Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ

ПВНЗ «Університет економіки і підприємництва»

Муравський Сергій

На сучасному етапі розвитку освіти актуальною проблемою залишається підвищення ефективності навчального процесу у вищому навчальному закладі. Ті зміни, які відбуваються у системі вищої освіти, пов’язані з входженням у Європейський освітній простір актуалізують питання підготовки фахівця, який володіє певними компетенціями, зокрема професійними, соціально-особистісними, загальнонауковими, інструментальними.

Актуальною і залишається якість підготовки майбутнього фахівця, яка залежить від ефективності навчального процесу. У процесі підготовки у сучасного випускника вищого навчального закладу повинні сформуватися розуміння соціального значення своєї професії, свого місця в системі соціальних відносин, здатність до критичної оцінки свого життєвого та професійного досвіду, свідомого вибору шляхів та методів удосконалення своїх особистих і професійних якостей.

Компетенція – відчужена, заздалегідь задана соціальна вимога (норма) до освітньої підготовки учня, необхідної для його ефективної продуктивної діяльності у певній сфері. Компетентність - володіння учнем відповідною компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї і предмету діяльності. Компетентність – вже сформована якість особистості (сукупність якостей) учня та мінімальний досвід діяльності в заданій сфері.

Ключові освітні компетенції конкретизуються кожного разу на рівні освітніх галузей та навчальних предметів для кожного ступеня навчання.

З одного боку, цілком очевидно, що сучасна економіка орієнтована на кадри, які набагато перевищують показники освіти більшості випускників як середньої, так і вищої школи. Очевидно і те, що більш значущими і ефективними для успішної професійної діяльності є не розрізнені знання, а узагальнені вміння, які проявляються у вмінні розв’язувати життєві і професійні проблеми, здатності до іншомовного спілкування, підготовка в області інформаційних технологій та багато іншого.

У підсумку в результаті дискусій діячів освіти і роботодавця стала прояснюватися необхідність опису нового типу освітнього результату, що не зводиться до простої комбінації відомостей і навичок і орієнтованого на вирішення реальних завдань. Цей тип освітніх результатів і став називатися компетентності.

Важливим методичним прийомом, що підвищує ефективність процесу викладання фізики, є складання задач викладачем та студентами. Необхідність складання задач з фізики пояснюється тим, що викладач повинен групувати задачі, які відрізняються за ступенем складності, змісту, способу вираження умови, способу розв’язування, а також враховують специфіку місцевого виробництва. Задачі, складені викладачем, повинні враховувати індивідуальні особливості студентського колективу і дозволяють підвищити ефективність диференційованого навчання.

Перевіреним засобом підвищення пізнавального інтересу, підтримки уваги і активної мисленнєвої діяльності є розв’язування цікавих задач, а також задач з історичним та науково-фантастичним змістом. Такі задачі викладач може складати використовуючи фантастичну, науково-популярну та художню літератури. При їх складанні визначають цільову установку, підбирають фізичні явища, поняття, закони, на основі яких будується задача, і формулюється завдання.

Формування компетентностей у майбутніх фахівців готельно-ресторанного бізнесу на заняттях з фізики займає особливе місце. Застосування компетентнісно-орієнтованих задач дозволяє розв’язати проблему якісного засвоєння знань з фізики та можливості їх використання на практиці в майбутній професійній діяльності.

 

Додати коментар

Коментарі   
0 # Юля 21.11.2018, 10:25
У статті розкривається застосування компетентність- орієнтованих задач, котрі дозволяють розвязувати проблему якісного засвоєння знань з фізики та можливості їх використання на практиці в майбутній професійній діяльності. Тому стаття є актуальною для майбутніх фахівців готельно-рестор анного бізнесу.
Відповісти
0 # Ніколюк Денис 21.11.2018, 10:10
Дана стаття є актуальною, так як зараз освіта в Україні дуже змінюється. Але на мою думку, вимоги до учні та до вчителів в освітньому процесі дещо завищені.
Відповісти
0 # Вікторія 16.11.2018, 17:18
Фізика і ... готельно-рестор анний бізнес???
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись