Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові конференції ЦДУ

ВПЛИВ ЗАСТОСУВАННЯ GOOGLE LENS ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ STEM НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН УЧНІВ

Національний центр «Мала академія наук України»

Білик Жанна, Шаповалов Євгеній,  Шаповалов Віктор

Здоров’я учнів, дітей є надбанням будь-якої держави. Особливо це стосується психічного, психоемоційного здоров’я. Саме тому, дослідниками активно розробляються та впроваджуються здоровязберігаючі педагогічні технології. Термін «здоров’язбережувальні педагогічні технології» охоплює всі аспекти діяльності загальноосвітньої школи, які направлені на формування здоров’язбережувальної компетенції учнів, позитивної мотивації до здорового способу життя. Існує декілька способів класифікації здоров’язберігаючих педагогічних технологій. Так, Смірнов виділяє такі здоров’язберігаючі педагогічні технології: медико-гігієнічні технології, фізичне виховання та медичні технології, екологічні технології, технології, що рятують життя, технології медичної освіти [1].

На думку М. Акімова, В. Козлова, Н. Менчинсього такими можна вважати технології, які не завдають шкоди фізичному, психічному, ментальному здоров’ю учнів і створюють безпечні умови для навчання та формування особистості дитини. Особливо важливими є:

  • Правильно сплановані умови для навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, відповідність методів навчання та складність матеріалу розумовим здібностям учнів);
  • Врахування індивідуальних особливостей учнів, дотримання санітарно-гігієнічних норм; повноцінний і раціонально організований руховий режим;
  • Виховання позитивного ставлення учнів до здорового способу життя та життя як найбільшої цінності. [2]

Дослідники А. Ващенко та С. Свириденко вводять тотожне поняття «технологія здоров’я», що охоплює всі сфери діяльності загальноосвітньої школи для формування, захисту та поліпшення здоров’я [3].

Раніше нами було показано, що використання STEM в навчальному процесі знижує рівень навчальної тривожності, знижує рівень стресу в навчанні, загальну тривожність у школі, переживання соціального стресу, страху саморозкриття, страху перед тестовою ситуацією, страху невдачі. Виходячи з цього, технологія STEM класифікується як педагогічна технологія, що сприяє зміцненню здоров’я [4]. В цьому дослідженні застосовували STEM-підхід з використанням лабораторного методу та визначення рівня навчальної тривожності за анкетою Філіпса. Проте визначення впливу застосування мобільного застосунку Google Lens на психоемоційний стан учнів під час навчального процесу не досліджувався. Тому метою даної роботи було з’ясувати вплив використання мобільного застосунку Google Lens на психоемоційний стан учнів.

Вплив застосування мобільних додатків як на позитивний, так і на негативний вплив на психоемоційний стан учнів досліджувався за методикою PANAS. Цей опитувальник підходить для педагогічних досліджень, оскільки виключає соматичні впливи [5].

Відповідно до результатів експерименту застосування Google Lens збільшує в учнів зацікавленість на 10%. Сприяє розвитку рішучості та уважності на 10,7% і 11,7%. Також 8,3% учнів відзначали підвищення активності. З іншими частинами тесту, які відображають позитивні емоції спостерігалася позитивна динаміка, тобто незначне підвищення загальної кількості балів, але воно лежить у площині похибки дослідження. Використання Google Lens зменшує смуток у  респондентів на 36%, що також можна сприймати як підвищення зацікавленості. Також використання цього мобільного додатку на 12% зменшує відчуття внутрішньої ворожості, що беззаперечно позитивно впливає на мікроклімат у дитячому колективі та сприяє розвитку «м’яких» навичок. Також застосування Google Lens зменшує в групі відчуття тривожності на 17,2% та знервованості на 16,2%.

Таким чином, результати цього експерименту свідчать, що в учнів при застосування Google Lens в учнів підвищується уважність, рішучість та активність. Більшість учнів відзначають зниження таких негативних емоцій як смуток, відчуття внутрішньої ворожості, тривожності, знервованості. Зниження інтенсивності цих негативних емоцій сприяють покращенню мікроклімату в класі, налагодженню атмосфери творчості. Та сприяють підтримці фізичного здоров’я. Оскільки вище перелічені негативні емоції викликають постійну надмірну активацію ендокринної та нервової системи, що може викликати серйозні порушення як в роботі цих систем, так і в роботі інших, наприклад травної системи.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  • Педагогіка здоров’я: збірник наукових праць ІХ Всеукраїнської науковопрактичної конференції «Педагогіка здоров’я» (м. Чернігів, 27-28 вересня 2019 р.). Чернігів, 2019. 392 с.
  • Янкович О., Беднарек Ю., Анджеєвська А. (2015) Освітні технології сучасних навчальних закладів: навчально-методичний посібник / Тернопіль : ТНПУ ім В. Гнатюка. 212 с.
  • Ващенко О., Свириденко С. (2005) Організація здоров’язберігаючої діяльності початкової школи. Початкова освіта. № 46 (334). С. 2–4.
  • Білик Ж.І., Постова К.Г. (2017) Методика та організація навчально-дослідницької діяльності учнів з біології в контексті STEM-підходу в освіті. Освіта та розвиток обдарованої особистості № 6 (61). С. 27 – 31. Режим доступу: http://biblos.iod.gov.ua/docview.php?doc_id=2605
  • Daniel E. Tuccitto, Peter R. Giacobbi, Jr., Walter L. Leite (2010) The Internal Structure of Positive and Negative Affect: A Confirmatory Factor Analysis of the PANAS. Educational and psychology measurement. Vol 70, Issue 1, 2010
Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись