Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

TRAINING FUTURE TEACHERS OF INFORMATION SCIENCE TO DEVELOP LOGICAL THINKING SKILLS OF SENIOR SCHOOLCHILDREN AT TEACHING SOFTWARE DEVELOPMENT

 

УДК 378+37.016:004+373.5:37.015.31

VAKALIUK Tetiana Anatoliivna

PhD in Pedagogics, associate Professor

associate Professor of the Department of Applied Mathematics and Computer Science, Zhytomyr Ivan Franko State University

ORCID ID 0000-0001-6825-4697

e-mail: [email protected]

MEDVEDIEVA Mariia Oleksandrivna

PhD in Pedagogics, associate Professor

associate Professor of the department of Information Science and information communication technologies,

Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University

ORCID ID 0000-0001-9330-5185

e-mail: [email protected]

KARPLIUK Svitlana Oleksandrivna

PhD in Pedagogics, associate Professor

associate Professor of the Department of Applied Mathematics and Computer Science, Zhytomyr Ivan Franko State University

ORCID ID 0000-0002-6988-0531

e-mail: [email protected]

SHADURA Valentyna Anatoliivna

Senior Lecturer of the department of foreign languages

Zhytomyr State Technological University

ORCID ID 0000-0003-2635-7211

e-mail: valteach8@gmail.com

Introduction. The application and development of modern technologies in all spheres of social life in Ukraine causes the increase of educational branch role for training and educating the young generation. Moreover, the teaching of Information Science and information a communication technology (ICT) to schoolchildren is becoming one of the prior directions at forming the personality of a secondary school (SS) leaver.

The aim of professional pedagogical training of Information Science teacher has to be in accordance with the general tasks of teaching, education and developing the personality of future specialist. These tasks are, first of all, conditioned by the transition to new information society.

Детальніше

Додати коментар

Коментарі   
0 # Гаврилюк Ольга 22.04.2019, 18:39
Цікава та змістовна стаття, містить модель та деталізований опис етапів підготовки майбутніх вчителів інформатики до розвитку логічного мислення старшокласників у процесі навчання програмування.
Тема досить актуальна та потребує подальших досліджень.
Відповісти
0 # Олександр Мосіюк 16.04.2019, 17:56
Тема статті надзвичайно важлива для розуміння процесу підготовки фахівців-педаго гів із інформатики.
Так автори докладно розкривають основні етапи підготовки майбутніх учителів інформатики до розвитку логічного мислення учнів старших класів. Також подається схематична модель і роз'яснюється її структура, наводяться приклади.
Відповісти
0 # Тетяна 15.04.2019, 11:17
Дана стаття буде цікава викладачам вищих закладів освіти, що займаються підготовкою майбутніх учителів інформатики, адже у ній теоретично обґрунтовано та описано основні етапи підготовки майбутніх вчителів інформатики до розвитку логічного мислення старшокласників у процесі навчання програмування.
Вважаю, що тема цікава і потребує подальших досліджень.
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись