Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ОСОБЛИВОСТІ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ НА АКТУАРНИХ ПРОГРАМАХ В УНІВЕРСИТЕТАХ КАНАЛИ

УДК 519.21:378.2

Фурсенко Тетяна

ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

Як показали результати дослідження, канадський підхід до професійної підготовки актуаріїв до недавніх пір здебільшого базувався на системі навчання і складання професійних іспитів за моделями американських професійних об’єднань – Спілки актуаріїв (the Society of Actuaries) та Спілки актуаріїв з нежиттєвого страхування (the Casualty Actuarial Society), лише доповненими специфічним для Канади змістом.

Незважаючи на те, що співпраця з згаданими професійними об’єднаннями залишається пріоритетним напрямком роботи Канадського інституту актуаріїв (КІА), очевидним постає факт недооцінки потенціалу університетів як надавачів освітніх послуг у сфері актуарної науки. КІА переконаний, що спільні зусилля університетської освіти, котрі націлені на підготовку студентів до успішного освоєння дисциплін, які становлять основу іспитів першого рівня, та чітко регламентований процес самостійної роботи у рамках професійних об’єднань для складання подальших професійних випробувань для отримання повного членства – це шлях для підвищення якості освітньої підготовки канадських фахівців.

На сьогодні акредитація університетів здійснюється на попредметній основі (a course-by-course basis). Перехід до акредитації актуарних програм в цілому буде здійснюватись лише у випадку, якщо переваги запровадження університетської освіти у якості заміщення певних ланок системи підготовки у професійних об’єднаннях будуть очевидними. На разі, введення академічного шляху як складової навчального процесу для отримання статусу кваліфікованого актуарія є експериментом [1].

Для аналізу особливостей організації змісту навчання на університетському рівні, ми обрали 7 університетів (Університет Конкордія, університет Мантоби, університет імені Саймона Фрезера, Реджайський університет, Університет Калгарі, університет Вотерлоу, Торонтський університет та університет Західного Онтаріо). При цьому критеріями відбору виступали наявність акредитації Канадського інституту акутуаріїв та мова навчання – англійська (ще три акредитовані КІА ВНЗ – франкомовні).

Проаналізувавши навчальні плани акредитованих канадських університетів, ми дійшли висновку, що підготовка майбутніх актуаріїв у ВНЗ включає вивчення профільних дисциплін та загальноосвітній компонент, тому характеризується всебічністю та націлена не лише на формування вузькоспеціалізованих умінь та навичок. До першої категорії дисциплін можна віднести: лінійну алгебру, вищу математику, обчислювальну математику, математичний аналіз, теорію вірогідності, статистику, фінансову математику, актуарну математику, теорію ризику, теорію правдоподібності, розподіл збитків, лінійні моделі, часові ряди та прогнозування, статистичне моделювання. До другої групи предметів – курс з англійського писемного мовлення (Written English Requirement), філософії, вступ до комп’ютерних наук, професійну комунікацію у сфері актуарної науки та статистики, підготовку письмової роботи (essay course) – реферату, рецензії, анотацій, критичний аналіз, оформлення результатів лабораторного дослідження тощо.

Крім того, незважаючи на те, що успішне завершення університетських курсів та складання іспитів першого рівня не є достатньою підставою для набуття статусу кваліфікованого актуарія – надання такої кваліфікації виступає виключно прерогативою КІА, SOA та CAS, не можна применшувати роль ВНЗ на шляху до професійного становлення фахівців з актуарної справи. Адже такі дисципліни як математичний аналіз, основи економічного права, лінійна алгебра, основи статистики, бухгалтерського обліку,що вивчаються на університетських актуарних програмах незважаючи на те, що підтвердження їх володінням не вимагає жодних формальних процедур, як-от іспитів чи тестів, є незаперечною умовою складання професійних іспитів CAS чи SOA.

БІБЛІОГРАФІЯ

1. History of UAP [Electronic resource] // Canadian Institute of Actuaries. – Retrieved from : http://www.cia-ica.ca/membership/university-accreditation-program---home/history-of-uap

ВІДОМОСТІ ПРО АВТОРА

Фурсенко Тетяна Миколаївна – викладач кафедри іноземних мов факультету маркетингу Державного вищого навчального закладу «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

Коло наукових інтересів: професійна підготовка актуаріїв в Канаді.

Додати коментар

Коментарі   
0 # Олена Трифонова 20.04.2018, 23:52
Підтримую думку автора про необхідність вивчення закордонного досвіду і за можливість впровадження його в освітній процес в Україні
Відповісти
0 # Вікторія Іванишина 19.04.2018, 13:52
А університети в каналах, чи все ж у Канаді?
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись