальної програми підготовки [1].

Для забезпечення дистанційного навчання студентів фахових коледжів викладач може створювати власні веб-ресурси або використовувати інші веб-ресурси на свій вибір. При цьому обов’язково надати студентам рекомендації, щодо використання ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо. Бажано також урахувати універсальність цих інструментів, щоб скоротити кількість різних платформ, які використовуються для навчання. Серед великого різноманіття різних навчальних програм слід відзначати платформу Gooogl Classroom, що дозволяє організовувати онлайн-навчання, використовуючи відео-, текстову та графічну інформації. Викладач має змогу проводити тестування, контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати виконання вправ.

Для проведення відео-конференцій та онлайн-зустрічей доцільно використовувати сервіс Zoom. Zoom підходить як для індивідуальних, так і для групових занять. Користувачі можуть використовувати додаток, як на комп’ютері, так і на планшеті чи смартфоні.

Платформа Classtime використовується для створення інтерактивних навчальних додатків і дозволяє вести аналітку навчального процесу і реалізувати стратегії індивідуального підходу.

Надзвичайно є ефективними у реалізації зворотного зв’язку зі студентами соціальні мережі такі, як viber, telegram, instagram, facebook, електронна пошта. Додаткові сервіси та ресурси можуть урізноманітнити навчальний процес та надати студентам можливості для інтерактивного опанування матеріалу.

Проведення онлайн-уроків не повинне обмежуватися лекційним викладом матеріалу. За допомогою цифрових інструментів можна організувати швидкі опитування, причому як задля з’ясування рівня оволодіння певною темою, так і для «заміру» ставлення студента до певного питання.

При дистанційній системі навчання діяльність викладача стає більш творчою, методи викладання в основному обираються проблемні, використовують активні форми навчання і це забезпечує ряд переваг над традиційною формою навчання:

  • можливість займатися у зручний для себе час;
  • демократичний зв'язок «викладач – студент»;
  • комплексне програмне забезпечення;
  • провідні освітні технології;
  • індивідуальний графік навчання;
  • системне планування навчального процесу та гнучкі консультації.

Варто зазначити, що використання дистанційної форми навчання негативно впливає на здоров’я студента, адже доводиться багато часу проводити за комп’ютером. Саме тому, необхідно урізноманітнювати роботу студентів, створюючи відповідні завдання творчого характеру.

Отже, освіта сьогодні має бути гнучкою і мобільною. У ній постійно повинно відбуватися перетворення через упровадження нових її складових, нових методик, технологій навчання й комунікування. Це дасть можливість студентам стати більш спрямованими у навчанні, а викладачі – краще обізнаними не тільки у своїй професійній сфері, а й зможуть формувати у здобувачів фахової передвищої освіти здатність критично мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Про затвердження Положення про дистанційне навчання : Наказ МОН України від 25.04.2013 № 466 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13. – Назва з екрану.

ВІДОМОСТІ ПРО АВТОРА

БІЛЕЦЬКИЙ В’ячеслав В’ячеславович – кандидат педагогічних наук, голова циклової комісії природничих та фізико-математичних дисциплін Державного вищого навчального «Рівненський коледж економіки та бізнесу»

Додати коментар

Коментарі   
0 # Гребинюк Аліна 03.06.2020, 23:09
Стаття є досить актуальною в наш час.Цілком погоджуюся з думкою автора :-)
Відповісти
0 # Худякова Вікторія 02.06.2020, 21:50
у зв'язку з нинішньою ситуацією навчання відбувається дистанційно. Погоджуюсь з автором, що такий вид роботи займає більше часу та шкодить здоров'ю. Але викладачі турбуються про те, щоб студентам було легко,швидко і цікаво виконувати завдання. Дякую автору за актуальну статтю.
Відповісти
0 # Усатенко Діана 02.06.2020, 21:41
Гарно викладена тема статті, яка дуже тематична на сьогодніщній день. Дистанційне навчання не легко дається для більшості викладачів і студентів, а тому шляхи подачі викладання є дуже важливими.
Відповісти
0 # Яна Закушняк 02.06.2020, 21:39
Дякую за цікаву інформацію!Я повністю згоджуюсь з автором, адже ми зараз зіткнулись із дистанційним навчанням яке має плюси і мінуси.
Відповісти
0 # Трифнова Олена 31.05.2020, 16:44
Дякую автору за актуальні матеріали. Адже дистанційне навчання стало нині вимогою часу.
Відповісти
0 # Svitlana Kozlova 30.05.2020, 22:37
Підтримую думку автора! ДН має своє переваги і недоліки. Але це дійсно перспективний напрямок і альтернатива для різних життєвих ситуацій.
Відповісти
0 # Скічко Віолета 30.05.2020, 11:11
Так, дійсно, враховуючи ситуацію, яка відбувається в даний час в країнах Європи і не лише, а і у великій частині всьго світу, ми бачимо, що дистануійне навчання виходе на перший в план в освітньому прцесі і вимогає від суспільства приділення йому великої уваги, як з боку здобувачів освіти так і збоку тих, хто її надає. Ми побачили, що ДН перебуває на недосить гарному рівні і тому дуже важливим питаням є його розвиток і удосконалення. Ми побачили, що багато проблем виникає повязаних з забезпеченням наявності відповідних технічних баз як і в навчальних закладах, так і в самих учнів, студентів, вчителів, викладачів, щоб кожен учасник освітнього процесу міг надати і відповідно отримати все те, що необхідно для якісного продовження свого навчання.
Погоджуюсь з словами автора, а саме з тим що дистанційне навчання має такі переваги, як
можливість займатися у зручний для себе час;
демократичний зв'язок «викладач – студент»;
комплексне програмне забезпечення;
провідні освітні технології;
індивідуальний графік навчання;
системне планування навчального процесу та гнучкі консультації.
Думаю, що ДН буде й далі розвиватися і ще більше застосовуватися в навчальному прцесі.
Відповісти
0 # Наталія Вільховецька 28.05.2020, 18:46
Актуальна тема на даний час, так як зараз Україна на дистанційному навчанні!Дякую, знайшла для себе корисну інформацію
Відповісти
0 # Донець Аліна 28.05.2020, 17:29
Повністю погоджуюсь із автором. Хороший варіант для студентів заочної форми навчання.
Відповісти
0 # Ярослав 28.05.2020, 13:51
Стисло і зрозуміло написано. Дистанційне навчання можна використовувати для студентів які навчаються на заочній формі навчання.
Відповісти
0 # Курлова Даша 27.05.2020, 21:21
Автор торкається дуже актуальної теми на данний час. Тому що зараз ми користуємося тільки засобами дистанційної освіти, важливо знати не тільки про її плюси? але і про мінуси. Так як студент, чи учень багaто часу проводить за комп`ютером, що шкідливо впливає на його здоров`я.
Відповісти
0 # Юлія Комісарова 27.05.2020, 20:42
Як на вашу думку дистанційне навчання впливає на засвоєння знань , умінь та навичок?
Відповісти
0 # Зорина Пташник 27.05.2020, 20:23
Повністю погоджуюся з думкою автора даної статті.
Відповісти
0 # Ляшок Катерина 27.05.2020, 10:46
Дякую автору за статтю,дійсно це є дуже актуальним в наш час,адже зараз всі проходять через дистанційне навчання і використовують нові засоби навчання,щоб бути ближче до дітей та батьків
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись