Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

МЕТОДИ, ТЕХНОЛОГІЇ ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКА ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС ІНТЕРАКТИВНИХ УРОКІВ З БІОЛОГІЇ

Орленко С.В. 1, Дефорж Г.В.2

1 магістрантка природничо-географічного факультету

2 д.і.н., доцент кафедри біології та методики її викладання

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький, Україна

 

Для ефективнішого та ефектнішого подання навчального матеріалу, для використання ігрових форм на уроці та яскравої візуалізації, для забезпечення міжпредметних зв’язків на уроці та підготовки дітей до реального життя використовується інтерактивний урок, який відповідає умовам сьогодення та є актуальним в умовах суспільних змін.

Інтерактивне навчання - це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету - створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Це співнавчання, взаємонавчання  (колективне, групове, навчання у співпраці), де і учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання, розуміють, що вони роблять,  рефлектують  з  приводу  того,  що вони  знають, вміють і здійснюють[1].

 

"Мозковий штурм" спонукає учнiв проявити творчiсть та уяву, розвиває вмiння швидко аналiзувати ситуацiю. Cпираючись на життєвий досвід та знання  учнів за короткий термін (до 3 хв.) вдається зібрати велику кількість ідей (записуються на дошцi). В кінці вправи зібрані ідеї систематизують, аналiзують, обговорюють та видiляють абсурдні, хибнi й ті, що допоможуть розв'язати проблему. Пропозиції щодо вирішення проблеми зберiгаються протягом уроку і використовуються як опорний конспект під час узагальнення і систематизації вивченого матеріалу.

Технологія "Мікрофон" є різновидом групового обговорення певної проблеми, яка дає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку. Перед класом ставиться запитання, а учням пропонується олівець (або інший предмет), що імітує мiкрофон, який вони передають один одному, по черзі говорячи слово. Говорити може тiльки той, хто тримає олівець. Якщо учень не має що сказати він передає слово однокласнику.

Методика  "Рішення ситуаційних задач" навчає учнiв ставити запитання, вiдрiзняти факти від думок, виділяти важливi та другоряднi обставини, аналізувати та приймати рішення[2].

Щоб оцінити діяльність учнів під час інтерактивного уроку, насамперед необхідно обрати спосіб. Єдиної рекомендації для вибору цього не існує, необхідно звертати увагу на ряд факторів. Наприклад, необхідно визначити, наскільки добре під час навчання учні засвоювали матеріал: чи були активними, творчими, чи можливо були пасивними. Існує ряд способів, за допомогою яких можна оцінити діяльність учнів. Можна обрати метод спостереження, скласти критерії, в яких учні проявляли себе на уроці, або ж запропонувати учням невелике тестування, яке б в повній мірі розкрило набутий потенціал учнів. А можна, зрештою, виконати багаторівневі завдання, в яких всі до одного учні мали б змогу проявити себе.

     Зважаючи на мету та схему оцінювання, необхідно обрати шкалу оцінювання кожного з обраних показників. Рівень знань можна оцінити через оцінку «низький», «середній», «достатній», «високий». Задля оцінки, шкала повинна вміщуватися в дванадцятибальну і відповідати усім вимогам.

При оцінці досягнень розуміння матеріалу, можна використати такі дані:

  • Вміння виділити головне;
  • Навики порівняння схожих понять між собою;
  • Обрати правильну інформацію;
  • Підібрати правильні запитання, що будуть доцільними до конкретної теми;
  • Навики характеризування проблеми;
  • Відрізняти об’єктивне від суб’єктивного;
  • Вміння аргументувати;
  • Вміння робити висновки;
  • Виявляти причинно-наслідкові зв’язки;
  • Бачення неминучих наслідків проблеми;
  • Використовувати логічно поєднані судження[3].

 

Список використаних джерел:

  1. Вербицька О. Інтерактивні методи навчання предметів природничого циклу / О. Вербицька // Початкова школа. – 2007. – С. 25–27.
  2. Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – К.: А.С.К., 2002. – 135 с.
  3. Шулдик В.І. Інтерактивний урок біології: теорія, практика, досвід. – Умань: Алмі, 2004. – 238 с.
Додати коментар

Коментарі   
0 # Олена Володимирівна 22.03.2018, 14:49
Всі ці ідеї розписано у Пометун ще 20 років тому???
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись