Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові конференції ЦДУ

ОНОВЛЕННЯ МОДЕЛЕЙ І ПРАКТИК ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ У ЗП(ПТ)О

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України

Сергеєва Лариса

Воєнна агресія росії посилює тенденції та зумовлює перебіг стійких економічних перетворень, здійснює безпосередній вплив на зміну пріоритетів, перерозподіл інтересів на сучасному ринку праці.

Враховуючи актуальність на ринку праці, ґрунтовного дослідження потребують насамперед аспекти підготовки майбутніх фахівців у центрах для електротехнічної сфери як поліфункціональної галузі промисловості. Дослідження стану організації освітнього процесу в навчально-практичних центрах електротехнічної галузі дає підстави стверджувати, що незважаючи на ресурсні можливості, вони здебільшого функціонують досить ізольовано та не забезпечують надання повного спектру високоякісних послуг.

Кафедра професійної і вищої освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України підтримала ініціативу Криворізького професійного гірничо-технологічного ліцею (директор В.Г. Сиротюк) і Свалявського професійного будівельного ліцею (директор О.В. Власик) та вийшла з обґрунтованою пропозицією до вченої ради університету щодо створення інноваційного віддаленого кластеру «Електроімпульс» з метою проведення експерименту регіонального рівня за темою: «Забезпечення якості підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах ЗП(ПТ)О» (жовтень 2021–грудень 2024 рр.) і отримала позитивне рішення (протокол № 11від 17.11.2021 р.).

Дослідження проводиться на виконання наказів Департаментів (управлінь) освіти і науки восьми областей України, а саме: Дніпропетровської, Івано-Франківської, Закарпатської, Київської, Одеської, Сумської, Черкаської і Чернівецької.

Сучасний кластерний підхід передбачає багаторівневе управління, співробітництво суб’єктів різних галузей та формування сприятливого середовища для співробітництва і розвитку. Мета нашого дослідження полягає у здійсненні наукового обґрунтування теоретико-методологічних засад, розробці та експериментальній перевірці технології професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах ЗП(ПТ)О.

Припускаємо, що ефективність професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах забезпечуватиметься за умов розробки науково обґрунтованої технології за напрямами:

– моніторингу поточних та перспективних потреб ринку праці з метою визначення траєкторії та технології формування професійних компетентностей майбутніх фахівців електротехнічного профілю;

  • розширення співпраці із зацікавленими сторонами щодо постачання умінь та планування освіти для розроблення сучасних освітніх практик на гнучких, короткострокових засадах підготовки;

  • дослідження та впровадження кращих зарубіжних моделей і технологій підготовки фахівців електротехнічного профілю;

  • забезпечення розвитку та розширення кола професійних компетенцій педагогічного персоналу в навчально-практичному центрі з метою реалізації сучасних методик підготовки для розвитку технічних та ключових компетентностей здобувачів освіти;

  • підвищення ефективності та привабливості професійної підготовки в навчально-практичному центрі через упровадження сучасного цифрового супроводу освітньої діяльності на кожному етапі оволодіння професійними компетентностями;

  • реалізації можливостей для валідації результатів попередньо здобутої освіти споживачами освітніх послуг;

  • забезпечення розробки сучасного комплексно-методичного забезпечення професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю, що забезпечить високий ступінь засвоєння навчального матеріалу.

Завдання експерименту:

– розробити нормативно-правове й організаційне забезпечення експерименту: накази щодо створення творчих груп; плани діяльності творчих груп, положення, що регламентують реалізацію експериментальної діяльності у ЗП(ПТ)О;

  • визначити організаційно-педагогічні засади, що забезпечуватимуть ефективність професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю та використання ресурсного забезпечення навчально-практичного центру;

  • розробити ключові показники та критерії забезпечення якості професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю у навчально-практичних центрах закладів професійної (професійно-технічної) освіти;

  • обґрунтувати та апробувати педагогічну технологію професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю у навчально-практичних центрах закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Практичне значення експерименту полягатиме у розробці та впровадженні у практику діяльності навчально-практичних центрів ЗП(ПТ)О навчально-методичного комплексу для забезпечення професійної підготовки фахівців електротехнічного профілю за формальною, інформальною та неформальною формами навчання; діагностичного інструментарію для реалізації напрямів підтвердження професійних кваліфікацій; методологію викладання аспектів виконання виробничих операцій за системою «5С» концепції «Дбайливе підприємство».

Було утворено кластерні Координаційну та Консультативну ради, до складу яких увійшли директори обласних Навчально-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, менеджмент ЗП(ПТ)О, роботодавці, стекхолдери, науково-педагогічні працівники кафедри.

Рашиський напад на нашу країну не зупинив наукового пошуку. На нараді було одностайно підтримано продовження педагогічного експерименту. Творчі колективи відпрацювали технологію професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах ЗП(ПТ)О. Днями проведено заключний урочистий вебінар, де визначені за рейтинговим голосуванням учасники експерименту ще раз представили свої практико орієнтовані інноваційні розробки. Всі переможці нагороджені пам’ятними дипломами, учасники – сертифікатами, активні учасники – подяками.

Команда кластеру приступає до найскладнішого етапу педагогічного експерименту – розроблення рукопису підручника «Практична електротехніка»; навчальний практикум «Електротехнічні та електромонтажні роботи» та ін. складових комплексно-методичного забезпечення професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю.

За даними аудиту професійної освіти професія електрика, або електромонтажника з освітлення та освітлювальних мереж, одна із найпоширеніших професій електротехнічного профілю. Фахівці що працюють з електричним струмом високої напруги мають системно розвивати витривалість і рівновагу, мати гарну координацію рухів. Крім того, від якості зробленої електриком роботи залежить безпека інших. Електромонтажник з освітлення може працювати як у команді, так і самостійно. Хороший фахівець буде затребуваним на комунальних підприємствах, електростанціях, виробництвах, у метрополітені, лікарнях і будь-яких великих організаціях. Кваліфікований електромонтажник з легкістю відкриє власну справу, допомагаючи людям у побуті.

Отже, професії електротехнічного профілю важливі й потрібні суспільству, а сьогодні – як ніколи. Посилення тенденцій упровадження технологічного прогресу в промисловій сфері зумовлює перебіг стійких економічних перетворень та здійснює безпосередній вплив на зміну пріоритетів, перерозподіл інтересів на сучасному ринку праці.

Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись