Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові конференції ЦДУ

СУЧАСНИЙ СТАН ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В  ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Абрамова Оксана, Приходько Наталія

Поява швидкісного інтернету, доступність персональних комп’ютерів та мобільних пристроїв уплинули на запровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у освітній процес. Із початку ХХІ століття все більшого поширення та популярності набувають використання цифрових технологій при навчанні здобувачів освіти, різноманітні онлайн сервіси для розробки дидактичних матеріалів й застосування ігрових технологій на уроках, освітні ресурси для обміну досвідом педагогів й науковців, масові відкриті онлайн-курси тощо.

Три роки тому, коли людство стикнулося із всесвітньою пандемією, формат дистанційного навчання швидко поширився у формальній освіті. Державні заклади освіти усіх типів почали швидко перелаштовуватися до дистанційної та змішаної форм навчання, а вивчення переваг та недоліків такого навчання, розробка методики викладання різних навчальних дисциплін та курсів стали предметом досліджень багатьох вчителів, педагогів, психологів, науковців, фахівців інформаційних технологій, керівників закладів освіти тощо.

Вивчення особливостей організації освітнього процесу в умовах змішаного та дистанційного навчання є актуальними питаннями у дослідженнях багатьох зарубіжних і вітчизняних науковців та педагогів й у останні роки досить широко розглядаються на сторінках навчально-методичних, наукових видань, освітніх інтернет порталів, тематичних групах у соцмережах та блогах учителів, методистів, викладачів, науковців тощо.

Викладачі кафедри технологічної та професійної освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка широко упроваджують технології змішаного навчання та досліджують особливості упровадження дистанційного та змішаного навчання при викладанні дисциплін технологічної освіти у підготовці майбутніх вчителів трудового навчання та технологій. Вивчаючи праці О. Абрамової [1], С. Рябця [2], С. Кононенка [3], О. Пуляк [4], О. Трифонової [5], О. Царенка [6], О. Щирбула [7] можна зробити висновки, що популярними для організації освітнього процесу в дистанційному і змішаному форматах, розробки дидактичних матеріалів і візуалізації інформації, можна назвати Googlе-сервіси, засоби мультимедіа, технології веб-квесту, технології портфоліо, 3D-моделювання, засоби доповненої реальності, відеоконференції та відеофрагменти, хмарні сервіси, інтернет-технології тощо.

Сьогодення часто змушує застосовувати крім синхронного онлайн навчання й асинхронне дистанційне навчання. Асинхронне навчання – метод навчання, в процесі якого контакт між педагогом та учнем здійснюється із затримкою в часі. Застосування усіх вище перелічених технологій, дозволяють організувати синхронне та асинхронне навчання, зокрема, застосування Googlе-сервісів у освітньому процесі дозволяє заздалегідь запланувати публікування у встановлений час теоретичних блоків матеріалу, практичних чи самостійних завдань. Серед інших, слід відмітити, що зручною під час синхронного та асинхронного проведення занять є робота з онлайн дошками, яка дозволяє презентувати спільні результати роботи, обговорень, візуалізувати інформацію тощо.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Абрамова О.В. Дорошенко Н. Організація проєктної діяльності учнів засобами віртуальних учнівських портфоліо на уроках технологій. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів ХІ-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 7 травня – 14 травня 2021 року. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. С. 90-92.

  2. Гавриленко К.О. Рябець С.І. Застосування можливостей GOOGLE для технологій веб-квесту на уроках трудового навчання. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. В. 177. Ч.II. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 64-68.

  3. Манойленко Н., Крамаренко Н., Кононенко С. Цифровізація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 198. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021.

  4. Пуляк О. Особливості формування інформаційної культури учнів у мережевому спілкуванні. Наукові записки. Випуск183 (2019). Серія: Педагогічні науки, 2019. С. 143-146.

  5. Трифонова О.М., Курнат Г.Л. Google Classroom як засіб інтенсифікації освітнього процесу в умовах дистанційної освіти Наукові записки. Серія: Педагогічні науки (ЦДПУ ім. В. Винниченка). 2021. Вип. 198. С. 65-70.

  6. Царенко О.М. Ефективне використання засобів доповненої реальності в освітньому процесі з автосправи. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький, 2020. Вип. 14. С. 158–166.

  7. Шлянчак С.О., Щирбул О.М. Використання інтернет-технологій в освітньому процесі. Наукові записки. Випуск 201. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ КДПУ імені В. Винниченка. 2021. С. 147-150.

Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись