ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
Усенко Олена
Розвиток сучасного суспільства вирізняється застосуванням засобів комунікаційних технологій у всіх сферах життєдіяльності людини, у тому числі й у освіті. Експертні оцінки доводять, що цифрові інструменти та сильна педагогічна база здатні допомогти вищим навчальним закладам у застосуванні нових стратегій набуття студентами професійних знань, умінь, навичок.
Завдяки мережевим засобам ІКТ забезпечується доступ до літератури, освітніх курсів, здійснення консультацій спеціалістів, проведення вебінарів, онлайн-конференцій, семінарів, організація дистанційного навчання. Розглянемо веб-технології, найбільш доречні для використання в освіті майбутніх фахівців з дизайну.
Мультимедіа – це комп’ютерна технологія, яка дає змогу об’єднати у комп’ютерній системі зображення, тексти, гіпертексти, звуки, мовлення, відео файли, анімацію. Засоби мультимедіа сприяють підвищенню якості освіти студентів за рахунок застосування різноманітних програмних та технічних засобів.
Інформаційні ресурси – це знання, зафіксовані на матеріальному носії, які були підготовлені фахівцями з метою подальшого застосування під час вирішення професійних та соціальних завдань. Серед інформаційних ресурсів Інтернету – електронна пошта; система файлових архівів; служби миттєвих повідомлень; бази даних; довідкові служби; особисті Web-сторінки викладачів, створені для передачі досвіду; форуми; навчальні програми; тренажери та інші.
Окремої уваги заслуговують онлайн тренажери та міні-ігри для тренувань професійно-важливих для дизайнерів навичок.
Shape Type – складніша гра, в якій користувачеві ставиться завдання відновити форму літери різних шрифтів за допомогою маніпулювання опорними точками. The Eyeballing Game - гра для тренування окоміра. У грі пропонується виправити різні геометричні фігури за встановлений час. "Kern Type" - гра, в якій гравця просять рухати літери так, щоб досягти ідеального правильного кернінгу. Ці міні-ігри можна використовувати у процесі вивчення дисциплін "Композиція та шрифти", "Дизайн-проектування".
У міні-грі «Color» за певний час необхідно підібрати колір за відтінком, насиченістю, комплементарністю. Online Color Challenge спрямована на перевірку почуття кольору. Основне завдання – розташувати кольори у вірній послідовності за відтінком. Ці ігри надали допомогу у вивченні дисципліни «Кольорознавство».
Існує також безліч програмних ігор на перевірку компетентності дизайнера у тестовому вигляді, але практично всі вони англійською мовою. Такі засоби створення тестів, як Майстер-Тест, LearningApps, Online Test Pad, ClassMarker, Kahoot можуть бути використані для контролю якості знань студентів, визначення їх ступеню засвоєння лекційного матеріалу чи готовності до вивчення наступної теми чи модулю.
Для організації дистанційної роботи зі студентами зручно використовувати безкоштовну платформу Google CLASSROOM. Цей сервіс підійде для створення віртуальних класів, розробки та коригування практичних завдань і тестів, самостійних та контрольних робіт й активного обміну завданнями з викладачем. У сервісі можливо коментувати роботи студентів, виставляти оцінки, публікувати оголошення, ділитися файлами з інших додатків, мати доступ до матеріалів без Інтернет-підключення.
У процесі вдосконалення мультимедійних технологій та способів їх застосування процес навчання також змушений еволюціонувати у способі подання інформації, необхідне структурування всіх методичних забезпечень, теоретичних та матеріальних баз, підготовка та збагачення їх сучасними способами подання інформації: структурування, створення графіків, подача цифр у візуальному форматі інфографіки. Головне завдання під час створення інфографіки − фільтрація відомостей, вибудовування логічного ланцюжка під час подання інформації.
Підвищенню ефективності навчання може сприяти розробка та застосування електронних підручників, навчально-методичних посібників, що включають тексти з використанням гіперпосилань, мультимедійні вставки, завдання для самостійної роботи і контролю знань.
Електронні підручники дозволяють досить глибоко вивчити матеріал, використовувати анімацію, аудіо файли, відео елементи для наочності, що підвищує мотивацію навчання у студентів, сприяє кращому сприйняттю інформації, що вивчається.
Сучасний рівень розвитку інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує широкий доступ до освітніх ресурсів, сприяє інтеграції системи освіти у світову мережу, полегшує доступ до міжнародних ресурсів у галузі освіти, науки та культури. Подібний напрямок потрібно розвивати у вищих навчальних закладах. Це не лише спростить процес навчання, а й покращить його.
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
- 1. Де провести вебінар у 2022 році? Огляд популярних майданчиків. URL: https://myownconference.com/blog/uk/de-provesty-vebinar/ (дата звернення: 10.06.2022).
- 2. Ігри для дизайнерів. URL: https://prodesign.in.ua/2012/08/ihry-dlya-dyzajneriv/ (дата звернення: 10.06.2022).
- 3. 7 сервісів для створення навчальних тестів та завдань онлайн. URL: https://buki.com.ua/news/7-servisiv-dlya-stvorennya-navchalnykh-testiv-ta-zavdan-onlayn/ (дата звернення: 10.06.2022).