ВЧИТЕЛЬ ТА ШКОЛЯР: ПЕДАГОГІКА ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ У ОСВІТНЬОМУ ПОСТУПІ ЧЕРЕЗ ВЗАЄМНУ ДОВІРУ
УДК 37:09
Безена Іван Михайлович
завідувач кафедри соціально-гуманітарної освіти
КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти»,
доктор філософії (к.філос.н.), Україна,
м. Дніпро, ORCID ID 0000-0001-8024-2274
E-mail: [email protected]
Анотація. Особистості вчителя та школяра, в сучасному світі тісно пов’язані із освітнім процесом, який направлено на розвиток і формування молодої людини. Особливою системою для особистості є освітня сфера, яка стає визначальною в контекстах індивідуального розвитку та формування компетентностей для життєвих практик. Сучасний світ постає перед особистістю викликами: негативними, так і позитивними, глобальними та регіональними, суспільними та індивідуальними, вчитель та школярі.
Сучасна особистість має сформувати власні принципи комфортності і довіри в ході освітньої діяльності, відповідальної свободи і послідовної діяльності, а вчитель має в освітньому процесі взяти за основу принципи справедливості, відкритості та розвивального освітнього середовища. Відповідно, суспільство робить спроби адаптувати освітню систему, її зміст та освітнє середовище до нових викликів світової цивілізації та потреб особистості. Інформаційна культура в освітньому середовищі надає можливості для особистості сприймати відомості, осмислювати та діяти відповідно до їх потреби. Ключовими фігурами сучасного освітнього середовища є вчитель та школярі, від їх взаємовідносин залежить ступінь поступу у формуванні компетентностей для життєвих практик.
Ключові слова: вчитель, школяр, педагогіка індивідуальності, освітній поступ, взаємність, довіра, культура свободи, розумна людина, розвиток, зовнішні та внутрішні аспекти, практика життя, цінності.
здатності відтворювати взаємообумовлен і зміни у світі та освітній сфері,
рівня довіри та створення сприятливого освітнього середовища залежить результат навчального процесу.
людина, яка має прогнозувати та враховувати виклики сучасного життя, які
постійно змінюють соціальне середовище, суспільство та особистість". Сучасний педагог та учні - це партнери.
Педагогіка партнерства у НУШ має реалізовуватись через нові професійні ролі сучасного педагога. Згодна з автором статті у тому, що "Сучасний вчитель має бути тьютором, фасилітатором, коучем,
модератором, а в ході освітнього процесу послідовно навчає активним
навичкам співпраці в команді, коли можуть доповнювати один одного,
стимулювати до саморозвитку та самовдосконален ня".
Стрічка RSS коментарів цього запису